Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Edukacja i poradnictwo - coaching i doradztwo zawodowe

General data

Course ID: WF-PS-N-CDZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Edukacja i poradnictwo - coaching i doradztwo zawodowe
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

PS_K04

PS_K06

PS_U04

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przedstawienie i nauczenie studentów technik oraz metod wykorzystywanych w coachingu i doradztwie zawodowym. W ramach kursu zostaną zrealizowane następujące moduły tematyczne:

1. Podstawy prowadzania sesji coachingowych i doradztwa zawodowego

2. Zasady etyczne i dobre praktyki prowadzenia sesji coachingowych oraz doradztwa zawodowego

3. Praktyczne prowadzenie sesji coachingowych

4. Praktyczne prowadzenie sesji doradztwa zawodowego

Full description: (in Polish)

W ramach kursu studenci otrzymają wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu coachingu oraz doradztwa zawodowego. Cel ten zostanie osiągnięty przez realizację trzech działań:

1. Studenci otrzymają wiedzę dotyczącą coachingu oraz doradztwa zawodowego. Zostaną przedstawione definicje, źródła, mechanizmy działania, modele sesji oraz wyjaśnione podejście Evidence Based dotyczące coachingu i doradztwa.

2. Studenci otrzymają rzetelną wiedzę z zakresu etyki prowadzenia coachingu i doradztwa zawodowego. Zostaną poinformowani o etycznym aspekcie prowadzenia takich działań oraz otrzymają wytyczne oraz kryteria pozwalające im na dokładne określenie roli jaką w tych procesach odgrywa coach/doradca a jakie prawa ma klient.

3. Każdy z studentów zostanie zaproszony do przeprowadzenia próbki sesji coachingowej lub doradczej. Podczas zajęć studenci zostaną zachęceni do wcielenia się w coacha/doradcę i przeprowadzenie około 20 minutowej sesji wraz z klientem (student z tej samej grupy zajęciowej). Następnie wykładowca udzieli informacji zwrotnej prowadzącemu sesji. Również pozostali studenci zostaną zaproszeni do udzielenia informacji zwrotnej (ten element będzie trwał około 15 minut). Na każdych zajęciach są planowane przynajmniej dwie takie sesje.

Bibliography: (in Polish)

Evers, W. J. G., Brouwers, A., & Tomic, W. (2006). A quasi-experimental study on management coaching effectiveness. Consulting Psychology Journal, 58(3), 174–182. https://doi.org/10.1037/1065-9293.58.3.174

Grant, A. M., & Gerrard, B. (2020). Comparing problem-focused, solution-focused and combined problem-focused/solution-focused coaching approach: solution-focused coaching questions mitigate the negative impact of dysfunctional attitudes. Coaching, 13(1), 61–77. https://doi.org/10.1080/17521882.2019.1599030

Smółka, P. (2011). Podejście Oparte na Dowodach w Coachingu: Istota oraz Implikcje dla Praktyki. Coaching Review, 1(3), 5–19.

Wildflower, L., & Brennan, D. (2018). Kompendium wiedzy coacha: od teorii do praktyki. Wydawnictwo Company&Me Publishing.

Zemełka, A. M. (2016). Wczesna historia coachingu : poszukiwanie definicji i interferencji idei. Forum Oświatowe, 28(2), 143–160. http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza: student po zakończeniu kursu będzie potrafił trafnie określić różnice między coachingiem i doradztwem zawodowym a innymi formami wsparcia, rozwoju człowieka. Student będzie potrafił wyjaśnić na czym polega relacja coachingowa i doradztwa zawodowego. Będzie w sposób rzetelny posługiwać się zasadami etycznymi.

Umiejętności:

Studenci po zakończeniu kursu będą wstanie przeprowadzić sesję coachingową oraz spotkanie w ramach doradztwa zawodowego w oparciu o standardowe metody z tego zakresu.

Postawy:

Studenci będą w sposób trafny opisać etyczne aspekty prowadzenia rozmowy coachingowej i doradczej. Będą potrafili wykazać się postawą otwartego słuchania oraz dociekliwością w zakresie poszukiwania rozwiązań odpowiednich dla danej grupy klientów.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu będzie uczestnictwo w zajęciach (100% frekwencja). Każdy ze studentów będzie musiał podczas zajęć przeprowadzić 20 minutową sesję coachingową / doradczą w roli coacha / doardcy zawodowego. Drugim kryterium będzie uczestnictwo w sesji coachingowej / doradczej w roli klienta.

Sesje będą się odbywały podczas zajęć. Jeżeli ktoś nie będzie mógł uzyskać 100 frekwencji będzie zobligowany do dostarczenia nagrania z sesji w roli klienta lub prowadzącego sesję.

Na ocenę bardzo dobrą – student będzie miał 100% frekwencję oraz przeprowadzi sesję zgodnie z standardami zaprezentowanymi podczas zajęć

Na ocenę dobrą – student będzie miał frekwencję poniżej 100% i dostarczy nagrania przeprowadzonych przez siebie sesji, które będą spełniały kryteria zaprezentowane podczas zajęć

Na ocenę dostateczną – student będzie uczęszczał na zajęcia (100% frekwencji) i przeprowadzone przez niego sesję będą nie zgodne z standardami zaprezentowanymi podczas zajęć

Niezaliczenie przedmiotu – student nie uzyska 100% frekwencji i dostarczone przez niego materiały będą nie zgodne z standardami zaprezentowanymi podczas zajęć

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Laura Dryjańska
Group instructors: Laura Dryjańska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)