Przedmioty w rejestracji Rejestracja na zajęcia dla 2 roku - historia sztuki WNHS-HS-2-20/21_Z
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|
WNHS-HS-PPiHSwPO |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Adresatem zajęć są studenci drugiego roku historii sztuki studiów I stopnia. Zajęcia mają charakter konwersatorium. Studenci nabywają kompetencje do zadań popularyzacyjnych historii sztuki i plastyki w instytucjach kultury (muzeach, galeriach, ośrodkach kultury oraz placówkach pozaszkolnych, które zajmują się edukacją z zakresu nauk o sztuce). Poznają podstawowe formy, metody i techniki pracy. Kształcą umiejętności właściwego programowania, przygotowywania i prowadzenia zajęć popularyzacyjnych. Liczba godzin zajęć - 30 |
|
||
WNHS-HS-PNPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie w metody badań historyka sztuki i aktywizacja studenta w ramach przedmiotu Plastyka nowożytna Polski. |
|
||
WNHS-HS-PNP |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia plastyki nowożytnej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem architektury, malarstwa i rzeźby, począwszy od renesansu i manieryzmu, wczesnego i dojrzałego baroku, późnego baroku aż po rokoko, w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. |
|
||
WNHS-HS-PNEć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: średnio-zaawansowany Cele przedmiotu: Wprowadzenie w metody badań historyka sztuki, aktywizacja studenta. |
|
||
WNHS-HS-PNE |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Historia plastyki nowożytnej w Europie Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem malarstwa i rzeźby, począwszy od renesansu i manieryzmu po rokoko, w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. |
|
||
WNHS-HS-MPNć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności przygotowania pracy pisemnej spełniającej wymogi tekstu naukowego. |
|
||
WNHS-HS-LJŁ2r |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poziom przedmiotu: ............podstawowy Cele przedmiotu: Przygotowanie uczestników zajęć do rozumienia niezbyt trudnych tekstów łacińskich Wymagania wstępne:. Zaliczenie I roku |
|
||
WNHS-HS-KiRć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia są poświęcone szczegółowej analizie wybranych problemów ze sztuki klasycyzmu i romantyzmu. |
|
||
WNHS-HS-HF |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
|
|
||
WNHS-HS-AS |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia ukazują z perspektywy antropologicznej fenomen sztuki, twórczości, mit artysty. Koncentrują się wokół problemu przekraczania postawy etnocentrycznej, a także na poszukiwaniu „innego” w obiekcie artystycznym i nas samych. Wprowadzają w podstawowe pojęcia z repertuaru antropologii kultury, istotne z punku widzenia badacza/badaczki sztuki. Szczególny akcent kładziony jest na rozwój wrażliwości antropologicznej w interpretacji sztuki. |
|
||
WNHS-HS-ANPć |
Zajęcia przedmiotu
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznawanie dziejów polskiej architektury nowożytnej, tworzenie całościowego obrazu przemian formalnych architektury w kontekście przemian społecznych. Lektura podstawowych opracowań dotyczących dziejów polskiej architektury nowożytnej, zadawana co zajęcia. Dyskusja nad wynikami badań znanymi z literatury. Szczególne zwrócenie uwagi na nowe interpretacje form w prowincjonalnych ośrodkach artystycznych I Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych ośrodków cechowych muratorów (Kraków, Lublin, Poznań, Lwów) oraz wyróżniających się ośrodków artystycznych (Warszawa, Gdańsk, Wilno). Przeprowadzenie kwerend w bibliotekach oraz repozytoriach internetowych i przygotowanie pracy pisemnej, odczytywanej przez studenta na zajęciach. Zajęcia oraz kolokwia zaliczeniowe są przeprowadzane w trybie stacjonarnym (jeżeli inaczej ustalą władze uczelni, w trybie online, w czasie rzeczywistym, na platformie MS Teams). |
|
||