Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-EPT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_U07, PS_K04 |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
Pełny opis: |
Studenci podczas zajęć otrzymają wiedzę z zakresu: 1. Analizy potrzeb szkoleniowych 2. Dorych praktyk przygotowania warsztatu w oparciu o podejście Evidence Based Każdy student również będzie miał okazję do przeprowadzenia 45 minutowego warsztatu, który zostanie omówiony przez prowadzącego |
Literatura: |
Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: studenci otrzymają wiedzę z zakresu przygotowania analizy potrzeb szkoleniowych oraz sposobów przygotowania scenariusza szkoleniowego. Umiejętności: studenci będą przygotowani wykorzystania technik trenerskich jako odpowiedzi na potrzeby prac z grupami oraz facylitacji np. w sytuacji konfliktu Postawy: studenci będą potrafili zaprojektować i zorganizować szkolenie dotyczące problemów psychologicznych oraz wykorzystać w sposób praktyczny naukowe zdobycze psychologii |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu będzie frekwencja (100%)oraz przeprowadzenie 30 minutowego warsztatu. Na ocenę bardzo dobrą – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 100% kryteriów Na ocenę dobrą – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 75% kryteriów Na ocenę dostateczną – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 50% kryteriów Na ocenę dopuszczającą – warsztat będzie spełniał poniżej 50% kryteriów Kryteria oceny zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach, każdy student otrzyma kartę zaliczeniową z opisem kryteriów, które w sposób jednoznaczny wskażą warunki pozwalające określić, że warsztat został przeprowadzony w sposób rzetelny i zgodny z podejściem Evidence Based |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mikołaj Stolarski | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Stolarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
|
Literatura: |
Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.