Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

General didactics

General data

Course ID: SP-DO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: General didactics
Name in Polish: KN-Dydaktyka ogólna
Organizational unit: Study of Pedagogics
Course groups: (in Polish) Przygotowanie dydaktyczne
(in Polish) Przygotowanie nauczycielskie: nauczyciel etyki
(in Polish) Przygotowanie nauczycielskie: nauczyciel filozofii
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Short description: (in Polish)

Ogólne zagadnienia związane z historią dydaktyki. Przedstawienie rozwoju systemów edukacyjnych oraz podstawowych terminów związanych z procesem dydaktycznym. Omówienie współczesnych metod dydaktycznych oraz aktualnych teorii odnoszących się do procesu kształcenia.

Full description: (in Polish)

Ogólne zagadnienia związane z historią dydaktyki. Przedstawienie rozwoju systemów edukacyjnych oraz podstawowych terminów związanych z procesem dydaktycznym. Omówienie współczesnych metod dydaktycznych oraz aktualnych teorii odnoszących się do procesu kształcenia.

Zakres tematów: Dydaktyka ogólna – jako subdyscyplina pedagogiki i jej związki z innymi naukami i dyscyplinami. Systemy dydaktyczne. Cele kształcenia, klasyfikacja celów. Wartości i cele kształcenia. Czynniki wpływające na rozwój ucznia w procesach dydaktycznych. Podstawa programowa we współczesnej polskiej szkole. Style uczenia się i wpływ na jakość prezentowanej wiedzy. Tradycyjne i nowoczesne formy prezentacji składowe metod kształcenia. Nowoczesne i tradycyjne środki dydaktyczne. Metody aktywizujące w dydaktyce akademickiej. Multimedialne formy egzekwowania nabytej wiedzy. Personalizacja kształcenia, UDL.

Bibliography: (in Polish)

Bubak-Woźniakiewicz, K. Style nauczania i uczenia się – psychologia kształcenia.

Bohtuć, P. Konstruktywizm w e-edukacji oraz jego krytyka

Czekaj, K & Skierska-Pięta. Innowacje i technologie informacyjne przyszłością nowoczesnej edukacji.

Kupisiewicz, Cz. Dydaktyka ogólna

Meger, L. Nowe narzęazia eaukacyjne w sieciach społecznościowych.

Okoń, W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej.

Sysło, M. Technologie szansą dla personalizacji kształcenia.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty kształcenia jakie nabędzie student po zaliczeniu przedmiotu w zakresie: wiedzy: student ma wiedzę związaną z historią i stanem aktualnym systemów edukacyjnych, potrafi określić i uzasadnić cele oraz treści kształcenia, potrafi wymienić i opisać różne formy prezentacji wiedzy, zna współczesne techniki weryfikacji wiedzy, zna możliwości platformy edukacyjnej, rozumie zależność między metodami i środkami pracy dydaktycznej, wie czym są metody kształcenia oraz środki dydaktyczne. umiejętności: potrafi ocenić najefektywniejsze sposoby przyswajania wiedzy przez uczniów, potrafi dobrać odpowiednie środki dydaktyczne, wspiera studentów w rozwijaniu umiejętności wspólnego zdobywania i przyswajania wiedzy, wie, jak przygotować i zaprezentować informację w wielorakich formatach. kompetencji społecznych: rozumie zasadność nieustannego samodoskonalenia się w zawodzie nauczyciela, potrafi pracować w zespole w celu wspólnego planowania zadań dydaktycznych i pogłębiania wiedzy własnej i innych członków zespołu, ma zrozumienie działań dydaktycznych i umiejętnie je wdraża.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania (Określenie poziomu osiągniecia - wg skali ocen - założonych dla przedmiotu efektów kształcenia; opis składowych oceny końcowej):

5.0 (bardzo dobra) - student ma pogłębioną wiedzę związaną z aktualnymi metodami i . technikami dydaktycznymi, bardzo dobrze rozumie cele i treści kształcenia, oraz wie, jak korzystać z programów nauczania, potrafi dokładnie i jasno opisać różne formy prezentacji wiedzy, zna współczesne techniki weryfikacji wiedzy, inicjuje pracę w zespole i jest jej liderem, aktywnie i merytorycznie uczestniczy w 80% wykładów i zaliczy kolokwium na min. 90%

4.0 (dobra) - student ma dobrą wiedzę związaną z aktualnymi metodami i technikami dydaktycznymi, dobrze rozumie cele i treści kształcenia, oraz wie, jak korzystać z programów nauczania, potrafi opisać różne formy prezentacji wiedzy, zna kilka współczesnych technik weryfikacji wiedzy, wspiera pracę w zespole i czynnie pomaga liderowi, aktywnie i ** merytorycznie uczestniczy w 70% wykładów i zaliczy kolokwium na min. 70%.

3.0 (dostateczna) - student ma podstawową wiedzę związaną z aktualnymi metodami i technikami dydaktycznymi, wie czym są cele i treści kształcenia, oraz wie, jak korzystać z programów nauczania, potrafi wymienić różne formy prezentacji wiedzy, zna współczesne techniki weryfikacji wiedzy, uczestniczy w pracach w zespole, uczestniczy w 60% wykładów i zaliczy kolokwium na min. 60%.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki, Jarosław Wiazowski
Group instructors: Jarosław Wiazowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki, Jarosław Wiazowski
Group instructors: Jarosław Wiazowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki
Group instructors: Zbigniew Babicki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)