Przedmioty w rejestracji Rejestracja MODUŁ 2 Sztuka świata WNHS-HS-Mod2-24/25_Z
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25_Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024/25_Z | |||||
WNHS-HS-SI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest prezentacja panoramy historii sztuki islamu w basenie Morza Śródziemnego, Azji Południowej i Południowo-Wschodniej od VII wieku po czasy współczesne. Tak szeroki zasięg czasowy i terytorialny wymaga pewnych ograniczeń tematycznych i dokonania właściwego, reprezentatywnego wyboru zagadnień, które zobrazują sztukę islamską. |
|
||
WNHS-HS-SZ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady dotyczą sztuki żydowskiej religijnej i świeckiej na podstawie przykładów z Polski, Europy, Izraela. Obejmują m.in. genezę sztuki, źródła ikonograficzne – Biblia, pisma religijne,zagadnienia dotyczące tradycji i związanych z nią motywów, synagogi i jej wyposażenia, sztuki sepulkralnej, twórczości artystów żydowskich XIX w. do 1939 w kontekście tożsamości i narodowej, ich miejsca w kulturze polskiej i europejskiej, podróży artystycznych do Francji i Palestyny i związków z tamtejszymi środowiskami artystycznymi. Wykład połączony z prezentacją materiału ilustracyjnego (w tym filmowego) prowadzony stacjonarnie i w terenie oraz w e-learningu. ZAJĘCIA POZA STACJONARNYMI OBEJMUJĄ: WIZYTA W MUZEUM POLIN - 4 GODZ. WIZYTA NA CMENTARZU ŻYDOWSKIM - 4 GODZ. WYJŚCIA SĄ MOŻLIWE O ILE STUDENCI BĘDĄ MOGLI WZIĄĆ W NICH UDZIAŁ BEZ SZKODY DLA INNYCH ZAJĘĆ. KOLOKWIA - LISTOPAD I STYCZEŃ 2 X 2 G. KOL. POPRAWKOWE 2 X 2 GODZ.( (test w e- learningu/MTEAMS) RAZEM - 16 GODZIN |
|
||