Mentoring 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-12-MEN1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Mentoring 1 |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W08; FI1_W09; FI1_U02; FI1_U06; FI1_U09; FI1_K03; |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień filozoficznych uzyskana w dotychczasowym toku studiów. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych, nie wyłączając jednak perspektywy ogólnej. W razie konieczności omówione mogą być zagadnienia teoretyczne, które będą miały przełożenie na konkretną praktykę badawczą. |
Literatura: |
Ajdukiewicz K., Logika pragmatyczna, Warszawa 1965. Bocheński J.M. Współczesne metody myślenia, Poznań 1992. Kotarbński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Warszawa 1986. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna i rozumie główne kierunki i stanowiska współczesnej filozofii, zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się idei filozoficznych, zna podstawowe metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla jednego z bloków głównych subdyscyplin filozoficznych: 1) logika, metafizyka, epistemologia, filozofia umysłu lub 2) etyka, filozofia polityki, filozofia społeczna, lub 3) estetyka, filozofia kultury. Student samodzielnie zdobywa wiedzę , trafnie definiuje pojęcia języka potocznego i poprawnie projektuje definicje własnych terminów używanych we własnych wypowiedziach, zna podstawy logiki oraz typowe strategie argumentacyjne, na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność i zaangażowanie na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin, 1 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka, Michał Wagner | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka, Michał Wagner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych, nie wyłączając jednak perspektywy ogólnej. W razie konieczności omówione mogą być zagadnienia teoretyczne, które będą miały przełożenie na konkretną praktykę badawczą. |
|
Literatura: |
Ajdukiewicz K., Logika pragmatyczna, Warszawa 1965. Bocheński J.M. Współczesne metody myślenia, Poznań 1992. Kotarbński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Warszawa 1986. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Cebula, Marek Porwolik | |
Prowadzący grup: | Adam Cebula, Marek Porwolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych, nie wyłączając jednak perspektywy ogólnej. W razie konieczności omówione mogą być zagadnienia teoretyczne, które będą miały przełożenie na konkretną praktykę badawczą. |
|
Literatura: |
Ajdukiewicz K., Logika pragmatyczna, Warszawa 1965. Bocheński J.M. Współczesne metody myślenia, Poznań 1992. Kotarbński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Warszawa 1986. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
KON
ŚR CZ KON
KON
KON
PT KON
KON
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin, 1 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Artur Andrzejuk, Adam Cebula, Paweł Mazanka, Adam Świeżyński | |
Prowadzący grup: | Artur Andrzejuk, Adam Cebula, Paweł Mazanka, Adam Świeżyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu pomoc studentom w napisaniu pracy dyplomowej poprzez wyjaśnienie trudności, z którymi borykają się w trakcie prowadzonych nad nią prac. Spotkania mają dotyczyć konkretnych problemów metodycznych, językowych i metodologicznych, nie wyłączając jednak perspektywy ogólnej. W razie konieczności omówione mogą być zagadnienia teoretyczne, które będą miały przełożenie na konkretną praktykę badawczą. |
|
Literatura: |
Ajdukiewicz K., Logika pragmatyczna, Warszawa 1965. Bocheński J.M. Współczesne metody myślenia, Poznań 1992. Kotarbński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Warszawa 1986. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.