Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia dla 2 roku HISTORIA SZTUKI WNHS-HS-2-20/21_L
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
WNHS-HS-ANE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zarys przemian formalnych i ideowych dziejów nowożytnej architektury europejskiej (XV-XVIII w.). |
|
||
WNHS-HS-ANPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznawanie dziejów polskiej architektury nowożytnej, tworzenie całościowego obrazu przemian formalnych architektury w kontekście przemian społecznych. Lektura podstawowych opracowań dotyczących dziejów polskiej architektury nowożytnej, zadawana co zajęcia. Dyskusja nad wynikami badań znanymi z literatury. Szczególne zwrócenie uwagi na nowe interpretacje form w prowincjonalnych ośrodkach artystycznych I Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych ośrodków cechowych muratorów (Kraków, Lublin, Poznań, Lwów) oraz wyróżniających się ośrodków artystycznych (Warszawa, Gdańsk, Wilno). Przeprowadzenie kwerend w bibliotekach oraz repozytoriach internetowych i przygotowanie pracy pisemnej, odczytywanej przez studenta na zajęciach. Zajęcia oraz kolokwia zaliczeniowe są przeprowadzane w trybie stacjonarnym (jeżeli inaczej ustalą władze uczelni, w trybie online, w czasie rzeczywistym, na platformie MS Teams). |
|
||
WNHS-HS-ĆTGDA |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie najważniejszych zabytków Gdańska. |
|
||
WNHS-HS-ĆTŁ |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia terenowe mają za zadanie praktyczne pogłębienie znajomości konkretnych obiektów zabytkowych. |
|
||
WNHS-HS-ĆTMP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: średnio zaawansowany Cele przedmiotu: bezpośredni kontakt z zabytkiem architektonicznym i wyposażeniem plastycznym |
|
||
WNHS-HS-ĆTP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia terenowe mają za zadanie praktyczne pogłębienie znajomości konkretnych obiektów zabytkowych. |
|
||
WNHS-HS-ĆTW |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia terenowe mają za zadanie praktyczne pogłębienie znajomości konkretnych obiektów zabytkowych. |
|
||
WNHS-HS-IKONNOW |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ukazuje symboliczne treści sztuki XVI-XVIII w. na wybranych tematach. |
|
||
WNHS-HS-IKONNOWć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na podstawie wskazanej literatury oraz samodzielnie przygotowanej prezentacji studenci uczą się prawidłowej analizy ikonograficznej dzieła. |
|
||
WNHS-HS-KiR |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie wybranych zagadnień ze sztuki polskiej i europejskiej 2. poł. XVIII w. i 1. połowy XIX wieku. |
|
||
WNHS-HS-LJŁ2r |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: ............podstawowy Cele przedmiotu: Przygotowanie uczestników zajęć do rozumienia niezbyt trudnych tekstów łacińskich Wymagania wstępne:. Zaliczenie I roku |
|
||
WNHS-HS-MPNć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności przygotowania pracy pisemnej spełniającej wymogi tekstu naukowego. |
|
||
WNHS-HS-PNE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia plastyki nowożytnej w Europie Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem malarstwa i rzeźby, począwszy od renesansu i manieryzmu po rokoko, w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. |
|
||
WNHS-HS-PNEć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Wprowadzenie w metody badań historyka sztuki, aktywizacja studenta. |
|
||
WNHS-HS-PNP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia plastyki nowożytnej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem architektury, malarstwa i rzeźby, począwszy od renesansu i manieryzmu, wczesnego i dojrzałego baroku, późnego baroku aż po rokoko, w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. |
|
||
WNHS-HS-PNPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie w metody badań historyka sztuki i aktywizacja studenta w ramach przedmiotu Plastyka nowożytna Polski. |
|
||