Time Management and Adaptation to Changes
General data
Course ID: | CSDZ-ABK-ZCZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Time Management and Adaptation to Changes |
Name in Polish: | Zarządzanie sobą w czasie i adaptacja do zmian |
Organizational unit: | Career's Office |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: • planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. |
Full description: |
(in Polish) Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: • planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. Szkolenie będzie składać się z dwóch bloków tematycznych: I. Zarządzanie sobą w czasie 1) Analiza czasu • budżet czasu – na co zużywamy czas • diagnozowanie tzw. złodziei czasu • sposoby radzenia sobie ze złodziejami czasu 2) Proces wytyczania celów i priorytetów • definiowanie celów • kontrola i weryfikacja celów • wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych 3) Zasady zarządzania priorytetami • techniki ustalania ważności zadań • metoda salami • reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC • planowanie pisemne • delegowanie zadań Adaptacja do zmian 1) Czym jest zmiana 2) Nastawienie do zmiany - gotowość do zmian 3) Planowanie i wdrażanie zmian 4) Komunikacja w procesie zmian 5) Radzenie sobie z własnymi emocjami w zmianie (pro aktywność a reaktywność) Opis pracy studenta 16h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Zarządzanie sobą w czasie 10h Praca własna – przygotowanie do zajęć Zarządzanie sobą w czasie 16h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Adaptacja do zmian 11h Praca własna - przygotowanie do zajęć Adaptacja do zmian 8h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 15h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekt kształcenia po ukończeniu warsztatu na poziomie podstawowym: • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat naturalnych mechanizmów reagowania na zmiany oraz na temat podstawowych sposobów reagowania na wprowadzane zmiany • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat technik radzenia sobie ze stresem • Ma uporządkowaną wiedzę ogólną na temat metod i technik zarządzania sobą w czasie • Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu zasad planowania i technik wyznaczania celów (SMART, GROW) • Potrafi analizować i oceniać informacje dotyczące sytuacji, w której się znajduje (szanse, zagrożenia) • Potrafi również analizować możliwe rozwiązania w sytuacji zmiany i uargumentować swój wybór • Potrafi dokonać wyboru odpowiednich technik radzenia sobie ze stresem, organizować swoje działanie w oparciu o analizę sytuacji i uargumentować swój wybór • Potrafi analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące różnych aspektów własnego działania i działania innych osób • Potrafi określać własne cele i skutecznie planować działania • Potrafi radzić sobie ze złymi nawykami i „złodziejami czasu” • Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego, dokonuje samooceny kompetencji oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności • Potrafi skutecznie planować i organizować swoją pracę |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - obecność i aktywność na szkoleniu "Zarządzanie sobą w czasie i adaptacja do zmian"; - napisanie testów ewaluacyjnych (na rozpoczęcie i zakończenie zajęć); - odbycie konsultacji z Doradcą Zawodowym (pakiet indywidualnych konsultacji z Doradcą Zawodowym, służący diagnozie ról zespołowych, określeniu potrzeb, udzieleniu wskazówek rozwojowych). - zaliczenie warsztatów w formie wybranej przez prowadzącego zajęcia (egzamin/test/rozmowa oceniająca). |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
WAR
WAR
WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 32 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Subda | |
Group instructors: | Artur Maik | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | optional with unlimited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
|
Full description: |
(in Polish) Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. Szkolenie będzie składać się z dwóch bloków tematycznych: Zarządzanie sobą w czasie 1) Analiza czasu • Budżet czasu – na co zużywamy czas • Diagnozowanie tzw. złodziei czasu • Sposoby radzenia sobie ze złodziejami czasu 2) Proces wytyczania celów i priorytetów • Definiowanie celów • Kontrola i weryfikacja celów • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych 3) Zasady zarządzania priorytetami • Techniki ustalania ważności zadań • Metoda salami • Reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC • Planowanie pisemne • Delegowanie zadań Adaptacja do zmian 1) Czym jest zmiana 2) Nastawienie do zmiany - gotowość do zmian 3) Planowanie i wdrażanie zmian 4) Komunikacja w procesie zmian 5) Radzenie sobie z własnymi emocjami w zmianie (pro aktywność a reaktywność) Opis pracy studenta 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Zarządzanie sobą w czasie 10 h Praca własna – przygotowanie do zajęć Zarządzanie sobą w czasie 16 h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Adaptacja do zmian 11 h Praca własna - przygotowanie do zajęć Adaptacja do zmian 8 h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8 h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 15 h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) PROWADZĄCY: Artur Maik |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
WAR
WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 32 hours
|
|
Coordinators: | Grażyna Subda | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | optional with unlimited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) PO - przedmioty ogólnouczelniane (bez obszaru) |
|
Short description: |
(in Polish) Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: • planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem warsztatów jest rozwój kompetencji: • planowanie, organizowanie, myślenie strategiczne, wyznaczanie priorytetów, radzenie sobie ze stresem, otwartość na zmiany, elastyczność. Szkolenie będzie składać się z dwóch bloków tematycznych: I. Zarządzanie sobą w czasie 1) Analiza czasu • budżet czasu – na co zużywamy czas • diagnozowanie tzw. złodziei czasu • sposoby radzenia sobie ze złodziejami czasu 2) Proces wytyczania celów i priorytetów • definiowanie celów • kontrola i weryfikacja celów • wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych 3) Zasady zarządzania priorytetami • techniki ustalania ważności zadań • metoda salami • reguła Pareto, metoda Eisenhowera, reguła ABC • planowanie pisemne • delegowanie zadań Adaptacja do zmian 1) Czym jest zmiana 2) Nastawienie do zmiany - gotowość do zmian 3) Planowanie i wdrażanie zmian 4) Komunikacja w procesie zmian 5) Radzenie sobie z własnymi emocjami w zmianie (pro aktywność a reaktywność) Opis pracy studenta 16h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Zarządzanie sobą w czasie 10h Praca własna – przygotowanie do zajęć Zarządzanie sobą w czasie 16h Obecność i zaangażowanie podczas bloku tematycznego Adaptacja do zmian 11h Praca własna - przygotowanie do zajęć Adaptacja do zmian 8h Zadanie 1 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8h Zadanie 2 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8h Zadanie 3 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 8h Zadanie 4 z obszaru, którego dotyczy szkolenie 15h indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym (pakiet usług doradczych) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.