Psychology of cognitive processes
General data
Course ID: | WF-ZPS-N-PO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Psychology of cognitive processes |
Name in Polish: | Psychologia procesów poznawczych |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla drugiego roku |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychology |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) PS_W03; PS_W09; PS_U04 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów oraz wyjaśnienie głównych teorii procesów poznawczych, w szczególności koncepcji i modeli procesów percepcji, uwagi, języka, myślenia, pamięci i uczenia się. Studenci zapoznają się także ze sposobem prowadzenia, opisu i interpretacji badań empirycznych wypracowanym przez psychologię eksperymentalną. Ukazane zostaną ograniczenia i perspektywy rozwoju tego nurtu psychologii. Ponadto celem jest wypracowanie przez studentów umiejętności dobierania odpowiednich metod badania sprawności funkcji poznawczych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza W1- student wymienia i opisuje główne perspektywy badawcze psychologii poznawczej; W2 - wskazuje wyniki badań uzasadniające poszczególne stanowiska teoretyczne; W3 - zna i rozumie mechanizmy procesów poznawczych Umiejętności U1 - student potrafi dobrać odpowiednie metody oceny sprawności funkcji poznawczych, Kompetencje K1 - zachowuje krytycyzm wobec koncepcji, które nie są uzasadnione badaniami empirycznymi, rozumie potrzebę ugruntowania hipotez w teorii oraz rzetelnego, zgodnego z zasadami metodologii ich weryfikowania K2 - potrafi pracować w grupie (ćwiczenia) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena bardzo dobra: Student wykazuje się rozległą wiedzą na temat wszystkich omówionych na wykładzie i we wskazanej lekturze obowiązkowej teorii psychologicznych (W1). Student potrafi trafnie wskazać badania uzasadniające poszczególne stanowiska teoretyczne (W2) Student rozumie mechanizmy wszystkich omówionych procesów poznawczych (W3). Student trafnie dobiera metody oceny sprawności poszczególnych rodzajów funkcji poznawczych i diagnozy deficytów poznawczych (U1) Student poszukuje argumentów w rzetelnych badaniach empirycznych (K1) Student rzetelnie i z zaangażowaniem wykonuje wskazane na ćwiczeniach zadania w grupach (K2) Ocena dobra: Student wykazuje się wiedzą na temat większości omówionych na wykładzie i we wskazanej lekturze obowiązkowej teorii psychologicznych (W1). Student potrafi trafnie wskazać badania uzasadniające główne stanowiska teoretyczne (W2) Student rozumie mechanizmy większości omówionych procesów poznawczych(W3). Student trafnie dobiera metody oceny sprawności głównych funkcji poznawczych (U1) Student poszukuje argumentów w rzetelnych badaniach empirycznych (K1) Student rzetelnie wykonuje wskazane na ćwiczeniach zadania w grupach (K2) Ocena dostateczna: Student wykazuje się wiedzą na temat podstawowych omówionych na wykładzie i we wskazanej lekturze obowiązkowej teorii psychologicznych (W1). Student potrafi wskazać badania uzasadniające najważniejsze stanowiska teoretyczne (W2) Student rozumie na poziomie ogólnym mechanizmy omówionych procesów poznawczych (W3). Student odpowiednio dobiera metody oceny sprawności głównych funkcji poznawczych (U1) Student poszukuje argumentów w rzetelnych badaniach empirycznych (K1) Student wykonuje wskazane na ćwiczeniach zadania w grupach (K2) |
Classes in period "Academic year 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SA SU WYK
WYK
|
Type of class: |
Lectures, 32 hours
|
|
Coordinators: | Marek Nieznański | |
Group instructors: | Marek Nieznański | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SA SU WYK
WYK
|
Type of class: |
Lectures, 32 hours
|
|
Coordinators: | Marek Nieznański | |
Group instructors: | Marek Nieznański | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SA SU WYK
WYK
|
Type of class: |
Lectures, 32 hours
|
|
Coordinators: | Marek Nieznański | |
Group instructors: | Marek Nieznański | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2024/25" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SA SU WYK
WYK
|
Type of class: |
Lectures, 32 hours
|
|
Coordinators: | Marek Nieznański | |
Group instructors: | Marek Nieznański | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: 4 pkt 32 godziny - uczestnictwo w zajęciach (1p) 25 godzin - lektura obowiązkowa (1 p) 60 godzin - przygotowanie do egzaminu (2 p) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.