"SOCIAL COMPETENCE WORKSHOP"
General data
Course ID: | CSDZ-WKS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | "SOCIAL COMPETENCE WORKSHOP" |
Name in Polish: | Warsztaty Kompetencji Społecznych |
Organizational unit: | Training Centre and Vocational Guidance |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych |
Course homepage: | http://www.szkolenia.uksw.edu.pl |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych studentów ułatwiających poradzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności o komunikacji interpersonalnej, instytucjach kultury, zasadach dobrego wychowania. Warsztaty trwają 60 godzin i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS. |
Full description: |
(in Polish) CEL Celem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych studentów ułatwiających poradzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności o komunikacji interpersonalnej, instytucjach kultury, zasadach dobrego wychowania. OPIS Najogólniej kompetencje społeczne należałoby rozumieć jako składową wiedzy, umiejętności i doświadczenia warunkujące efektywność radzenia sobie w sytuacjach społecznych określonego typu. Umiejętności te jednostka nabywa w toku treningu społecznego. Kompetencje społeczne usprawniają funkcjonowanie człowieka nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także prywatnym, i co ważne, kompetencje danej jednostki to obszar nieustającego rozwoju, nabywamy je każdego dnia, spotykając nowych ludzi, uczestnicząc w nowych zdarzeniach itp. Warto podkreślić, że wysokie kompetencje psychospołeczne potrzebne są każdemu i z pewnością mogą być kluczem do drzwi wymarzonej pracy na rozmowie kwalifikacyjnej, a także kluczem do awansu. Warsztaty Kompetencji Społecznych to cykl szkoleń złożonych z modułów wspierających umiejętności interpersonalne studentów. Z badań wynika, że pracodawcy coraz większą wagę w procesie rekrutacji przywiązują do tzw. „miękkich umiejętności”. W sytuacjach, które obserwujemy każdego dnia na uczelni w naszym otoczeniu, porozumiewanie się z ludźmi i zasady dobrego wychowania mają swoje zastosowanie w każdej chwili naszego życia, dlatego warto uczyć się ich przez całe życie. Na warsztatach w praktycznym treningu jest także okazja do obserwowania i uczenia się pewnych mechanizmów społecznych i prognozowania zachowań. Warsztaty trwają 60 godzin i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS. KORZYŚCI: wzrost wiary we własne siły, możliwości i umiejętności, zidentyfikowanie własnych kompetencji personalnych i społecznych, szeroko pojęta wiedza o komunikacji interpersonalnej, ciekawy moduł o mowie ciała poznanie zachowań asertywnych i efektywnego porozumiewania się z ludźmi, znajomość zasad dobrego wychowania, praktyczny trening interpersonalny. |
Bibliography: |
(in Polish) Adler, R.B., Rosenfeld, L.B., Proctor II, R.F., (2014). Relacje interpersonalne. Poznań, REBIS. Argyle M. , (2002.) Umiejętności społeczne. W: N.J. Mackintosh, A.M. Colman (red.), Zdolności a procesy uczenia się. Zysk i S-ka Poznań. Bralczyk, J., Mosiołek – Kłosińska, K., (2001). Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa. Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Dobek – Ostrowska, B., (2007). Podstawy komunikowania społecznego, ASTRUM, Wrocław. Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication. Gut, J., Haman, W., (1995) Docenić konflikt., Kontrakt, Warszawa, OSH Kontrakt. Griffin, E., (2003). Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk. Hindle, T. (2000) Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie. Król-Fijewska, M. (2005), Stanowczo, łagodnie, bez lęku. W.A.B. McKey, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP. Menard, J.D. (2009) Jak występować publicznie, Warszawa, Santorski Jacek &Co Agencja Wydawnicza. Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków: ANTYKWA. Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP. Pease, A., B.,(2010). To przecież proste! Towarzyskie umiejętności ułatwiają życie. REBIS, Poznań. Kamińska-Radomska, I., (2009). Etykieta biznesu., EMKA, Warszawa. Shopenhauer, A., (2005) Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów., Alma-Press, Bydgoszcz. Steward, J. (2000). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Warsztaty Kompetencji Społecznych należą do obszarów kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Perspektywa nauk humanistycznych zawiera poznanie własnych zasobów w obszarze kompetencji personalnych, zidentyfikowania natury i złożoności języka, jakim się posługuje, wiedzę o instytucjach kultury. Perspektywa nauk społecznych to identyfikowanie własnych kompetencji społecznych, wiedza o człowieku, rodzajach więzi społecznych, sposobach porozumiewania się ludzi, zasadach dobrego wychowania. Efekty kształcenia Warsztatów Kompetencji Społecznych jako przedmiotu ogólnouczelnianego należą w większości do kategorii umiejętności i kompetencji, z wykorzystaniem kategorii wiedzy w niezbędnym jej minimum. Celem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych studentów ułatwiających poradzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych. SEK: H1A_W02 H1A_W03 H1A_W06 H1A_W09 H1A_W10 S1A_W01 S1A_W02 S1A_W04 S1A_W05 S1A_W06 S1A_W07 H1A_U01 H1A_U03 H1A_U04 S1A_U02 S1A_U03 S1A_U04 S1A_U06 S1A_U07 S1A_U08 H1A_K01 H1A_K02 H1A_K06 S1A_K01 S1A_K02 S1A_K03 S1A_K04 S1A_K06 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywność na zajęciach. Zaliczenie uzyskuje student, który posługuje się podstawową terminologią związaną z kompetencjami personalnymi i społecznymi. Aby uzyskać zaliczenie student bierze udział w wydarzeniach kulturalnych lub edukacyjnych, przygotowuje referat na temat zasad dobrego wychowania lub innego dotyczącego rozwoju kompetencji społecznych. ocena i kryteria: 2 -powyżej 5 nieobecności na zajęciach 3-3,5 -znajomość i posługiwanie się elementarną terminologią związaną z komunikacją interpersonalną, zasadami dobrego wychowania, poznaną podczas warsztatów 4 -w/w oraz systematyczne przygotowanie do zajęć, udział w min. 2 aktualnych wydarzeniach kulturalnych lub edukacyjnych 4,5-5 -w/w oraz przygotowanie referatu na temat zasad dobrego wychowania lub innego dotyczącego rozwoju kompetencji społecznych, maksimum 2 nieobecności na zajęciach |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.