Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener

General data

Course ID: WF-PS-N-EPT
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Edukacja i poradnictwo - psycholog jako trener
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera.

Full description: (in Polish)

Studenci podczas zajęć otrzymają wiedzę z zakresu:

1. Analizy potrzeb szkoleniowych

2. Dorych praktyk przygotowania warsztatu w oparciu o podejście Evidence Based

Każdy student również będzie miał okazję do przeprowadzenia 45 minutowego warsztatu, który zostanie omówiony przez prowadzącego

Bibliography: (in Polish)

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf

Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG.

Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela.

Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439

Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza: studenci otrzymają wiedzę z zakresu przygotowania analizy potrzeb szkoleniowych oraz sposobów przygotowania scenariusza szkoleniowego.

Umiejętności: studenci będą przygotowani wykorzystania technik trenerskich jako odpowiedzi na potrzeby prac z grupami oraz facylitacji np. w sytuacji konfliktu

Postawy: studenci będą potrafili zaprojektować i zorganizować szkolenie dotyczące problemów psychologicznych oraz wykorzystać w sposób praktyczny naukowe zdobycze psychologii

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia przedmiotu będzie frekwencja (100%)oraz przeprowadzenie 30 minutowego warsztatu.

Na ocenę bardzo dobrą – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 100% kryteriów

Na ocenę dobrą – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 75% kryteriów

Na ocenę dostateczną – przeprowadzony warsztat będzie spełniał 50% kryteriów

Na ocenę dopuszczającą – warsztat będzie spełniał poniżej 50% kryteriów

Kryteria oceny zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach, każdy student otrzyma kartę zaliczeniową z opisem kryteriów, które w sposób jednoznaczny wskażą warunki pozwalające określić, że warsztat został przeprowadzony w sposób rzetelny i zgodny z podejściem Evidence Based

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Mikołaj Stolarski
Group instructors: Mikołaj Stolarski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest przekazanie praktycznych umiejętności z zakresu analizowania potrzeb szkoleniowych, przygotowania warsztatu oraz przeprowadzenia warsztatu w roli trenera.

Bibliography: (in Polish)

Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.

Hoffmann, K., & Piłat, M. (2016). Zastosowanie Metody J. J. Phillipsa W Zakresie Pomiaru Efektywności Szkoleń E-Learningowych, (January 2011). Pobrano z http://ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2011/038.pdf

Iwanicka, K. (2020). Psychologiczne podstawy pracy z grupą ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia stylów uczenia się. Pedagogiczne aspekty edukacji filozoficznej z uwzględnieniem systemów penitencjarnych (s. 105). Wydawnictwo DiG.

Kiepas-Remesz, K. (2011). Materiały dydaktyczne dla trenerów Umiejętności społeczne w pracy nauczyciela.

Lubrańska, A. (2015). Szkolenia jako istotny element zarządzania wiekiem ? Teoria i praktyka. Przedsiębiorczość i zarządzanie, XVI(3), 177–192. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/ index.php/czasopismo/article/view/439

Matras, J., Żak, R., Matras, A., Obara, P., Czahajda, R., Janiak, T., Szewczak, R., i in. (2019). Trener w rolach głównych: podręcznik pracy trenera. Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)