(in Polish) Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener
General data
Course ID: | WF-PS-N-EPT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
Full description: |
(in Polish) Studenci podczas zajęć otrzymają wiedzę z zakresu: 1. Analizy potrzeb szkoleniowych 2. Dorych praktyk przygotowania warsztatu w oparciu o podejście Evidence Based Każdy student również będzie miał okazję do przeprowadzenia 45 minutowego warsztatu, który zostanie omówiony przez prowadzącego |
Bibliography: |
(in Polish) Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: studenci otrzymają wiedzę z zakresu przygotowania analizy potrzeb szkoleniowych oraz sposobów przygotowania scenariusza szkoleniowego. Umiejętności: studenci będą przygotowani wykorzystania technik trenerskich jako odpowiedzi na potrzeby prac z grupami oraz facylitacji np. w sytuacji konfliktu Postawy: studenci będą potrafili zaprojektować i zorganizować szkolenie dotyczące problemów psychologicznych oraz wykorzystać w sposób praktyczny naukowe zdobycze psychologii |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia przedmiotu będzie frekwencja (100%)oraz przeprowadzenie 30 minutowego warsztatu. Na ocenę bardzo dobrą – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 100% kryteriów Na ocenę dobrą – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 75% kryteriów Na ocenę dostateczną – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 50% kryteriów Na ocenę dopuszczającą – warsztat będzie spełniał poniżej 50% kryteriów Kryteria oceny zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach, każdy student otrzyma kartę zaliczeniową z opisem kryteriów, które w sposób jednoznaczny wskażą warunki pozwalające określić, że warsztat został przeprowadzony w sposób rzetelny i zgodny z podejściem Evidence Based |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Mikołaj Stolarski | |
Group instructors: | Mikołaj Stolarski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based. Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG. Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela. Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439 Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.