Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosis and pedagogical therapy

General data

Course ID: SP-DiTP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diagnosis and pedagogical therapy
Name in Polish: KN-Diagnoza i terapia pedagogiczna
Organizational unit: Study of Pedagogics
Course groups: (in Polish) Przygotowanie nauczycielskie: nauczyciel etyki
(in Polish) Przygotowanie nauczycielskie: nauczyciel filozofii
(in Polish) Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab0b767d47ecb4a18a522d6f13e4fa672%40thread.tacv2/conversations?groupId=652f132c-c331-431f-9ccf-a2113ef5463c&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 1.50 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) Wiedza:

S2A_W01

S2A_W02

S2A_W03

S2A_W04

S2A_W05


Umiejętności:

S2A_W06

S2A_W07

Kompetencje:


S2A_W08

S2A_W09

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć omówione zostaną różnego rodzaju zaburzenia rozwojowe, z którymi można spotkać się podczas pracy z dziećmi i młodzieżą.

Full description: (in Polish)

Po ukończeniu zajęć student:

1. nazywa zaburzenia jakie mogą wystąpić w toku nauki szkolnej

2. wymienia i opisuje symptomy zaburzeń

3. wyjaśnia i charakteryzuje przyczyny zaburzeń

4. ustala kryteria oceniania w oparciu o rodzaj zaburzenia

5. troszczy się o prawidłowy tok nauki ucznia z dysfunkcjami

6. kreatywnie podchodzi do prowadzonych zajęć

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. Borowiecka Renata, Dziecko w równowadze, Warszawa 2011.

2. Brejnak Wojciech, Dysleksja: nie jesteś sam, Warszawa 2003.

3. Gruszczyk – Kolczyńska Edyta, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989.

4. Herda Katarzyna, O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Kielce 2007.

5. Kastory – Bronowska, Monika, Wczesna Interwencja, Warszawa 2002.

6. Pisula Ewa, Autyzm, Płock 2002.

7. Wnukowska Katarzyna, Czy moje dziecko mówi poprawnie: poradnik logopedyczny, Gdańsk 2010.

Literatura dodatkowa:

1. Bobula Stanisław, ADHD dar specyficzny, Kraków 2006.

2. Bogdanowicz Marta, Dysleksja w wieku dorosłym, Gdańsk 2012.

3. Borkowska Maria, Integracja Sensoryczna na co dzień, Warszawa 2010.

4. Mrugalska Krystyna, Upośledzenie umysłowe: wskazówki dla rodziców i opiekunów dzieci oraz osób dorosłych dotkniętych upośledzeniem umysłowym, Warszawa 1986.

5. Zabłocki Kazimierz Jacek, Autyzm, Płock 2002.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

student zna nazwy zaburzeń, które mogą wystąpić w toku nauki szkolnej

posiada podstawową wiedzę na temat tych zaburzeń

zna rodzaje terapii, które można zastosować

zna przyczyny omawianych zaburzeń

zna symptomy tych zaburzeń

Umiejętności:

po ukończeniu zajęć student potrafi dopasować symptomy do zaburzenia rozwojowego

troszczy się o prawidłowy tok nauki ucznia z dysfunkcjami

Kompetencje:

ustala kryteria oceniania w oparciu o rodzaj zaburzenia

stosuje indywidualizację biorąc pod uwagę problemy ucznia

Udział w ćwiczeniach - 15

Przygotowanie do zajęć - 7

Konsultacje - 1

Czas na pisanie referatu - 5

Przygotowanie do zaliczenia - 10

Suma godzin: 38 godzin/30(25)godz=1 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody:

- wykład informacyjny, konwersatoryjny

- analiza prac uczniów

- prezentacja multimedialna

Kryteria oceniania:

2 (nast.) nie nazywa zaburzeń występujących u dzieci w toku nauki szkolnej

3 (dst.) zna i nazywa zaburzenia występujące u dzieci

4 (db.) wymienia i charakteryzuje symptomy towarzyszące poszczególnym zaburzeniom

5 db.) samodzielnie rozpoznaje i nazywa zaburzenia, które mogą towarzyszyć dziecku oraz potrafi dobrać odpowiedni rodzaj terapii

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki, Justyna Błońska
Group instructors: Justyna Błońska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Na zajęciach omówione będą następujące zagadnienia:

1. ADHD

2. Dysleksja

3. Przyczyny trudności szkolnych

4. Upośledzenie umysłowe

5. Autyzmzagadnienia teoretyczne)

6. Ortoptyka

7. Integracja Sensoryczna

8. Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego

9. Zaburzenia Komunikacji językowej

10. Metody terapii

Full description: (in Polish)

Na zajęciach omówione będą następujące zagadnienia:

1. ADHD

2. Dysleksja

3. Przyczyny trudności szkolnych

4. Upośledzenie umysłowe

5. Autyzmzagadnienia teoretyczne)

6. Ortoptyka

7. Integracja Sensoryczna

8. Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego

9. Zaburzenia Komunikacji językowej

10. Metody terapii

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. Borowiecka Renata, Dziecko w równowadze, Warszawa 2011.

2. Brejnak Wojciech, Dysleksja: nie jesteś sam, Warszawa 2003.

3. Gruszczyk – Kolczyńska Edyta, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa 1989.

4. Herda Katarzyna, O dzieciach Indygo, czyli ADHD bez tajemnic, Kielce 2007.

5. Kastory – Bronowska, Monika, Wczesna Interwencja, Warszawa 2002.

6. Pisula Ewa, Autyzm, Płock 2002.

7. Wnukowska Katarzyna, Czy moje dziecko mówi poprawnie: poradnik logopedyczny, Gdańsk 2010.

Literatura dodatkowa:

1. Bobula Stanisław, ADHD dar specyficzny, Kraków 2006.

2. Bogdanowicz Marta, Dysleksja w wieku dorosłym, Gdańsk 2012.

3. Borkowska Maria, Integracja Sensoryczna na co dzień, Warszawa 2010.

4. Mrugalska Krystyna, Upośledzenie umysłowe: wskazówki dla rodziców i opiekunów dzieci oraz osób dorosłych dotkniętych upośledzeniem umysłowym, Warszawa 1986.

5. Zabłocki Kazimierz Jacek, Autyzm, Płock 2002.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki, Justyna Błońska
Group instructors: Justyna Błońska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours more information
Coordinators: Zbigniew Babicki, Justyna Błońska
Group instructors: Justyna Błońska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)