Close to practice research - concept and implementation
General data
Course ID: | SzD-PE-BBP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Close to practice research - concept and implementation |
Name in Polish: | Badania bliskie praktyce-koncepcja i zastosowanie w pedagogice |
Organizational unit: | PhD School |
Course groups: |
(in Polish) Grupa wykład/seminarium/konwersatorium do wyboru |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Warsztat ma na celu (1) zaznajomienie z podejściem badawczym, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w pedagogice polskiej, i (2) praktyczne zastosowanie go do przygotowania w grupie miniprojektu badawczego. Wspomniane podejście określa się mianem close-to-practice, co można przetłumaczyć jako bliskie praktyce lub zwrócone ku praktyce. W badaniu bliskim praktyce (close-to-practice research) chodzi nie tyle o przezwyciężenie rozdźwięku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, lecz o nawiązanie realnej współpracy między teoretykami i praktykami w celu rozwiązywania rzeczywistych problemów pedagogicznych i nieustannego optymalizowania edukacji. Do urzeczywistnienia tych dwu celów konieczne są wiedza i umiejętności badawcze zarówno po stronie teoretyków, jak i praktyków, ale nade wszystko gotowość do kreatywnego myślenia nad sposobami modyfikowania działania pedagogicznego. |
Full description: |
(in Polish) Warsztat ma na celu (1) zaznajomienie z podejściem badawczym, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w pedagogice polskiej, i (2) praktyczne zastosowanie go do przygotowania w grupie miniprojektu badawczego. Wspomniane podejście określa się mianem close-to-practice, co można przetłumaczyć jako bliskie praktyce lub zwrócone ku praktyce. W badaniu bliskim praktyce (close-to-practice research) chodzi nie tyle o przezwyciężenie rozdźwięku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, lecz o nawiązanie realnej współpracy między teoretykami i praktykami w celu rozwiązywania rzeczywistych problemów pedagogicznych i nieustannego optymalizowania edukacji. Do urzeczywistnienia tych dwu celów konieczne są wiedza i umiejętności badawcze zarówno po stronie teoretyków, jak i praktyków, ale nade wszystko gotowość do kreatywnego myślenia nad sposobami modyfikowania działania pedagogicznego. Patrząc z powyższego punktu widzenia, badanie bliskie praktyce oscyluje między (quasi)eksperymentem pedagogicznym a badaniami w działaniu. Od uczestników warsztatu oczekuje się przyswojenia koncepcji badania bliskiego praktyce i twórczego zastosowania jej w miniprojekcie edukacyjnym. Zakres tematyczny tego projektu jest dowolny. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Absolwent: - zna i rozumie w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla pedagogiki; - zna i rozumie główne tendencje rozwojowe w pedagogice, - zna i rozumie metodologię badań pedagogicznych; - zna i rozumie zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu, - zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji; - z na i rozumie ekonomiczne, prawne, etyczne i inne istotne uwarunkowania działalności naukowej; - zna i rozumie podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery gospodarczej i społecznej oraz komercjalizacji wyników działalności naukowej i know-how związanego z tymi wynikami; - zna i rozumie nowoczesne koncepcje, metody i narzędzia organizowania i prowadzenia badań edukacyjnych (pedagogicznych). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - przygotowanie wypowiedzi ustnej (speech) na temat wybranej lektury (25% oceny końcowej), - opracowanie w grupie liczącej 2-3 osoby miniprojektu (75% oceny końcowej); - przygotowanie co najmniej trzech haseł do słownika (bonus 10% oceny końcowej); - obecność na co najmniej 75% spotkań (za pełną frekwencję bonus 10% oceny końcowej). |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dariusz Stępkowski | |
Group instructors: | Dariusz Stępkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) - udział w spotkaniach online – 30 godzin - czytanie literatur – 15 godzin - przygotowanie wypowiedzi ustnej (speech) – 2 godziny - wykonanie miniprojektu grupowego – 8 godzin |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Warsztat ma na celu (1) zaznajomienie z podejściem badawczym, które wywodzi się z kręgu kultury anglosaskiej i zdobywa coraz większe uznanie również w pedagogice polskiej, i (2) praktyczne zastosowanie go do przygotowania w grupie miniprojektu badawczego. Wspomniane podejście określa się mianem close-to-practice, co można przetłumaczyć jako bliskie praktyce lub zwrócone ku praktyce. W badaniu bliskim praktyce (close-to-practice research) chodzi nie tyle o przezwyciężenie rozdźwięku między teorią pedagogiczną a praktyką edukacyjną, lecz o nawiązanie realnej współpracy między teoretykami i praktykami w celu rozwiązywania rzeczywistych problemów pedagogicznych i nieustannego optymalizowania edukacji. Do urzeczywistnienia tych dwu celów konieczne są wiedza i umiejętności badawcze zarówno po stronie teoretyków, jak i praktyków, ale nade wszystko gotowość do kreatywnego myślenia nad sposobami modyfikowania działania pedagogicznego. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.