Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Komunikacja społeczna

General data

Course ID: WF-PS-N-KMSP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Komunikacja społeczna
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Konwersatoria nadobowiązkowe - Psychologia
(in Polish) Wykłady monograficzne - Psychologia
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

psychology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Uwaga - zajęcia zaczynają się w marcu!

Reklamy społeczne mają zmieniać postawy, które są silne i odporne na wpływ. Osiągnięcie tego celu nie sprowadza się tylko do wymyślenia zręcznego hasła. Jest to długofalowy proces, który będziemy odtwarzać podczas zajęć. Pierwszym jego etapem jest zaplanowanie strategii działań (blok 1 - wprowadzenie do marketingu społecznego). Istotnym elementem tego planu jest zrozumienie uwarunkowań skuteczności zmiany postawy. Zaletą tej wiedzy jest wybór skutecznej techniki perswazji (blok 2 - przegląd badań dotyczących zmian postaw). Dopiero po starannym dobraniu argumentów perswazyjnych będą tworzone komunikaty, m.in. reklamy (blok 3 - warsztat, który kończy zajęcia).

Full description: (in Polish)

Uwaga - zajęcia zaczynają się w marcu!

Zajęcia 1

- Co to jest reklama społeczna?

- Różnice pomiędzy reklamą społeczną i komercyjną.

- Mieszanka marketingowa: produkt, cena, dystrybucja, promocja.

- Egocentryzm reklamy społecznej: reklama społeczna jako element promocji.

Zajęcia 2

- Grupa docelowa kampanii społecznych.

- Strategia segmentacji i pozycjonowania.

- Liczą się tylko obietnice: korzyści jako najważniejszy element komunikacji społecznej.

- Analiza wybranych kampanii społecznych pod względem założeń strategicznych.

Zajęcia 3

- Cause related marketing, czyli marketing na rzecz sprawy.

- Przykłady i definicja marketingu na rzecz sprawy.

- CRM: altruizm czy brudny interes?

Zajęcia 4

- Metody badania reklamy społecznej.

- Eksploracyjne badania jakościowe.

- Pretest reklamy społecznej.

- Badania skuteczności kampanii społecznych.

Zajęcia 5

- Kwestia kwestionariusza do badania skuteczności kampanii społecznych.

- Pisanie kwestionariusza.

Zajęcia 6

- Modele komunikacji i perswazji w reklamie społecznej.

- Informacje czy emocje?

- Petty i Cacioppo (ELM) w reklamie społecznej.

Zajęcia 7

- Jakie jest optymalne natężenie negatywnych emocji w reklamie społecznej?

- Jakie czynnik moderują wpływ negatywnych emocji?

Zajęcia 8

- Perswazja jawna i utajona w reklamie społecznej.

Zajęcia 9

- Koń trojański czy centralny atak?

- „Jedna drużyna” jako sposób zmiany postaw wobec stygmatyzowanych grup

Zajęcia 10

- Obiecywać niebo czy straszyć piekłem? Karać czy nagradzać?

- Empatia jako środek perswazji.

- Kto powinien reklamować ideę? Bohater reklamy społecznej.

Zajęcia 11

- burza mózgów

- reklama telewizyjna i uwarunkowania jej skuteczności

Zajęcia 12

- myślenie lateralne

-outdoor

- wpływ reklamy zewnętrznej na bezpieczeństwo jazdy

Zajęcia 13

- synektyka

- reklama wirusowa i uwarunkowania jej skuteczności

Zajęcia 14

- "O"-heurystyka i zdolności poznawcze w tworzeniu reklam

- reklama prasowa

Zajęcia 15

Propaganda dobrych serc a etyka

:

Bibliography: (in Polish)

Adkins, S. (1999). Cause Related Marketing. Butterworth, Heinemann.

Bagozzi, R. P., & Moore, D. J. (1994). Public Service Advertisements: Emotions and Empathy Guide Prosocial Behavior. Journal of Marketing, 58, January, 56-70.

Keller, P. A., & Block, L. G. (1996). Inreasing the Persuasiveness of Fear Appeals: The Effect of Arousal and Elaboration. Journal of Consumer Research, vol. 22, March, 448-459.

King, W. K., & Reid, L. N. (1990). Fear Arousing Anti-Drinking and Driving PSAa: Do Physical Injury Threats Influence Young Adults? In J. Leigh & C. Martin (Ed.), vol. 2, 155-175.

Maison, D. (2003). Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.

Maliszewski, N. (2005). Koń trojański w reklamie społecznej. Warszawa: Medical Tribune.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W01 teorie naukowe z zakresu marketingu i komunikacji społecznej

U01 zidentyfikować problem społeczny, zaplanować jego badanie, zinterpretować jego rezultaty i zaaplikować w działaniach marketingowych

U02 zaplanować strategię komunikacji społecznej

K04 odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się marketingiem społecznym, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Pisemna praca wykonywana podczas zajęć (plan kampanii społecznej, uwarunkowania psychologiczne skuteczności, projekt komunikatu perswazyjnego). Kryteria oceny: poprawność, oryginalność, zaangażowanie.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 15 hours, 20 places more information
Coordinators: Norbert Maliszewski
Group instructors: Norbert Maliszewski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)