Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

"SOCIAL COMPETENCE WORKSHOP"

General data

Course ID: CSDZ-WKS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: "SOCIAL COMPETENCE WORKSHOP"
Name in Polish: Warsztaty Kompetencji Społecznych
Organizational unit: Training Centre and Vocational Guidance
Course groups: (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych
Course homepage: http://www.szkolenia.uksw.edu.pl
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych studentów ułatwiających poradzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności o komunikacji interpersonalnej, instytucjach kultury, zasadach dobrego wychowania.

Warsztaty trwają 60 godzin i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS.

Full description: (in Polish)

CEL

Celem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych studentów ułatwiających poradzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności o komunikacji interpersonalnej, instytucjach kultury, zasadach dobrego wychowania.

OPIS

Najogólniej kompetencje społeczne należałoby rozumieć jako składową wiedzy, umiejętności i doświadczenia warunkujące efektywność radzenia sobie w sytuacjach społecznych określonego typu. Umiejętności te jednostka nabywa w toku treningu społecznego. Kompetencje społeczne usprawniają funkcjonowanie człowieka nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także prywatnym, i co ważne, kompetencje danej jednostki to obszar nieustającego rozwoju, nabywamy je każdego dnia, spotykając nowych ludzi, uczestnicząc w nowych zdarzeniach itp. Warto podkreślić, że wysokie kompetencje psychospołeczne potrzebne są każdemu i z pewnością mogą być kluczem do drzwi wymarzonej pracy na rozmowie kwalifikacyjnej, a także kluczem do awansu. Warsztaty Kompetencji Społecznych to cykl szkoleń złożonych z modułów wspierających umiejętności interpersonalne studentów. Z badań wynika, że pracodawcy coraz większą wagę w procesie rekrutacji przywiązują do tzw. „miękkich umiejętności”.  W sytuacjach, które obserwujemy każdego dnia na uczelni w naszym otoczeniu, porozumiewanie się z ludźmi i zasady dobrego wychowania mają swoje zastosowanie w każdej chwili naszego życia, dlatego warto uczyć się ich przez całe życie. Na warsztatach w praktycznym treningu jest także okazja do obserwowania i uczenia się pewnych mechanizmów społecznych i prognozowania zachowań.

Warsztaty trwają 60 godzin i kończą się zaliczeniem na ocenę, a student otrzymuje 3 punkty ECTS.

KORZYŚCI:

wzrost wiary we własne siły, możliwości i umiejętności,

zidentyfikowanie własnych kompetencji personalnych i społecznych,

szeroko pojęta wiedza o komunikacji interpersonalnej, ciekawy moduł o mowie ciała

poznanie zachowań asertywnych i efektywnego porozumiewania się z ludźmi,

znajomość zasad dobrego wychowania,

praktyczny trening interpersonalny.

Bibliography: (in Polish)

Adler, R.B., Rosenfeld, L.B., Proctor II, R.F., (2014). Relacje interpersonalne. Poznań, REBIS.

Argyle M. , (2002.) Umiejętności społeczne. W: N.J. Mackintosh, A.M. Colman (red.), Zdolności a procesy uczenia się. Zysk i S-ka Poznań.

Bralczyk, J., Mosiołek – Kłosińska, K., (2001). Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, Warszawa.

Cialdini, R. (1999). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Dobek – Ostrowska, B., (2007). Podstawy komunikowania społecznego, ASTRUM, Wrocław.

Głodowski, W. (1999). Bez słowa. Komunikacyjne funkcje zachowań. Warszawa: Hansa Communication.

Gut, J., Haman, W., (1995) Docenić konflikt., Kontrakt, Warszawa, OSH Kontrakt.

Griffin, E., (2003). Podstawy komunikacji społecznej, GWP, Gdańsk.

Hindle, T. (2000) Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie.

Król-Fijewska, M. (2005), Stanowczo, łagodnie, bez lęku. W.A.B.

McKey, M., Davis, M., Fanning, P. (2001) Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, GWP.

Menard, J.D. (2009) Jak występować publicznie, Warszawa, Santorski Jacek &Co Agencja Wydawnicza.

Nęcki, Z. (2000). Komunikacja międzyludzka. Kraków: ANTYKWA.

Pease, A. (2010). Mowa ciała. Gdańsk: GWP.

Pease, A., B.,(2010). To przecież proste! Towarzyskie umiejętności ułatwiają życie. REBIS, Poznań.

Kamińska-Radomska, I., (2009). Etykieta biznesu., EMKA, Warszawa.

Shopenhauer, A., (2005) Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów., Alma-Press, Bydgoszcz.

Steward, J. (2000). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Warsztaty Kompetencji Społecznych należą do obszarów kształcenia w zakresie nauk humanistycznych i społecznych. Perspektywa nauk humanistycznych zawiera poznanie własnych zasobów w obszarze kompetencji personalnych, zidentyfikowania natury i złożoności języka, jakim się posługuje, wiedzę o instytucjach kultury. Perspektywa nauk społecznych to identyfikowanie własnych kompetencji społecznych, wiedza o człowieku, rodzajach więzi społecznych, sposobach porozumiewania się ludzi, zasadach dobrego wychowania.

Efekty kształcenia Warsztatów Kompetencji Społecznych jako przedmiotu ogólnouczelnianego należą w większości do kategorii umiejętności i kompetencji, z wykorzystaniem kategorii wiedzy

w niezbędnym jej minimum.

Celem zajęć jest rozwój kompetencji społecznych studentów ułatwiających poradzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i codziennych.

SEK:

H1A_W02

H1A_W03

H1A_W06

H1A_W09

H1A_W10

S1A_W01

S1A_W02

S1A_W04

S1A_W05

S1A_W06

S1A_W07

H1A_U01

H1A_U03

H1A_U04

S1A_U02

S1A_U03

S1A_U04

S1A_U06

S1A_U07

S1A_U08

H1A_K01

H1A_K02

H1A_K06

S1A_K01

S1A_K02

S1A_K03

S1A_K04

S1A_K06

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia jest obecność i aktywność na zajęciach. Zaliczenie uzyskuje student, który posługuje się podstawową terminologią związaną z kompetencjami personalnymi i społecznymi. Aby uzyskać zaliczenie student bierze udział w wydarzeniach kulturalnych lub edukacyjnych, przygotowuje referat na temat zasad dobrego wychowania lub innego dotyczącego rozwoju kompetencji społecznych.

ocena i kryteria:

2 -powyżej 5 nieobecności na zajęciach

3-3,5 -znajomość i posługiwanie się elementarną terminologią związaną z komunikacją interpersonalną, zasadami dobrego wychowania, poznaną podczas warsztatów

4 -w/w oraz systematyczne przygotowanie do zajęć, udział w min. 2 aktualnych wydarzeniach kulturalnych lub edukacyjnych

4,5-5 -w/w oraz przygotowanie referatu na temat zasad dobrego wychowania lub innego dotyczącego rozwoju kompetencji społecznych, maksimum 2 nieobecności na zajęciach

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)