Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychological aspects of image building including social media

General data

Course ID: WF-PS-N-PWSM
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Psychological aspects of image building including social media
Name in Polish: Psychologiczne aspekty budowania wizerunku z uwzględnieniem social mediów
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla V roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

PS_W08; PS_U12; PS_W08

Preliminary Requirements:

Podstawowa znajomość mediów społecznościowych i znajomość podstaw psychologii społecznej

Short description:

Zajęcia mają na celu zrozumienie roli psychologii w budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem osobistym oraz profesjonalnym w świecie mediów społecznościowych. Rozwijane bedą praktyczne umiejętności kształtowania autentycznego i efektywnego wizerunku online oraz wykonane będą prezentacje grupowe i projekty indywidualne.

Full description:

Wprowadzenie do psychologii mediów społecznościowych

Budowanie wizerunku osobistego w środowisku cyfrowym

Autentyczność a wizerunek online.

Psychologiczne aspekty budowania autorytetu w internecie

Psychologia zaangażowania i interakcji na platformach społecznościowych

Zarządzanie kryzysowe wizerunkiem na mediach społecznościowych

Etyka i prywatność w mediach społecznościowych

Studium przypadku naruszeń etycznych w mediach społecznościowych.

Psychologia wpływu społecznego online

Praca nad projektem indywidualnym i prezentacja projektów indywidualnych.

Praca nad projektem końcowym

Prezentacja projektów końcowych.

Podsumowanie i dyskusja końcowa

Bibliography:

Diomidous M, Chardalias K, Magita A, Koutonias P, Panagiotopoulou P, Mantas J. (2016) Social and Psychological Effects of the Internet Use. Acta Inform Med. Feb;24(1)

Ehrenberg, A., Juckes, S., White, K. M., & Walsh, S. P. 2008. “Personality and self-esteem as predictors of young people’s technology use.” Cyberpsychology and Behavior 11: 739–741.

Ellison, Nicole, Rebecca Heino, and Jennifer Gibbs. 2006. "Managing impressions online: Selfpresentation processes in the online dating environment." Journal of Computer-Mediated Communication 11: 415-441.

Fox, Jesse, and Margaret C. Rooney. 2015. "The Dark Triad and trait self-objectification as predictors of men’s use and self-presentation behaviors on social networking sites." Personality and Individual Differences 76: 161-165.

Keles, B., McCrae, N., & Grealish, A. (2019). A systematic review: the influence of social media on depression, anxiety and psychological distress in adolescents. International Journal of Adolescence and Youth, 25:1, 79-93,

Primack, B. A., Shensa, A., Sidani, J. E., Whaite, E. O., Lin, L. Y., Rosen, D., Colditz, J. B., Radovic, A., & Miller, E. (2017). Social Media Use and Perceived Social Isolation Among Young Adults in the U.S. American Journal of Preventive Medicine, 53(1), 1-8.

Linares, Kevin, et al. 2011. "A second life within Second Life: Are virtual world users creating new selves and new lives?" International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning (IJCBPL) 1: 50-71.

Marcus, B., Machilek, F., & Schutz, A. 2006. “Personality in cyberspace: personal web sites as media for personality expressions and impressions.” Journal of Personality and Social Psychology 90: 1014-1031

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student rozumie psychologiczne aspekty mediów społecznościowych:

Student posiada umiejętność budowania autentycznego wizerunku:

Student dysponuje wiedzą na temat zarządzania kryzysem wizerunkowym

Student rozumie etyczne wyzwania związane z korzystaniem z mediów społecznościowych.

Assessment methods and assessment criteria:

Prezentacje Grupowe:

Jakość prezentacji (jasność, zrozumiałość) - 30 pkt.

Zrozumienie i wykorzystanie teorii psychologicznych - 20 pkt.

Praktyczne zastosowanie wiedzy w analizie przypadku - 25 pkt.

Umiejętność odpowiedzi na pytania i prowadzenie dyskusji - 15 pkt.

Kreatywność i innowacyjność - 10 pkt.

Projekty Indywidualne:

Istotność tematu projektu - 15 pkt.

Zrozumienie i wykorzystanie teorii psychologicznych - 20 pkt.

Praktyczne zastosowanie w budowaniu wizerunku - 25 pkt.

Etyka i ochrona prywatności - 15 pkt.

Jakość prezentacji projektu (jeśli dotyczy) - 15 pkt.

Kreatywność i oryginalność - 10 pkt.

Aktywność w Klasie i Zaangażowanie:

Uczestnictwo w dyskusjach - 20 pkt.

Aktywność w praktycznych ćwiczeniach - 15 pkt.

Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi - 15 pkt.

Zaangażowanie w projekty grupowe - 20 pkt.

Terminowość i jakość pracy domowej - 15 pkt.

Inicjatywa w interakcjach z innymi studentami - 15 pkt.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 20 places more information
Coordinators: Olaf Truszczyński
Group instructors: Olaf Truszczyński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)