Organic chemistry
General data
Course ID: | WB-BI-23-02 |
Erasmus code / ISCED: |
13.1
|
Course title: | Organic chemistry |
Name in Polish: | Chemia organiczna |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla II roku biologii I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
OR
1.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | BI1_W03, |
Full description: |
Goals: Getting to know and revising basic information concerning organic chemistry, focusing on the main groups of organic compounds, their characterization in respect to both methods of their synthesis and applications. Level: basic |
Bibliography: |
1) G. Patrick, Instant Notes on Organic Chemistry, Taylor & Francis; 2 edition (27 Nov 2003) 2) R.T. Morrison, R.N. Boyd, Organic Chemistry, Prentice Hall; 6 edition (1 Mar 1992) 3) J. McMurry, Organic Chemistry, Brooks/Cole; International edition (13 April 2007) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza EP1. rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki EP2. ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości EP3. Opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Umiejętności EP 4.Potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym; posługuje się nomenklaturą związków organicznych, proponuje metody syntezy związków organicznych w zakresie odpowiadającym klasom omówionych związków, przewiduje produkty reakcji na podstawie znajomości omówionych mechanizmów reakcji Kompetencje EP 5. Jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych; bierze udział w rozwiązywaniu problemów podczas ćwiczeń |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania Wiedza: Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Na ocenę 5 (bdb) student w bardzo dobrym stopniu rozumie problematykę chemii organicznej i jej powiązania z innymi dziedzinami nauki; ma wiedzę w zakresie dylematów współczesnej cywilizacji, rozumie zasady prawa autorskiego i przedsiębiorczości; opisuje nomenklaturę, budowę, syntezę, właściwości i zastosowania związków organicznych należących do grup omawianych w trakcie zajęć; wyjaśnia pojęcie hybrydyzacji, wylicza typy wiązań, opisuje rezonans, tłumaczy i rozpoznaje aromatyczność, kwasowość i zasadowość oraz elektroujemność i polaryzację wiązań; wymienia rodzaje izomerii, rozróżnia konformery, wyjaśnia takie pojęcia z zakresu stereochemii jak chiralność, enancjomery, diastereoizomery i związki mezo; wymienia i objaśnia typy i mechanizmy reakcji związków organicznych charakterystyczne dla grup omawianych podczas zajęć; posługuje się nomenklaturą związków organicznych Umiejętności Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym NA ocenę 5 (dbd) student w bardzo dobrym stopniu potrafi uczyć się samodzielnie i w sposób ukierunkowany w dziedzinie chemii związków organicznych ze szczególnym uwzględnieniem trendów i kierunków rozwoju nauk biologicznych oraz zmian wywołanych postępem technologicznym Kompetencje Na ocenę 2 (ndst) student w miernym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych Na ocenę 3 (dst) student w dostatecznym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych Na ocenę 4 (db) student w dobrym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych Na ocenę 5 (bdb) student w bardzo dobrym stopniu jest gotowy do pracy w zespole oraz rozwiązywania zadań domowych i projektów wymaganych programem dydaktycznym w oparciu o zdobytą wiedzę dbając o bezpieczeństwo swoje i innych |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Rafał Szmigielski | |
Group instructors: | Rafał Szmigielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Rafał Szmigielski | |
Group instructors: | Rafał Szmigielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Wykłady 2ECTS - udział w wykładach 30h - przygotowanie do egzaminu 30h Razem 60/30=2 ECTS Ćwiczenia 2 ECTS - udział w ćwiczeniach 15h - przygotowanie do ćwiczeń 20h - przygotowanie do weryfikacji 15h - konsultacje z prowadzącym 10h Razem 60/30=2 ECTS |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Rafał Szmigielski | |
Group instructors: | Rafał Szmigielski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Wykłady 2ECTS - udział w wykładach 30h - przygotowanie do egzaminu 30h Razem 60/30=2 ECTS Ćwiczenia 2 ECTS - udział w ćwiczeniach 15h - przygotowanie do ćwiczeń 20h - przygotowanie do weryfikacji 15h - konsultacje z prowadzącym 10h Razem 60/30=2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.