Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Psychology of cognitive processes

General data

Course ID: WF-ZPS-N-PO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Psychology of cognitive processes
Name in Polish: Psychologia procesów poznawczych
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla drugiego roku
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

psychology

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) PS_W03; PS_W09; PS_U04

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów oraz wyjaśnienie głównych teorii procesów poznawczych, w szczególności koncepcji i modeli procesów percepcji, uwagi, języka, myślenia, pamięci i uczenia się. Studenci zapoznają się także ze sposobem prowadzenia, opisu i interpretacji badań empirycznych wypracowanym przez psychologię eksperymentalną. Ukazane zostaną ograniczenia i perspektywy rozwoju tego nurtu psychologii. Ponadto celem jest wypracowanie przez studentów umiejętności dobierania odpowiednich metod badania sprawności funkcji poznawczych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

W1- student wymienia i opisuje główne perspektywy badawcze psychologii poznawczej;

W2 - wskazuje wyniki badań uzasadniające poszczególne stanowiska teoretyczne;

W3 - zna i rozumie mechanizmy procesów poznawczych

Umiejętności

U1 - student potrafi dobrać odpowiednie metody oceny sprawności funkcji poznawczych,

Kompetencje

K1 - zachowuje krytycyzm wobec koncepcji, które nie są uzasadnione badaniami empirycznymi, rozumie potrzebę ugruntowania hipotez w teorii oraz rzetelnego, zgodnego z zasadami metodologii ich weryfikowania

K2 - potrafi pracować w grupie (ćwiczenia)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena bardzo dobra:

Student wykazuje się rozległą wiedzą na temat wszystkich omówionych na wykładzie i we wskazanej lekturze obowiązkowej teorii psychologicznych (W1).

Student potrafi trafnie wskazać badania uzasadniające poszczególne stanowiska teoretyczne (W2)

Student rozumie mechanizmy wszystkich omówionych procesów poznawczych (W3).

Student trafnie dobiera metody oceny sprawności poszczególnych rodzajów funkcji poznawczych i diagnozy deficytów poznawczych (U1)

Student poszukuje argumentów w rzetelnych badaniach empirycznych (K1)

Student rzetelnie i z zaangażowaniem wykonuje wskazane na ćwiczeniach zadania w grupach (K2)

Ocena dobra:

Student wykazuje się wiedzą na temat większości omówionych na wykładzie i we wskazanej lekturze obowiązkowej teorii psychologicznych (W1).

Student potrafi trafnie wskazać badania uzasadniające główne stanowiska teoretyczne (W2)

Student rozumie mechanizmy większości omówionych procesów poznawczych(W3).

Student trafnie dobiera metody oceny sprawności głównych funkcji poznawczych (U1)

Student poszukuje argumentów w rzetelnych badaniach empirycznych (K1)

Student rzetelnie wykonuje wskazane na ćwiczeniach zadania w grupach (K2)

Ocena dostateczna:

Student wykazuje się wiedzą na temat podstawowych omówionych na wykładzie i we wskazanej lekturze obowiązkowej teorii psychologicznych (W1).

Student potrafi wskazać badania uzasadniające najważniejsze stanowiska teoretyczne (W2)

Student rozumie na poziomie ogólnym mechanizmy omówionych procesów poznawczych (W3).

Student odpowiednio dobiera metody oceny sprawności głównych funkcji poznawczych (U1)

Student poszukuje argumentów w rzetelnych badaniach empirycznych (K1)

Student wykonuje wskazane na ćwiczeniach zadania w grupach (K2)

Classes in period "Academic year 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Lectures, 32 hours more information
Coordinators: Marek Nieznański
Group instructors: Marek Nieznański
Students list: (inaccessible to you)
Credit: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Lectures, 32 hours more information
Coordinators: Marek Nieznański
Group instructors: Marek Nieznański
Students list: (inaccessible to you)
Credit: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Lectures, 32 hours more information
Coordinators: Marek Nieznański
Group instructors: Marek Nieznański
Students list: (inaccessible to you)
Credit: examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Academic year 2024/25" (in progress)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Lectures, 32 hours more information
Coordinators: Marek Nieznański
Group instructors: Marek Nieznański
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS: 4 pkt


32 godziny - uczestnictwo w zajęciach (1p)

25 godzin - lektura obowiązkowa (1 p)

60 godzin - przygotowanie do egzaminu (2 p)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)