Przedmioty w rejestracji 1 rok, pedagogika specjalna - studia stacjonarne WNP-PS-1
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023/24_L - Semestr letni 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023/24_L | |||||
WNP-PS-E-MGR-W |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu 1) wiedza: student określa czym jest etyka, odróżnia ją od od dziedzin pokrewnych (psychologii, socjologii, prawa) charakteryzuje ważniejsze koncepcje etyczne, określa specyfikę etyki personalistycznej; wskazuje antropologiczne podstawy etyki; rozpoznaje tendencje występujące w etyce; 2) umiejętności: student trafnie analizuje problemy etyczne, nabywa zdolność krytycznego myślenia i umiejętność dyskusji na kontrowersyjne tematy etyczne, krytycznie ocenia wartość argumentów używanych w dyskusjach etycznych; 3) postawy i kompetencje społeczne: student wykazuje się wrażliwością na problematykę etyczną, jest otwarty na uważne wysłuchanie odmiennych poglądów, widzi potrzebę pogłębiania własnych poglądów i poddawania ich krytycznej ocenie, rozumie potrzebę stosowania kryteriów etycznych w sferze społecznej. |
|
|||
WNP-PS-LOG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Wprowadzenie – umiejscowienie logopedii w systemie nauk 2. Budowa układów: - oddechowego; - fonacyjnego; - artykulacyjnego. 3. Słyszenie – układ słuchu, fizjologia słyszenia i 4. Neurofizjologia mowy – mózg, jako zawiadujący układ w kształtowaniu wypowiedzi ustnej i pisemnej 5. Rozwój mowy dziecka – logopedyczne ujęcie okresów rozwoju mowy w ujęciu Leona Kaczmarka 6. Klasyfikacja wad wymowy- przegląd 7. Diagnostyka –wstępnie podejście w diagnozie: - okres prenatalny; - okres natalny; - okres postnatalny. 8. Etapy rozwoju dziecka w kontekście nabywania umiejętności artykulacyjnych i komunikacyjnych 9. Terapia logopedyczna – założenia i ich uwarunkowania 10. Postępowanie prewencyjne w logopedii -założenia działań zinstytucjonalizowane i pozainstytucjonalne; 11 Gry i zabawy logopedyczne, w odniesieniu do klasyfikacji zaburzeń mowy 12. Wprawki dykcyjne 13.Pomoce logopedyczne – samodzielne, kreatywne podejście w kształtowaniu umiejętności komunikacyjnych |
|
|||