Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Workshops od Assertiveness

General data

Course ID: CSDZ-WA
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Workshops od Assertiveness
Name in Polish: Warsztaty Asertywności
Organizational unit: Training Centre and Vocational Guidance
Course groups: (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych
Course homepage: http://www.szkolenia.uksw.edu.pl
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwój umiejętności asertywnego komunikowania się i zachowania w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych.

Warsztaty trwają 60 g. (jeden semestr) i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS.

Full description: (in Polish)

CEL

Celem zajęć jest rozwój umiejętności asertywnego komunikowania się i zachowania w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych.

OPIS

Asertywność często kojarzona jest z umiejętnością powiedzenia „nie”. Otóż to tylko bardzo niewielka cząstka wszystkiego, co kryje się za tą nazwą. Warto dowiedzieć się więcej czym jest asertywność, jakie ma zastosowanie w życiu codziennym i jakie korzyści możemy mieć stosując techniki asertywności. Jako niewielki element komunikacji interpersonalnej, asertywność opiera się na teorii, zasadach i technikach wykorzystywanych w porozumiewaniu się ludzi. Codzienne funkcjonowanie w określonej grupie społecznej lub przebywanie z zupełnie obcymi ludźmi naraża nas na ryzyko zachowań uległych lub odbieranie agresji werbalnej, krytyki, podleganie presji i manipulacji. Trening asertywności pozwala na zapoznanie się i przetestowanie komunikatów i zachowań, które chronią nas w takich sytuacjach. W kontaktach towarzyskich, pracy zawodowej, grupie studenckiej także przydatne mogą być zasady nawiązywania kontaktów i budowania relacji. Aż tyle i jeszcze więcej możliwości daje nam wiedza i umiejętności asertywnego porozumiewania się z ludźmi.

Warsztaty trwają 60 godzin i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS.

KORZYŚCI:

rozróżnianie zachowań i analizowanie zjawisk społecznych

zidentyfikowanie własnych zachowań uległych, agresywnych i asertywnych,

szeroko pojęta wiedza o komunikacji interpersonalnej, ciekawy moduł o mowie ciała

poznanie zasad nawiązywania kontaktów i budowania relacji

praktyczny trening zachowań asertywnych, rozwiązywania konfliktów i obrony przed manipulacją

KONTAKT:

a.krajewska@uksw.edu.pl

Bibliography: (in Polish)

Adler, R.B., Rosenfeld, L.B., Proctor II, R.F., (2014). Relacje interpersonalne. Poznań, REBIS.

Alberti, R., Emmons, M., (2014) Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych. Gdańsk, GWP.

Bralczyk, J., Mosiołek – Kłosińska, K., (2001). Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa.

Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: GWP/

Dobek – Ostrowska, B., (2007). Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław ASTRU,.

Goleman, D., (2006). Inteligencja społeczna. Poznań, REBIS.

Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication.

Fisher, R., Ury, W., Patton, B., (1992). Dochodząc do TAK, czyli negocjowanie bez poddawania się. Warszawa, PWE.

Fortuna, P., (2012). Pozytywna psychologia porażki. Gdańsk GWP.

Gut, J., Haman, W., (1995) Docenić konflikt., Kontrakt, Warszawa, OSH Kontrakt.

Griffin, E., (2003). Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk GWP.

Król-Fijewska, M. (2005), Stanowczo, łagodnie, bez lęku. W.A.B.

McKey, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP.

Menard, J.D. (2009) Jak występować publicznie, Warszawa, Santorski Jacek &Co Agencja Wydawnicza.

Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków: ANTYKWA.

Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP.

Shopenhauer, A., (2005) Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów., Alma-Press, Bydgoszcz.

Steward, J. (2000). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Warsztaty Asertywności należą do obszarów kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Perspektywa nauk humanistycznych zawiera poznanie własnych zasobów w obszarze komunikacji interpersonalnej, zidentyfikowania natury i złożoności języka, jakim się posługuje osoba, określania priorytetów podejmowanych działań, radzenia sobie z trudnymi emocjami. Perspektywa nauk społecznych w zaprojektowanym programie obejmuje wiedzę o człowieku, sposobach porozumiewania się ludzi, odpowiedzialności za zachowania manipulacyjne i poznanie technik stawiania granic, wyrażania opinii i obrony przed manipulacją.

Efekty kształcenia Warsztatów Asertywności jako przedmiotu ogólnouczelnianego należą w większości do kategorii umiejętności i kompetencji, z wykorzystaniem kategorii wiedzy

w niezbędnym jej minimum.

Celem zajęć jest rozwój umiejętności asertywnego komunikowania się i zachowania w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywność na zajęciach. Zaliczenie uzyskuje student, który posługuje się poznaną na zajęciach terminologią z zakresu komunikacji interpersonalnej, szczególnie asertywności oraz przygotuje dowolne opracowanie jednego tematu z obszaru asertywności.

ocena 2 - powyżej 5 nieobecności na zajęciach

ocena 3-3,5 - znajomość i posługiwanie się elementarną terminologią związaną z komunikacją interpersonalną, asertywnością poznaną podczas warsztatów

ocena 4- w/w oraz systematyczne przygotowanie do zajęć, aktywne uczestnictwo z ćwiczeniach

ocenA 4,5-5 - w/w oraz przygotowanie opracowania z zakresu asertywności (np. technik rozwiązywania konfliktów, sposobów obrony przed manipulacją, biuletynu informacyjnego o przepisach prawa lub instytucjach wsparcia dla ofiar przemocy), maksimum 2 nieobecności na zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)