(in Polish) Duchowość człowieka XXIw.
General data
Course ID: | SzD-NT-DUCH |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Duchowość człowieka XXIw. |
Organizational unit: | PhD School |
Course groups: |
(in Polish) Grupa wykład/seminarium/konwersatorium do wyboru |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | theology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) TMA_W02; TMA_U01; TMA_K07 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) 1. Czynna i bierna znajomość języka wykładowego; 2. Bierna znajomość przynajmniej jednego języka obcego spośród następujących: angielski, niemiecki, francuski, włoski. |
Full description: |
(in Polish) Wykład ma przekazać wiedzę o metodologicznie uporządkowanej, naukowej refleksji nad życiem duchowym człowieka. Dzięki niej student ma zapoznać się z nazwą, przedmiotem, źródłami, metodą. Do tego ma wykorzystać wiedzę nie tylko z zakresu teologii ale także historii, socjologii, psychologii i pedagogiki. Podczas przedmiotu słuchacze poznają teologiczne podstawy teologii duchowości oraz współczesne nauczanie Kościoła na ten temat. Odrębną część wykładu stanowi prezentacja wiedzy o: doświadczeniu duchowym (mistycznym); szkołach duchowości; teologii świętych; locus theologicus. Uwzględnione zostaną także najnowsze badania na temat duchowości człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem zmian zachodzącym dzięki jego rozwojowi, tak ludzkiemu jak duchowemu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W1 - ma wiedzę na temat powiązania teologii z naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla formacji duchowo – ludzkiej człowieka; W2 - ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat duchowości człowieka w XXI wieku; W3 - zna procesy i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego człowieka oraz jego zagrożenia; U1 - potrafi posługiwać się informacjami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat duchowości człowieka w XXI wieku; U2 - potrafi tworzyć formację duchowo - ludzką i na jej rzecz nawiązywać współpracę z różnymi podmiotami; KS1 - ma świadomość odpowiedzialności za drugiego człowieka i potrafi organizować dla niego podejścia do rozwiązywania problemów związanych z formacją przy zachowania priorytetów teologicznych, formację duchowo - ludzką; KS2 - ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Efekt W1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną wiedzę na temat powiązania teologii z naukami humanistycznymi i społecznymi w zakresie przydatnym dla rozwoju duchowego człowieka; - na ocenę dobrą słuchacz ma wiedzę na temat powiązania teologii z innymi naukami, ale nie potrafi jej odpowiednio wykorzystać dla formacji duchowej i ludzkiej; - na ocenę dostateczną słuchacz dysponuje jedynie wiedzą teologiczną na temat rozwoju duchowego człowieka. Efekt W2: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na rozwoju duchowego człowieka; - na ocenę dobrą słuchacz posiada podstawową znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego na temat rozwoju duchowego człowieka; - na ocenę dostateczną słuchacz dysponują wybiórczą znajomością nauczania Kościoła katolickiego na temat młodzieży i jej duszpasterstwa; Efekt W3: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz bardzo dobrze zna i operuje procesami i uwarunkowaniami rozwoju religijno-duchowego człowieka oraz jego zagrożenia; - na ocenę dobrą słuchacz bardzo dobrze zna procesami i uwarunkowaniami rozwoju religijno-duchowego człowieka oraz jego zagrożenia; - na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo orientuje się w procesach i uwarunkowaniach rozwoju religijno-duchowego człowieka oraz jego zagrożeniami. Efekt U1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz swobodnie posługuje się informacjami i integrować je do obiektywnej wiedzy na temat rozwoju człowieka; - na ocenę dobrą słuchacz bardzo dobrze posługuje się informacjami na temat rozwoju człowieka ale nie potrafi ich integrować do obiektywnej wiedzy; - na ocenę dostateczną słuchacz wybiórczo posługuje się informacjami na temat młodzieży. Efekt U2: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz wykazuje się umiejętnością wskazania wzorców dla rozwoju duchowego człowieka i na jego rzecz nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami; - na ocenę dobrą słuchacz wykazuje się umiejętnością wskazania wzorców dla rozwoju duchowego człowieka bez umiejętności nawiązywania współpracy z różnymi podmiotami; - na ocenę dostateczną słuchacz zna przesłanie teologii duchowości jako przedmiotu akademickiego. Efekt KS1: - na ocenę bardzo dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za rozwój duchowy drugiego człowieka i potrafi wskazać miejsca odpowiedzialne za formację; - na ocenę dobrą słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za rozwój duchowy drugiego człowieka ale nie potrafi wskazać miejsc odpowiedzialnych za jego formację; - na ocenę dostateczną słuchacz rozumie znaczenie formacji duchowej we współczesnym świecie. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Włodzimierz Gałązka | |
Group instructors: | Włodzimierz Gałązka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Aktywny udział w wykładach: 30 godzin; Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 10 godzin Konsultacje z prowadzącym: 10 godzin Przygotowanie do egzaminu: 10 godzin Razem 60 godzin = 1 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Wykład ma przekazać wiedzę o metodologicznie uporządkowanej, naukowej refleksji nad życiem duchowym człowieka. Dzięki niej student ma zapoznać się z nazwą, przedmiotem, źródłami, metodą. Do tego ma wykorzystać wiedzę nie tylko z zakresu teologii ale także historii, socjologii, psychologii i pedagogiki. Podczas przedmiotu słuchacze poznają teologiczne podstawy teologii duchowości oraz współczesne nauczanie Kościoła na ten temat. Odrębną część wykładu stanowi prezentacja wiedzy o: doświadczeniu duchowym (mistycznym); szkołach duchowości; teologii świętych; locus theologicus. Uwzględnione zostaną także najnowsze badania na temat duchowości człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem zmian zachodzącym dzięki jego rozwojowi, tak ludzkiemu jak duchowemu. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.