Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Developmental psychology

General data

Course ID: WF-ZPS-PZ
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Developmental psychology
Name in Polish: Psychologia rozwojowa
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla drugiego roku
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

PS_WO4, PS_W09, PS_U05

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu:podstawowy

Cele przedmiotu:Dostarczenie podstawowej wiedzy na temat rozwoju poszczególnych funkcji psychicznych. Wykształcenie umiejętności całościowego spojrzenia na rozwój człowieka przez pryzmat rozwoju jego funkcji poznawczych, emocji, rozwoju moralnego i społecznego.

Wymagania wstępne:Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej rozwoju człowieka w całym cyklu życia a także czynników i praw rozwoju oraz metod badawczych stosowanych w psychologii rozwoju człowieka

K_WO4- ROZUMIE ROLĘ PROCESÓW PSYCHICZNYCH I ZNA PRAWA ICH ROZWOJU.

K-UO5- POTRAFI POSŁUGIWAĆ SIĘ RÓŻNYMI METODAMI DIAGNOSTYCZNYMI OCENIAJĄCYMI POZIOM ROZWOJU JEDNOSTKOWEGO ORAZ RÓŻNICE MIĘDZY JEDNOSTKAMI

K-UO9- MA UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Z UWZGLĘDNIENIEM TERMINOLOGII PSYCHOLOGICZNEJ,

K-U13- POTRAFI SAMODZIELNIE PRZYGOTOWAĆ I WYGŁOSIĆ PREZENTACJĘ USTNĄ PRZEDSTAWIAJĄC SWÓJ POGLĄD,

K-KO7- POTRAFI CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM TEKSTY OGÓLNE I SPECJALISTYCZNE ORAZ OCENIAĆ JE KRYTYCZNIE,

K-KO1- POSIADA KOMPETENCJE POZWALAJĄCE NA OTWARTOŚĆ I GOTOWOŚĆ WCHODZENIA W RELACJE Z INNYMI LUDZMI

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

wykład:

ocena egzaminu pisemnego ,testowego na koniec II semestru. Punktacja zaliczająca to 50% + 1 prawidłowych odpowiedzi.

I tak przy 20 pytaniach:

19, 20 prawidłowych odpowiedzi - bdb

18.17 -db+

16,15 - db

14,13 - dst +

12., 11- dst

10 i mniej - ndst.

Cwiczenia:

Kryterium oceny to:

- obecność na zajęciach.

-wykonywanie zadań zleconych przez prowadzącego, w tym wykonanie samodzielnej oceny rozwoju dziecka do lat 3(bez ocen ,tylko na zal.)

W drugim semestrze ,dodatkowo, przygotowanie prezentacji na wybrany temat ,co podnosi ocenę o 1 punkt.

- aktywność na zajęciach

Oceny:

Maksymalnie 2 nieobecności w ciągu roku i wykonanie zadań w terminie:

-ocena Bdb

-więcej nieobecności i zastrzeżenia co do innych kryteriów odpowiednio obniża ocenę.

Więcej niż 4 nieobecności( nieusprawiedliwione) w ciągu roku lub niewykonanie jakiegoś za zleconych zadań - ocena ndst.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)