Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Information Technology

General data

Course ID: WB-BI-11-18
Erasmus code / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0511) Biology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Information Technology
Name in Polish: Technologia informacyjna
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla I roku biologii I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

BI1_W05, BI1_U03, BI1_U05, BI1_K02

Short description: (in Polish)

Celem realizacji przedmiotu jest wprowadzenie studentów do pracy na platformach w tak zwanej technologii chmury tj. pracy w środowisku online na zewnętrznych przestrzeniach dyskowych oraz oprogramowaniu w otoczeniu antywirusowym. Praca dotyczy nabycia umiejętności i stosowania podstawowych technik i narzędzi (statystycznych, dokumentacyjnych) możliwych do wykorzystania w prowadzonych badaniach biologicznych, analizy zjawisk przyrodniczych oraz prezentacji wyników w otoczeniu społecznym - blogi, vblogi, strony internetowe, kanały publikacji online etc.

Full description: (in Polish)

Oprócz kształcenia postaw informatycznych jako użytkownika program skupia się na rozwijaniu umiejętności bycia twórcą różnorodnych typów dokumentów i możliwych formatów. Pracę wieńczy utworzenie strony internetowej z możliwościami blogowania wraz ze wszystkimi wytworami, produktami i rezultatami pracy powstałymi podczas kursu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

efekt przedmiotowy 1 - student zna podstawowe techniki i narzędzia badawcze stosowane w biologii oraz w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych

efekt przedmiotowy 2 - student zna związki między osiągnięciami biologii a możliwościami ich wykorzystania w życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

efekt przedmiotowy 3 - student potrafi stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk i analizy danych

efekt przedmiotowy 4 - student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu biologii

efekt przedmiotowy 5 - student potrafi komunikować się z otoczeniem

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

efekt przedmiotowy 6 - student jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu biologii

Uzasadnienie:

Przyznane punkty ECTS są wynikiem zawarcia podstaw i głównych nurtów tej dziedziny nauki w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji. Studenci wykazują się umiejętnością pracy w różnych formach, uwzględniają czas pracy poświęcony przez studenta na poszczególne zadania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 1):

- na ocenę 5 (bdb.) student posiada wysoce uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki, statystyki oraz programów do edycji map typu GIS, na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.

- na ocenę 4 (db.) student posiada odpowiednio uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.

- na ocenę 3 (dst.) student posiada wystarczająco uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.

- na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada uporządkowanej wiedzy na temat podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w biologii w zakresie informatyki i statystyki na poziomie umożliwiającym wykorzystanie jej do analizy zjawisk przyrodniczych.

Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (Efekty kształcenia 2-3):

- na ocenę 5 (bdb.) student na bardzo dobrym poziomie potrafi samodzielnie stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student potrafi na bardzo dobrym poziomie udokumentować opracowanie problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.

- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi samodzielnie stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student potrafi na dobrym poziomie udokumentować opracowanie problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.

- na ocenę 3 (dst.) student na wystarczającym potrafi samodzielnie stosować podstawowe techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student potrafi na wystarczającym poziomie udokumentować opracowanie problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.

- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi samodzielnie stosować podstawowe technik informatycznych i statystycznych do opisu zjawisk, analizy danych i ich prezentacji; student nie potrafi udokumentować i opracowywać problemów z zakresu biologii z wykorzystaniem technik TIK.

Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (Efekty kształcenia 4)

- na ocenę 5 (bdb.) student bardzo odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i

inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również w sposób przedsiębiorczy.

- na ocenę 4 (db.) student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i

inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również w sposób przedsiębiorczy.

- na ocenę 3 (dst.) student wystarczająco przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i

inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również w sposób przedsiębiorczy.

- na ocenę 2 (ndst.) student nie przygotowuje się do swojej pracy, nie projektuje i

nie inicjuje działania na rzecz interesu publicznego m.in. popularyzującego odkrycia naukowe, rozwiązania dla aktualnych problemów środowiskowych, dotyczących zdrowia czy ekologicznych, również nie podejmuje działań o charakterze przedsiębiorczym.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Michał Winczek
Group instructors: Michał Winczek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Full description: (in Polish)

ZAKRES TEMATYCZNY OGÓLNY:

Technologia informacyjna - Problematyka zajęć technologii informatycznej.

1. Zasady korzystania z pracowni komputerowych (regulamin, zasady BHP).

2. Organizacja środowiska pracy, zakładanie konta i aplikacje Google - praca w “chmurze”. Dysk google. Kompatybilność z systemem Android. Prezentacja możliwości pracy w chmurze oraz ocena zainteresowania tematem studentów i ich umiejętności.

Zadania szczegółowe:

- tworzenie konta

- zabezpieczenie

- tworzenie folderów, dokumentów - organizacja pracy,

- zmiana nazwy dokumentu, tworzenie kopii, zmiana docelowa pliku,

- dzielenie się dokumentami, wspólne tworzenie dokumentów

- historia przeglądania

- pobieranie pliku na dysk google z gmail - różne formaty

- wstawianie tabeli - podstawowe formatowanie

- publikowanie dokumentu w sieci

- zarządzanie dokumentami

- zarządzanie skrzynką mailową

- używanie formatów dokumentów - CV

- tworzenie grupy adresatów

- ustawienia językowe platformy google.com

- skrzynki mailowej

- dysku i dokumentów

- opcje językowe w dokumencie (plik, język),

3. Redagowanie i formatowanie dokumentów tekstowych zawierających obiekty graficzne w środowisku online.

- CV - format dokumentu - publikowanie

- przygotowanie schematu pracy dyplomowej 15-20 stron, stopka, przypis, marginesy 3.5 L, 2 P, nr stron,

- wykonaj dowolny wykres, opisz osie i wklej go do dokumentu,

- linkowanie zdjęć, wykresy, rysunki

- cytowanie literatury (prace naukowe, czasopisma, zasady Creative Commons)

- tworzenie w dokumencie tekstów matematycznych wraz z symbolami i równaniami.

4. Praca dyplomowa

- przygotowywanie dokumentu z rozbudowaną strukturą (wykresy, linki, PDF, open office)

- utworzenie ebooka z dokumentu poprzez publikację na: issuu.com z PDF; calameo.com i canva.com,

- wprowadzenie do arkuszy kalkulacyjnych (formuły, wykresy - 5 różne:

1. ln 2. log 3. liczba osób 4. liczba gatunków 5. wspólny dane względne l.osobników i l. gatunków)

- tworzenie tabel danych

- automatyczne podliczenia (sumy, średnie, ln, liczby względne, logarytmy, podpisać osie, nadać tytuł itp)

- tworzenie wykresów (edycja, wklejanie do dokumentów, publikowanie)

- linkowanie do opublikowanego dokumentu w formacie PDF

5. Dokument google doc np jako opis gatunku (np. Polska Czerwona Księga)

- osadzanie dokumentu na autorskiej stronie projektu,

- udostępnianie dokumentów

- tworzenie dokumentu PDF i wykonanie ebook'u na issuu.com oraz calameo.com.

- osadzanie dokumentów na tworzonych stronach.

6. Prezentacje online - google prezentacje, prezi inne.

- prezentację w google prezentacje, zapisywanie w formie ppt (pptx) i pdf, udostępnianie publicznie, udostępnie do edycji

- komentowanie w dokumencie,

- wykonywanie prezentacji na aplikacji online - prezi.com

- osadzenie stworzonej prezentacji w google prezentacje (PDF) na aplikacji www.slideshare.com i www.zoho.com lub innej. -

- umieszczanie stworzonej prezentacji w google prezentacje (PDF) Calameo, issuu.

7. Rysunek google.

- tworzenie slajdu do prezentacji

- zapisywanie rysunku w różnych formatach graficznych jpg (jpeg, png).

- zapisywanie google prezentacje jako jpg. - pojedyncze slajdy oraz jako pptx,

- umieszczanie prezentacji google na kanale youtube

8. Tworzenie filmów na kanale Youtube,

- edycja online youtube prezentacje,

- dodawanie muzyki, stabilizacja, dodaj tytuł, opis, tagi, dodawanie różnych adnotacji, dodawanie ręczne podpisów,

- edycja, galerie, google+ inne.

- uploading filmów (wybrany LINK) na kanale youtube, edycja, udostępnianie.

- tworzenie video konferencji.

9. Tworzenie stron i blogów na blogspot.com z elementami języka HTML

- tworzenie strony na Blogspot.com

- tworzenie postów,

- dodawanie adminów,

- zmiana układu

- budowanie strony - dodawanie zakładek:

- osadzenie prezentacji,

- osadzanie Youtube (prezentacja, film)

- osadzanie dokumentów

- osadzenie arkusza - spreedsheet,

- osadzenie ebooks,

- osadzanie plakatów z Canva

- osadzanie rysuneku

10. Formularze, ankiety, ewaluacja, testy - automatyczne sprawdzanie.

- tworzenie dowolnych kwestionariuszy składających się z każdego rodzaju pytania (tekst - imię i nazwisko, jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru, skala, siatka, wybierz z listy), również z filmem i zdjęciem.

- przesyłanie kwestionariuszy, wypełnianie kwestionariuszy,

- wykonywanie automatycznego podsumowanie,

- umieszczanie formularza w oddzielnej zakładce i w polu marginesu

- tworzenia e-galerii

- ściąganie zdjęć z internetu

- tworzenie e-gallerie i umieszczanie w google +

- tworzenie postów oraz linkowanie galerii, tworzenie postów w google+

- planowanie spotkań w doodle, tworzenie wydarzeń, zapraszanie.

11. Kalendarz google

- tworzenie różnych wydarzeń: jednorazowe - całodniowe; cykliczne, cykliczne w dni pracujące, koniec po 5 wystąpieniach.

- wysyłane powiadomień - mail/tel. do drugiego wydarzenia na 5 min przed wydarzeniem.

- tworzenie printscreena z kalendarza i umieszczanie w poście na blogu.

13. Fakultatywne: Programowanie Scratch

14. Fakultatywne tworzenie stron na WordPress.com lub tworzenie materiałów na platformach e-learningowych (przykładowe e-kursy i inne zasoby)

15. Zapoznianie studentów ze środowiskiem GIS, Statistica, Gimp.

15. Zaliczenie zajęć.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 50 places more information
Coordinators: Michał Winczek
Group instructors: Michał Winczek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Czynność liczba godzin


udział w ćwiczeniach 30


przygotowanie do ćwiczeń 55


konsultacje 5


SUMA GODZIN 90


LICZBA ECTS 90 godz./30 godz. = 3

Short description:

The aim of the course is to introduce students to working on platforms in the so-called cloud technology, i.e. working in an online environment on external disk spaces and software in an anti-virus environment. The work concerns the acquisition of skills and the application of basic techniques and tools (statistical, documentary) that can be used in biological research, the analysis of natural phenomena and the presentation of results in a social environment - blogs, vblogs, websites, online publication channels, etc.

In addition to training in IT as a user, the programme focuses on developing the ability to be a creator of various types of documents and possible formats. The work culminates in the creation of a blogging website with all the creations, products and results of the work created during the course.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Michał Winczek
Group instructors: Michał Winczek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Czynność liczba godzin


udział w ćwiczeniach 30


przygotowanie do ćwiczeń 55


konsultacje 5


SUMA GODZIN 90


LICZBA ECTS 90 godz./30 godz. = 3

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description:

The aim of the course is to introduce students to working on platforms in the so-called cloud technology, i.e. working in an online environment on external disk spaces and software in an anti-virus environment. The work concerns the acquisition of skills and the application of basic techniques and tools (statistical, documentary) that can be used in biological research, the analysis of natural phenomena and the presentation of results in a social environment - blogs, vblogs, websites, online publication channels, etc.

In addition to training in IT as a user, the programme focuses on developing the ability to be a creator of various types of documents and possible formats. The work culminates in the creation of a blogging website with all the creations, products and results of the work created during the course.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)