Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Paleobiologia

General data

Course ID: WB-BI-53-16zt
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Paleobiologia
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla specjalności BC dla II roku II stopnia biologii
(in Polish) Przedmioty dla specjalności BSIM dla II roku II stopnia biologii
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

biological sciences

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

BI2_K01, BI2_K02


Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak.

Full description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu rozwinięcie tematyki poruszanej na ćwiczeniach z Podstaw życia i jego ewolucji. Poruszane będą także tematy z zakresu ewolucji zachowań oraz ewolucji świadomości u przedstawicieli hominidów.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wykłady:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. Student zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii.

Efekt przedmiotowy 2. Student zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii.

Ćwiczenia audytoryjne:

Efekt przedmiotowy 3. Student umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

Ćwiczenia terenowe:

Efekt przedmiotowy 4. Student jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii

Efekt przedmiotowy 5. Student rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Skala ocen kolokwium/egzamin:

Ocena końcowa:

94-100% - 5

93-88% - 4,5

87-80% - 4

79-70% - 3,5

69-60% - 3

mniej niż 59,9% -2

Wykład:

Egzamin (test, pytania otwarte)

Ćwiczenia audytoryjne:

Kolokwium praktyczno-pisemne (rozpoznawanie skamieniałości, test, pytania otwarte)

Ćwiczenia terenowe:

Sprawozdanie z wyjazdu terenowego i przygotowanie projektu do Muzeum PIG

Przygotowanie sprawozdania:

Na ocenę 5: student rozpoznał wszystkie znalezione przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.

Na ocenę 4,5: student rozpoznał 90% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.

Na ocenę 4: student rozpoznał 80% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał w terminie.

Na ocenę 3,5: student rozpoznał 70% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 3 dni po terminie

Na ocenę 3: .student rozpoznał 60% znalezionych przez siebie skamieniałości (minimum 15), zawarł zdjęcia, prawidłowo opisał, oddał max. 5 dni po terminie

Na ocenę 2: student nie rozpoznał skamieniałości i/lub nie oddał sprawozdania.

Przygotowanie projektu:

Na ocenę 5: student w bardzo szerokim zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 4,5: student w szerokim zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 4: student w wystarczającym zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 3,5: student w niewielkim zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 3: .student w bardzo małym zakresie zaprezentował podany temat.

Na ocenę 2: student nie przygotował projektu.

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy

Student w zakresie wiedzy:

- na ocenę 2 (ndst.): nie zna i nie rozumie zjawisk i procesów biologicznych, a także kluczowych zagadnień z zakresu paleobiologii; nie zna i nie rozumie aktualnej problematyki nauk biologicznych i głównych kierunków rozwoju paleobiologii

- na ocenę 3 (dst.): w zakresie podstawowym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii

- na ocenę 4 (db.): w zakresie dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii

- na ocenę 5 (bdb.): w zakresie bardzo dobrym: zna i rozumie zjawiska i procesy biologiczne, a także kluczowe zagadnienia z zakresu paleobiologii; zna i rozumie aktualną problematykę nauk biologicznych i główne kierunki rozwoju paleobiologii

Kryteria oceniania w zakresie umiejętności

Student w zakresie umiejętności:

- na ocenę 2 (ndst.): student nie umie kierować pracą zespołu, podejmować różnych ról w zespole, w tym pozycji lidera/liderki

- na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

- na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

- na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: umie kierować pracą zespołu, podejmować różne role w zespole, w tym pozycję lidera/liderki

Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:

Student w zakresie w zakresie kompetencji społecznych:

- na ocenę 2 (ndst.): student nie jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, nie potrafi zrozumieć znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz nie rozumie potrzeby systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; nie rozumie potrzeby zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

- na ocenę 3 (dst.): student w podstawowym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

- na ocenę 4 (db.): student w dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

- na ocenę 5 (bdb.): student w bardzo dobrym zakresie: jest przygotowany do autorefleksji na temat posiadanej wiedzy, potrafi zrozumieć znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych oraz rozumie potrzebę systematycznej aktualizacji wiedzy przyrodniczej i jej praktycznego zastosowania w zakresie paleobiologii; rozumie potrzebę zasięgania roli ekspertów w przypadku napotkanego problemu badawczego.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
(in Polish) Ćwiczenia terenowe, 15 hours more information
Coordinators: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Group instructors: Joanna Nieczuja-Dwojacka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) 4 ECTS [1 ECTS = ok. 30 godzin]


Wykład 1 ECTS (ok. 30h):

- uczestniczenie w wykładzie 30h


Ćwiczenia audytoryjne 1 ECTS (ok. 30h):

- uczestniczenie w ćwiczeniach 15h

- przygotowanie do kolokwium 10h

- konsultacje 5h


Ćwiczenia terenowe 2 ECTS (ok. 60h):

- uczestniczenie w ćwiczeniach 15h

- przygotowanie sprawozdania 15h

- przygotowanie projektu 15h

- konsultacje 15h

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)