Psychological aspects of image building including social media
General data
Course ID: | WF-PS-N-PWSM |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Psychological aspects of image building including social media |
Name in Polish: | Psychologiczne aspekty budowania wizerunku z uwzględnieniem social mediów |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | PS_W08; PS_U12; PS_W08 |
Preliminary Requirements: | Podstawowa znajomość mediów społecznościowych i znajomość podstaw psychologii społecznej |
Short description: |
Zajęcia mają na celu zrozumienie roli psychologii w budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem osobistym oraz profesjonalnym w świecie mediów społecznościowych. Rozwijane bedą praktyczne umiejętności kształtowania autentycznego i efektywnego wizerunku online oraz wykonane będą prezentacje grupowe i projekty indywidualne. |
Full description: |
Wprowadzenie do psychologii mediów społecznościowych Budowanie wizerunku osobistego w środowisku cyfrowym Autentyczność a wizerunek online. Psychologiczne aspekty budowania autorytetu w internecie Psychologia zaangażowania i interakcji na platformach społecznościowych Zarządzanie kryzysowe wizerunkiem na mediach społecznościowych Etyka i prywatność w mediach społecznościowych Studium przypadku naruszeń etycznych w mediach społecznościowych. Psychologia wpływu społecznego online Praca nad projektem indywidualnym i prezentacja projektów indywidualnych. Praca nad projektem końcowym Prezentacja projektów końcowych. Podsumowanie i dyskusja końcowa |
Bibliography: |
Diomidous M, Chardalias K, Magita A, Koutonias P, Panagiotopoulou P, Mantas J. (2016) Social and Psychological Effects of the Internet Use. Acta Inform Med. Feb;24(1) Ehrenberg, A., Juckes, S., White, K. M., & Walsh, S. P. 2008. “Personality and self-esteem as predictors of young people’s technology use.” Cyberpsychology and Behavior 11: 739–741. Ellison, Nicole, Rebecca Heino, and Jennifer Gibbs. 2006. "Managing impressions online: Selfpresentation processes in the online dating environment." Journal of Computer-Mediated Communication 11: 415-441. Fox, Jesse, and Margaret C. Rooney. 2015. "The Dark Triad and trait self-objectification as predictors of men’s use and self-presentation behaviors on social networking sites." Personality and Individual Differences 76: 161-165. Keles, B., McCrae, N., & Grealish, A. (2019). A systematic review: the influence of social media on depression, anxiety and psychological distress in adolescents. International Journal of Adolescence and Youth, 25:1, 79-93, Primack, B. A., Shensa, A., Sidani, J. E., Whaite, E. O., Lin, L. Y., Rosen, D., Colditz, J. B., Radovic, A., & Miller, E. (2017). Social Media Use and Perceived Social Isolation Among Young Adults in the U.S. American Journal of Preventive Medicine, 53(1), 1-8. Linares, Kevin, et al. 2011. "A second life within Second Life: Are virtual world users creating new selves and new lives?" International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning (IJCBPL) 1: 50-71. Marcus, B., Machilek, F., & Schutz, A. 2006. “Personality in cyberspace: personal web sites as media for personality expressions and impressions.” Journal of Personality and Social Psychology 90: 1014-1031 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student rozumie psychologiczne aspekty mediów społecznościowych: Student posiada umiejętność budowania autentycznego wizerunku: Student dysponuje wiedzą na temat zarządzania kryzysem wizerunkowym Student rozumie etyczne wyzwania związane z korzystaniem z mediów społecznościowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
Prezentacje Grupowe: Jakość prezentacji (jasność, zrozumiałość) - 30 pkt. Zrozumienie i wykorzystanie teorii psychologicznych - 20 pkt. Praktyczne zastosowanie wiedzy w analizie przypadku - 25 pkt. Umiejętność odpowiedzi na pytania i prowadzenie dyskusji - 15 pkt. Kreatywność i innowacyjność - 10 pkt. Projekty Indywidualne: Istotność tematu projektu - 15 pkt. Zrozumienie i wykorzystanie teorii psychologicznych - 20 pkt. Praktyczne zastosowanie w budowaniu wizerunku - 25 pkt. Etyka i ochrona prywatności - 15 pkt. Jakość prezentacji projektu (jeśli dotyczy) - 15 pkt. Kreatywność i oryginalność - 10 pkt. Aktywność w Klasie i Zaangażowanie: Uczestnictwo w dyskusjach - 20 pkt. Aktywność w praktycznych ćwiczeniach - 15 pkt. Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi - 15 pkt. Zaangażowanie w projekty grupowe - 20 pkt. Terminowość i jakość pracy domowej - 15 pkt. Inicjatywa w interakcjach z innymi studentami - 15 pkt. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours, 20 places
|
|
Coordinators: | Olaf Truszczyński | |
Group instructors: | Olaf Truszczyński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.