Organic chemistry
General data
Course ID: | WB-BI-23-02ćw |
Erasmus code / ISCED: |
13.1
|
Course title: | Organic chemistry |
Name in Polish: | Chemia organiczna |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla II roku biologii I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | BI1_U04, BI1_K03 |
Full description: |
(in Polish) Istotą prowadzonych ćwiczeń jest pogłębienie wiedzy z zakresu chemii organiczne nabytej w trakcie wykładu, w tym rozumienie reaktywności związków organicznych, znajomość nazewnictwa różnych klas związków chemicznych oraz budowy przestrzennej cząsteczek i wynikających z tego różnic w reaktywności. Na zajęciach omawiane są podstawowe zagadnienia związane z alkanami, cykloalkanami, alkenami, alkinami, węglowodorami aromatycznymi oraz chlorowcopochodnymi związków organicznych, wraz typowymi dla tych grup związków właściwościami, mechanizmami reakcji itp. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza EP1. rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki EP2. ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości EP3. Opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Umiejętności EP 4.Potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym; posługuje się nomenklaturą związków organicznych, proponuje metody syntezy związków organicznych w zakresie odpowiadającym klasom omówionych związków, przewiduje produkty reakcji na podstawie znajomości omówionych mechanizmów reakcji Kompetencje EP 5. Jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych; bierze udział w rozwiązywaniu problemów podczas ćwiczeń |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania Wiedza: Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Na ocenę 5 (bdb) student w bardzo dobrym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Umiejętności Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym NA ocenę 5 (dbd) student w bardzo dobrym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym Kompetencje Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych Na ocenę 5 (bdb) student w bardzo dobrym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Rafał Szmigielski | |
Group instructors: | Rafał Szmigielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Rafał Szmigielski | |
Group instructors: | Rafał Szmigielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Wykłady 2ECTS - udział w wykładach 30h - przygotowanie do egzaminu 30h Razem 60/30=2 ECTS Ćwiczenia 2 ECTS - udział w ćwiczeniach 15h - przygotowanie do ćwiczeń 20h - przygotowanie do weryfikacji 15h - konsultacje z prowadzącym 10h Razem 60/30=2 ECTS |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Rafał Szmigielski | |
Group instructors: | Rafał Szmigielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Wykłady 2ECTS - udział w wykładach 30h - przygotowanie do egzaminu 30h Razem 60/30=2 ECTS Ćwiczenia 2 ECTS - udział w ćwiczeniach 15h - przygotowanie do ćwiczeń 20h - przygotowanie do weryfikacji 15h - konsultacje z prowadzącym 10h Razem 60/30=2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.