Environmental protection in the system strategy
General data
Course ID: | WF-OB-OSSS |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Environmental protection in the system strategy |
Name in Polish: | Ochrona środowiska w strategii systemowej |
Organizational unit: | Center for Ecology and Ecophilosophy |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku Ochrony Środowiska ZARZĄDZANIE |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a33eeddc759da44e9a3d69d91249169e5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=87d50380-413d-498f-8ea8-5c17b613b6e7&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | OB1_W02 OB1_W05 OB1_W11 OB1_U11 OB1_U12 OB1_K07 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu ochrony środowiska a w szczególności systemu zarządzania środowiskowego. |
Short description: |
The aim of the course is to show the issues of environmental protection from a system perspective. The subject and methodological issues were taken into account. The main goal of the course is to equip students with knowledge and competences, which constitute the basis for the ability to solve problems occurring in the context of environmental management systems. |
Full description: |
(in Polish) W ramach systemowego ujęcia ochrony środowiska uwzględniona została problematyka przedmiotowa i metodologiczna. Zasadniczym celem zajęć jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i kompetencje, stanowiące podstawę umiejętności rozwiązywania problemów występujących w kontekście systemów zarządzania środowiskowego. |
Bibliography: |
(in Polish) Poskrobko, B., Baran, A., 2007, Zarządzanie środowiskiem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Matuszak-Flejszman, A., 2007, System zarządzania środowiskowego w organizacji. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Scruton R., 2017, Zielona filozofia. Jak poważnie myśleć o naszej planecie, Poznań. Embros G., Systemowe aspekty zrównoważonego rozwoju, w: J. W. Czartoszewski (red.), Nauki humanistyczne i sozologia, Warszawa 2010, s 93-111. Embros G., Prakseologiczne uwarunkowania procesu decyzyjnego w ochronie środowiska, w: Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, Warszawa 2016, s. 101- 127. Embros G., Decision-making Process in the Systemic Strategy for Environmental Protection, w: Problemy Ekorozwoju, 2021,16(1), 91-101. Laszlo E., Systemowy obraz świata, PIW, Warszawa 1978. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student charakteryzuje ochronę środowiska w strategii systemowej Student identyfikuje uwarunkowania, strukturę i komponenty procesu decyzyjnego Student wskazuje praktyczne kwestie w kontekście omawianych zagadnień Umiejętności: Student objaśnia kluczowe zagadnienia w kontekście ochrony środowiska w ujęciu systemowym Student uzasadnia uwarunkowania procesu decyzyjnego Student analizuje praktyczne konsekwencje omawianych zagadnień Kompetencje: Student zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii Student jest otwarty na różne ujęcia opracowywanej tematyki ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.] udział w ćwiczeniach 30 godz. przygotowanie referatu 15 godz. przygotowanie do kolokwium 15 godz. suma godzin: 60 liczba ECTS: 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Ocena 2 (ndst): student nie jest w stanie scharakteryzować ochrony środowiska w strategii systemowej, nie potrafi identyfikować uwarunkowań, struktury czy komponentów procesu decyzyjnego, nie jest w stanie wskazać praktycznych kwestii ujawniających się w kontekście omawianych zagadnień, Ocena 3 (dst): student poprawnie charakteryzuje nieliczne aspekty ochrony środowiska ukazywanej w strategii systemowej, identyfikuje jedynie niektóre uwarunkowania i komponenty procesu decyzyjnego, wskazanie praktycznych kwestii sprawia mu trudność, Ocena 4 (db): student poprawnie charakteryzuje ochronę środowiska w strategii systemowej, właściwie identyfikuje uwarunkowania, strukturę i komponenty procesu decyzyjnego, wskazuje niektóre praktyczne kwestie ujawniające się w kontekście omawianych zagadnień, Ocena 5 (bdb): student właściwie charakteryzuje ochronę środowiska w strategii systemowej, znakomicie identyfikuje uwarunkowania, strukturę i komponenty procesu decyzyjnego, wskazuje wiele praktycznych kwestii ujawniających się w kontekście omawianych zagadnień, Umiejętności: Ocena 2 (ndst): student nie potrafi objaśniać kluczowych zagadnień ochrony środowiska w ujęciu systemowym, nie umie uzasadnić uwarunkowań procesu decyzyjnego, nie jest w stanie analizować praktycznych konsekwencji omawianych zagadnień, Ocena 3 (dst): student w dostatecznym stopniu objaśnia kluczowe zagadnienia w kontekście ochrony środowiska w ujęciu systemowym, w ograniczonym stopniu uzasadnia uwarunkowania procesu decyzyjnego, analizuje niektóre praktyczne konsekwencje omawianych zagadnień, Ocena 4 (db): student dobrze objaśnia kluczowe zagadnienia w kontekście ochrony środowiska w ujęciu systemowym, uzasadnia uwarunkowania procesu decyzyjnego, właściwie analizuje praktyczne konsekwencje omawianych zagadnień, Ocena 5 (bdb): student sprawnie objaśnia kluczowe zagadnienia w kontekście ochrony środowiska w ujęciu systemowym, bardzo dobrze uzasadnia uwarunkowania procesu decyzyjnego, fachowo analizuje praktyczne konsekwencje omawianych zagadnień, Kompetencje: Ocena 2 (ndst): student nie potrafi zachować krytycyzmu w wyrażaniu opinii, nie jest otwarty na różne ujęcia opracowywanej tematyki, Ocena 3 (dst): student w wielu wypadkach zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii, bywa otwarty na różne ujęcia opracowywanej tematyki, Ocena 4 (db): student zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii, jest otwarty na różne ujęcia opracowywanej tematyki, Ocena 5 (bdb): student zachowuje krytycyzm w wyrażaniu opinii, zawsze jest otwarty na różne ujęcia opracowywanej tematyki, Na ocenę końcową składają się: Ocena z referatu, aktywne uczestnictwo w zajęciach ("plusy" za aktywność), ocena z kolokwium końcowego. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Weryfikacja - indywidualna ocena aktywności na zajęciach |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Grzegorz Embros | |
Group instructors: | Grzegorz Embros | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Short description: |
The aim of the course is to show the issues of environmental protection from a system perspective. The subject and methodological issues were taken into account. The main goal of the course is to equip students with knowledge and competences, which constitute the basis for the ability to solve problems occurring in the context of environmental management systems. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Norma ISO 14001:2015 Przekształcamy nasz świat: Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce 2018 |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa wiedza dot. teorii systemów i ochrony środowiska |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 18 places
Lectures, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Grzegorz Embros | |
Group instructors: | Grzegorz Embros | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.] udział w ćwiczeniach 30 godz. przygotowanie referatu 15 godz. przygotowanie do kolokwium 15 godz. suma godzin: 60 liczba ECTS: 2 |
|
Short description: |
The aim of the course is to show the issues of environmental protection from a system perspective. The subject and methodological issues were taken into account. The main goal of the course is to equip students with knowledge and competences, which constitute the basis for the ability to solve problems occurring in the context of environmental management systems. |
|
Full description: |
(in Polish) W ramach systemowego ujęcia ochrony środowiska uwzględniona została problematyka przedmiotowa i metodologiczna. Zasadniczym celem zajęć jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i kompetencje, stanowiące podstawę umiejętności rozwiązywania problemów występujących w kontekście systemów zarządzania środowiskowego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Poskrobko, B., Baran, A., 2007, Zarządzanie środowiskiem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Matuszak-Flejszman, A., 2007, System zarządzania środowiskowego w organizacji. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Scruton R., 2017, Zielona filozofia. Jak poważnie myśleć o naszej planecie, Poznań. Embros G., Systemowe aspekty zrównoważonego rozwoju, w: J. W. Czartoszewski (red.), Nauki humanistyczne i sozologia, Warszawa 2010, s 93-111. Embros G., Prakseologiczne uwarunkowania procesu decyzyjnego w ochronie środowiska, w: Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, Warszawa 2016, s. 101- 127. Embros G., Decision-making Process in the Systemic Strategy for Environmental Protection, w: Problemy Ekorozwoju, 2021,16(1), 91-101. Laszlo E., Systemowy obraz świata, PIW, Warszawa 1978. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa wiedza dot. teorii systemów i ochrony środowiska |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 18 places
Lectures, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Grzegorz Embros | |
Group instructors: | Grzegorz Embros | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.] udział w ćwiczeniach 30 godz. przygotowanie referatu 15 godz. przygotowanie do kolokwium 15 godz. suma godzin: 60 liczba ECTS: 2 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
The aim of the course is to show the issues of environmental protection from a system perspective. The subject and methodological issues were taken into account. The main goal of the course is to equip students with knowledge and competences, which constitute the basis for the ability to solve problems occurring in the context of environmental management systems. |
|
Full description: |
(in Polish) W ramach systemowego ujęcia ochrony środowiska uwzględniona została problematyka przedmiotowa i metodologiczna. Zasadniczym celem zajęć jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i kompetencje, stanowiące podstawę umiejętności rozwiązywania problemów występujących w kontekście systemów zarządzania środowiskowego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Poskrobko, B., Baran, A., 2007, Zarządzanie środowiskiem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Matuszak-Flejszman, A., 2007, System zarządzania środowiskowego w organizacji. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. Scruton R., 2017, Zielona filozofia. Jak poważnie myśleć o naszej planecie, Poznań. Embros G., Systemowe aspekty zrównoważonego rozwoju, w: J. W. Czartoszewski (red.), Nauki humanistyczne i sozologia, Warszawa 2010, s 93-111. Embros G., Prakseologiczne uwarunkowania procesu decyzyjnego w ochronie środowiska, w: Studia Ecologiae et Bioethicae, 14(2016)1, Warszawa 2016, s. 101- 127. Embros G., Decision-making Process in the Systemic Strategy for Environmental Protection, w: Problemy Ekorozwoju, 2021,16(1), 91-101. Laszlo E., Systemowy obraz świata, PIW, Warszawa 1978. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Podstawowa wiedza dot. teorii systemów i ochrony środowiska |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.