Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Legal aspects of environmental components

General data

Course ID: WF-OB-PAKS
Erasmus code / ISCED: 07.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Legal aspects of environmental components
Name in Polish: Prawne aspekty komponentów środowiskowych
Organizational unit: Center for Ecology and Ecophilosophy
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla 3 roku Ochrony Środowiska ZARZĄDZANIE
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a609ab23e18134cdcbb7e46846a7f7e88%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=93a54e08-4411-4f33-85f4-3d7eded365fd&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

OB1_W08

OB1_W10

OB1_U04

OB1_U05

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z charakterystyką ochrony prawnej komponentów środowiska (m.in. woda, powietrze, krajobraz, klimat, gleba). Omawiane będą szczegółowe zagadnienia związane z ochroną przyrody, ochroną wód, powietrza, ochroną zwierząt, GMO.

Full description: (in Polish)

Przedmiotem wykładu będą zagadnienia związane z instrumentami ochrony powietrza, wód, przyrody, klimatu, gospodarki odpadami a także zadaniami jednostek samorządu terytorialnego. Poruszone zostaną kwestie związane z formami ochrony przyrody, ochroną zwierząt, ochroną krajobrazu i zagospodarowaniem przestrzennym.

Bibliography: (in Polish)

Akty prawne:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)

2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. 2017 poz. 519 ze zm.)

Literatura:

1) Górski M. i inni (red.), Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2014.

2) Jendrośka J., Bar M., Prawo ochrony środowiska, Wrocław 2005.

materiały dydaktyczne zamieszczane są na platformie teams

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

A. Wiedza

1. Posługuje się terminologią umożliwiającą opis poszczególnych komponentów środowiska

2. Posiada wiedzę umożliwiającą charakterystykę instrumentów komponentów środowiska oraz rozpoznaje regulacje związane z instrumentami komponentami środowiska

B. Umiejętności

3. Potrafi wskazać różne komponenty środowiska oraz związane z nimi regulacje, jak również scharakteryzować mechanizmy prawne związane z ochroną prawną każdego z komponentów

4. Potrafi wskazać mechanizmy ochrony komponentów środowiska oraz wskazać podstawy prawne właściwe dla ochrony komponentów środowiska

C. Kompetencje

6. Ma świadomość znaczenia norm prawnych dla ochrony komponentów środowiska

7. Rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy, dostrzega słabe i mocne strony swoich umiejętności, postaw i działań

Opis ECTS:

aktywność Studenta liczba godzin/nakład pracy

udział w wykładzie 30

konsultacje 15

praca własna nad aktami 30

przygotowanie do egzaminu 25

SUMA GODZIN 100

LICZBA ECTS 4

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

egzamin pisemny

ocena niedost.

A. Wiedza

1. nie operuje podstawową terminologią, umożliwiającą charakterystykę prawnych komponentów środowiskowych oraz nie zna podstawowych ram prawnych dotyczących ochrony środowiska i ochrony przyrody

2. nie posiada podstawowej wiedzy umożliwiającej charakterystykę gałęzi prawa ochrony środowiska, nie rozpoznaje i nie definiuje zasad prawa ochrony środowiska

3. nie identyfikuje podstawowych instrumentów dotyczących komponentów środowiska oraz podstawowych zagadnień związanych z ich ochroną

B. Umiejętności

4. Nie potrafi interpretować aktów prawa i na ich podstawie wyciągać poprawnych wniosków

5. Nie potrafi przyporządkować instrumentów prawnych do określonego komponentu ochrony środowiska

C. Kompetencje

6. Nie ma świadomości znaczenia norm prawnych dla realizacji komponentów środowiska

7. Nie potrafi pracować indywidualnie oraz efektywnie współdziałać w pracy zespołowej

ocena dostateczna:

A. Wiedza

1. Poprawnie operuje kilkoma terminami, umożliwiającymi opis prawnych komponentów środowiskowych oraz zna kilka podstawowych ram prawnych dotyczących ochrony środowiska i ochrony przyrody

2. Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą charakterystykę gałęzi prawa ochrony środowiska, rozpoznaje i definiuje trzy zasady prawa ochrony środowiska

3. Identyfikuje trzy podstawowe instrumenty dotyczących komponentów środowiska oraz potrafi wskazać podstawowe zagadnień związanych z ich ochroną

B. Umiejętności

4. Dostatecznie potrafi zinterpretować podstawowe przepisy aktów prawa, posługuje się zbiorami aktów prawnych oraz wyszukuje akty prawa

5. Dostatecznie potrafi przyporządkować instrumenty prawne do określonego zdarzenia

C. Kompetencje

6. Ma dostateczną świadomość znaczenia norm prawnych dla realizacji ochrony środowiska

7. Dostatecznie potrafi pracować indywidualnie oraz współdziałać zespołowo

Ocena dobra:

A. Wiedza

1. Operuje podstawową terminologię, umożliwiającą charakterystykę prawnych komponentów środowiskowych oraz nie zna podstawowych ram prawnych dotyczących ochrony środowiska i ochrony przyrody

2. Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą charakterystykę gałęzi prawa ochrony środowiska, rozpoznaje i definiuje zasady prawa ochrony środowiska

3. Identyfikuje instrumenty dotyczących komponentów środowiska oraz podstawowych zagadnień związanych z ich ochroną

B. Umiejętności

4. Interpretuje akty prawa i na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski (Analizuje akty prawne i posługuje się zbiorami aktów prawnych oraz wyszukuje niezbędne akty)

5. Dobrze potrafi przyporządkować instrumenty prawne do określonego zdarzenia

C. Kompetencje

6. Ma świadomość znaczenia norm prawnych dla realizacji ochrony środowiska, zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności

7. Potrafi dobrze pracować indywidualnie wykazując inicjatywę i samodzielność w działaniach oraz potrafi współdziałać w pracy zespołowej

ocena bardzo dobra:

A. Wiedza

1. Sprawnie operuje podstawową terminologię, umożliwiającą charakterystykę prawnych komponentów środowiskowych oraz nie zna podstawowych ram prawnych dotyczących ochrony środowiska i ochrony przyrody

2. Posiada podstawową wiedzę umożliwiającą charakterystykę gałęzi prawa ochrony środowiska, rozpoznaje i definiuje zasady prawa ochrony środowiska, potrafi powiązać je z instrumentami

3. Identyfikuje instrumenty dotyczących komponentów środowiska oraz podstawowych zagadnień związanych z ich ochroną

B. Umiejętności

4. Sprawnie interpretuje akty prawa i na ich podstawie wyciąga poprawne wnioski, analizuje akty prawne i posługuje się zbiorami aktów prawnych oraz wyszukuje niezbędne akty, konstruuje proste normy prawne na podstawie przepisów prawa

5. Potrafi prawidłowo zastosować instrumenty prawne do określonego zdarzenia

C. Kompetencje

6. Ma wysoką świadomość znaczenia norm prawnych dla realizacji ochrony środowiska, zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie aspektu prawnego

7. Sprawnie pracuje indywidualnie wykazując inicjatywę i samodzielność w działaniach oraz efektywnie współdziała w pracy zespołowej, pełniąc w niej różne role

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 25 places more information
Lectures, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Kinga Makuch-Łyczkowska
Group instructors: Kinga Makuch-Łyczkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Classes - graded credit
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z charakterystyką ochrony prawnej komponentów środowiska (m.in. woda, powietrze, krajobraz, klimat, gleba). Omawiane będą szczegółowe zagadnienia związane z ochroną przyrody, ochroną wód, powietrza, ochroną zwierząt, GMO.

Full description: (in Polish)

Przedmiotem wykładu będą zagadnienia związane z instrumentami ochrony powietrza, wód, przyrody, klimatu, gospodarki odpadami a także zadaniami jednostek samorządu terytorialnego. Poruszone zostaną kwestie związane z formami ochrony przyrody, ochroną zwierząt, ochroną krajobrazu i zagospodarowaniem przestrzennym.

Bibliography: (in Polish)

Akty prawne:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)

2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. 2017 poz. 519 ze zm.)

Literatura:

1) Górski M. i inni (red.), Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2014.

2) Jendrośka J., Bar M., Prawo ochrony środowiska, Wrocław 2005.

materiały dydaktyczne zamieszczane są na platformie teams

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
(in Polish) Konwersatorium 3, 30 hours, 25 places more information
Classes, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Kinga Makuch-Łyczkowska
Group instructors: Kinga Makuch-Łyczkowska, Ada Szon
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
(in Polish) Konwersatorium 3 - examination
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z charakterystyką ochrony prawnej komponentów środowiska (m.in. woda, powietrze, krajobraz, klimat, gleba). Omawiane będą szczegółowe zagadnienia związane z ochroną przyrody, ochroną wód, powietrza, ochroną zwierząt, GMO.

Full description: (in Polish)

Przedmiotem wykładu będą zagadnienia związane z instrumentami ochrony powietrza, wód, przyrody, klimatu, gospodarki odpadami a także zadaniami jednostek samorządu terytorialnego. Poruszone zostaną kwestie związane z formami ochrony przyrody, ochroną zwierząt, ochroną krajobrazu i zagospodarowaniem przestrzennym.

Bibliography: (in Polish)

Akty prawne:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)

2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. 2017 poz. 519 ze zm.)

Literatura:

1) Górski M. i inni (red.), Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2014.

2) Jendrośka J., Bar M., Prawo ochrony środowiska, Wrocław 2005.

materiały dydaktyczne zamieszczane są na platformie teams

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 25 places more information
Lectures, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Kinga Makuch-Łyczkowska
Group instructors: Kinga Makuch-Łyczkowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Classes - graded credit
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z charakterystyką ochrony prawnej komponentów środowiska (m.in. woda, powietrze, krajobraz, klimat, gleba). Omawiane będą szczegółowe zagadnienia związane z ochroną przyrody, ochroną wód, powietrza, ochroną zwierząt, GMO.

Full description: (in Polish)

Przedmiotem wykładu będą zagadnienia związane z instrumentami ochrony powietrza, wód, przyrody, klimatu, gospodarki odpadami a także zadaniami jednostek samorządu terytorialnego. Poruszone zostaną kwestie związane z formami ochrony przyrody, ochroną zwierząt, ochroną krajobrazu i zagospodarowaniem przestrzennym.

Bibliography: (in Polish)

Akty prawne:

1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)

2. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. 2017 poz. 519 ze zm.)

Literatura:

1) Górski M. i inni (red.), Prawo ochrony środowiska. Komentarz, Warszawa 2014.

2) Jendrośka J., Bar M., Prawo ochrony środowiska, Wrocław 2005.

materiały dydaktyczne zamieszczane są na platformie teams

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)