(in Polish) Komunikacja społeczna
General data
Course ID: | WF-PS-N-KMSP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Komunikacja społeczna |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Konwersatoria nadobowiązkowe - Psychologia (in Polish) Wykłady monograficzne - Psychologia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Uwaga - zajęcia zaczynają się w marcu! Reklamy społeczne mają zmieniać postawy, które są silne i odporne na wpływ. Osiągnięcie tego celu nie sprowadza się tylko do wymyślenia zręcznego hasła. Jest to długofalowy proces, który będziemy odtwarzać podczas zajęć. Pierwszym jego etapem jest zaplanowanie strategii działań (blok 1 - wprowadzenie do marketingu społecznego). Istotnym elementem tego planu jest zrozumienie uwarunkowań skuteczności zmiany postawy. Zaletą tej wiedzy jest wybór skutecznej techniki perswazji (blok 2 - przegląd badań dotyczących zmian postaw). Dopiero po starannym dobraniu argumentów perswazyjnych będą tworzone komunikaty, m.in. reklamy (blok 3 - warsztat, który kończy zajęcia). |
Full description: |
(in Polish) Uwaga - zajęcia zaczynają się w marcu! Zajęcia 1 - Co to jest reklama społeczna? - Różnice pomiędzy reklamą społeczną i komercyjną. - Mieszanka marketingowa: produkt, cena, dystrybucja, promocja. - Egocentryzm reklamy społecznej: reklama społeczna jako element promocji. Zajęcia 2 - Grupa docelowa kampanii społecznych. - Strategia segmentacji i pozycjonowania. - Liczą się tylko obietnice: korzyści jako najważniejszy element komunikacji społecznej. - Analiza wybranych kampanii społecznych pod względem założeń strategicznych. Zajęcia 3 - Cause related marketing, czyli marketing na rzecz sprawy. - Przykłady i definicja marketingu na rzecz sprawy. - CRM: altruizm czy brudny interes? Zajęcia 4 - Metody badania reklamy społecznej. - Eksploracyjne badania jakościowe. - Pretest reklamy społecznej. - Badania skuteczności kampanii społecznych. Zajęcia 5 - Kwestia kwestionariusza do badania skuteczności kampanii społecznych. - Pisanie kwestionariusza. Zajęcia 6 - Modele komunikacji i perswazji w reklamie społecznej. - Informacje czy emocje? - Petty i Cacioppo (ELM) w reklamie społecznej. Zajęcia 7 - Jakie jest optymalne natężenie negatywnych emocji w reklamie społecznej? - Jakie czynnik moderują wpływ negatywnych emocji? Zajęcia 8 - Perswazja jawna i utajona w reklamie społecznej. Zajęcia 9 - Koń trojański czy centralny atak? - „Jedna drużyna” jako sposób zmiany postaw wobec stygmatyzowanych grup Zajęcia 10 - Obiecywać niebo czy straszyć piekłem? Karać czy nagradzać? - Empatia jako środek perswazji. - Kto powinien reklamować ideę? Bohater reklamy społecznej. Zajęcia 11 - burza mózgów - reklama telewizyjna i uwarunkowania jej skuteczności Zajęcia 12 - myślenie lateralne -outdoor - wpływ reklamy zewnętrznej na bezpieczeństwo jazdy Zajęcia 13 - synektyka - reklama wirusowa i uwarunkowania jej skuteczności Zajęcia 14 - "O"-heurystyka i zdolności poznawcze w tworzeniu reklam - reklama prasowa Zajęcia 15 Propaganda dobrych serc a etyka : |
Bibliography: |
(in Polish) Adkins, S. (1999). Cause Related Marketing. Butterworth, Heinemann. Bagozzi, R. P., & Moore, D. J. (1994). Public Service Advertisements: Emotions and Empathy Guide Prosocial Behavior. Journal of Marketing, 58, January, 56-70. Keller, P. A., & Block, L. G. (1996). Inreasing the Persuasiveness of Fear Appeals: The Effect of Arousal and Elaboration. Journal of Consumer Research, vol. 22, March, 448-459. King, W. K., & Reid, L. N. (1990). Fear Arousing Anti-Drinking and Driving PSAa: Do Physical Injury Threats Influence Young Adults? In J. Leigh & C. Martin (Ed.), vol. 2, 155-175. Maison, D. (2003). Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski. Maliszewski, N. (2005). Koń trojański w reklamie społecznej. Warszawa: Medical Tribune. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W01 teorie naukowe z zakresu marketingu i komunikacji społecznej U01 zidentyfikować problem społeczny, zaplanować jego badanie, zinterpretować jego rezultaty i zaaplikować w działaniach marketingowych U02 zaplanować strategię komunikacji społecznej K04 odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się marketingiem społecznym, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Pisemna praca wykonywana podczas zajęć (plan kampanii społecznej, uwarunkowania psychologiczne skuteczności, projekt komunikatu perswazyjnego). Kryteria oceny: poprawność, oryginalność, zaangażowanie. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 15 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Norbert Maliszewski | |
Group instructors: | Norbert Maliszewski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.