Analiza i przygotowanie materiałów dydaktycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-M-II-2-MtDyd |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza i przygotowanie materiałów dydaktycznych |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | włoski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | językoznawstwo |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FW2_W06 FW2_U10 FW2_K05 |
Wymagania wstępne: | Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego I (Dzieci przedszkole) Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego II (Dzieci szkolne) |
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu badanie oraz rozwój umiejętności analizy i przygotowywania wartościowych materiałów dydaktycznych dla uczniów na różnym poziomie zaawansowania (dla uczniów w wieku 0-18 lat). Kurs nakreśli także niektóre problemy z ich adaptacją oraz sposoby radzenia sobie z nimi w taki sposób, aby uzyskać wartościowe a także autentyczne materiałów. |
Pełny opis: |
Kurs ma na celu poszerzyć zakres umiejętności studenta związanych z przygotowywaniem materiałów dydaktycznych do nauczania języka na poziomie przedszkola, szkoły podstawowej oraz szkoły średniej. Poprzez analizę oraz tworzenie materiałów edukacyjnych, student rozwinie wysoki stopień świadomości w zakresie metodyki nauczania, rozpoznawania trudności oraz wyszukiwaniu sposób ich pokonywania. |
Literatura: |
Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET. Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori. Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti. Daloiso M. (2009): La lingua straniera nella scuola dell'infanzia. Fondamenti di glottodidattica, UTET. Motessori, La scoperta del Bambino, Garzanti. Vladimir Propp: La morfologia della fiaba, red. Einaudi; Maddii, Borgogni: Forte 1, 2, 3; ed. Edilingua; Servetti, Forte in Grammatica, ed. Edilingua; Gerngross, Puchta, Rettaroli: Grandi amici, Corso di italiano per ragazzi; red. ELI; Codato, Cravedi, Dorigatti: Viola, Ambarabà; red. Alma Edizioni; Costa, Doniselli, Taino: Fanta Parole; red. La Spiga Edizioni; Setti R. (2019): La scoperta della lingua italiana. Linguistica per insegnare nella scuola dell'infanzia e primaria; Franco Cesati Editore; Arena, Baglieri, (2011): Itinerari di didattica ludica dell'italiano L2 nella scuola primaria; Baglieri Edizioni; Cameron (2001): Teaching Languages to Young Learners, Cambridge University Press; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Oczekuje się, że pod koniec kursu student nabędzie odpowiednią świadomość w zakresie oceny i tworzenia materiałów dydaktycznych dla różnych grup wiekowych oraz poziomów zaawansowania językowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena tego kursu będzie polegać na ocenie ciągłej. Każda czynność podczas zajęć będzie oceniana z uwzględnieniem dokonanego postępu oraz poprawy w zakresie omawianych umiejętności. Ocena końcowa będzie składać się z średniej z ćwiczeń opracowanych podczas semestru (70%), a 30% będzie stanowić test końcowy z analizy materiałów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu badanie oraz rozwój umiejętności analizy i przygotowywania wartościowych materiałów dydaktycznych dla uczniów na różnym poziomie zaawansowania (dla uczniów w wieku 0-18 lat). Kurs nakreśli także niektóre problemy z ich adaptacją oraz sposoby radzenia sobie z nimi w taki sposób, aby uzyskać wartościowe a także autentyczne materiałów. |
|
Pełny opis: |
Nauczanie języka to dyscyplina, która poddaje analizie i wprowadza w życie teoretyczne podejścia, metody i techniki w zakresie nauczania języków. Dotyczy ona każdego, kto uczy się różnych języków, czy to języka ojczystego, czy to L2 (jako obcego, drugiego czy mniejszościowego), czy też jednego z języków klasycznych. Kurs kładzie szczególny nacisk na analizę i tworzenie materiałów dydaktycznych, z jednoczesnym, szczególnym uwzględnieniem poziomów językowych wskazanych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ). 1) Analiza materiałów autentycznych z różnych podręczników 2) Analiza i tworzenie materiałów do czytania ze zrozumieniem 3) Analiza i tworzenie materiałów gramatycznych 4) Analiza i tworzenie materiałów do nauki pisania 5) Analiza i tworzenie materiałów do nauki słuchania 6) Analiza i tworzenie materiałów zaczerpniętych z innych języków 7) Przystosowywanie materiałów dla różnych poziomów 8) Tworzenie tekstów zaadoptowanych i ćwiczeń do nich 9) Ocena i jej analiza 10) Analiza aspektów graficznych, kulturowych oraz semiotycznych 11) Tworzenie materiałów ze specjalną szatą graficzną 12) Wykorzystanie Indesign/inskape w tworzeniu materiałów 13) Korekta materiałów dydaktycznych 14) Recenzja 15) Test |
|
Literatura: |
W ramach tego kursu materiały zostają zapewnione przez profesora. Materiały są zróżnicowane oraz zawierają ćwiczenia i rozdziały z podręczników dedykowanych dla różnych grup wiekowych i poziomów zaawansowania językowego, a także materiałów dostępnych online do ich ewentualnej adaptacji pod inne języki. Materiały będą udostępniane zarówno w wersji papierowej jak i cyfrowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma na celu badanie oraz rozwój umiejętności analizy i przygotowywania wartościowych materiałów dydaktycznych dla uczniów na różnym poziomie zaawansowania (dla uczniów w wieku 0-18 lat). Kurs nakreśli także niektóre problemy z ich adaptacją oraz sposoby radzenia sobie z nimi w taki sposób, aby uzyskać wartościowe a także autentyczne materiałów. |
|
Pełny opis: |
Nauczanie języka to dyscyplina, która poddaje analizie i wprowadza w życie teoretyczne podejścia, metody i techniki w zakresie nauczania języków. Dotyczy ona każdego, kto uczy się różnych języków, czy to języka ojczystego, czy to L2 (jako obcego, drugiego czy mniejszościowego), czy też jednego z języków klasycznych. Kurs kładzie szczególny nacisk na analizę i tworzenie materiałów dydaktycznych, z jednoczesnym, szczególnym uwzględnieniem poziomów językowych wskazanych w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ). 1) Analiza materiałów autentycznych z różnych podręczników 2) Analiza i tworzenie materiałów do czytania ze zrozumieniem 3) Analiza i tworzenie materiałów gramatycznych 4) Analiza i tworzenie materiałów do nauki pisania 5) Analiza i tworzenie materiałów do nauki słuchania 6) Analiza i tworzenie materiałów zaczerpniętych z innych języków 7) Przystosowywanie materiałów dla różnych poziomów 8) Tworzenie tekstów zaadoptowanych i ćwiczeń do nich 9) Ocena i jej analiza 10) Analiza aspektów graficznych, kulturowych oraz semiotycznych 11) Tworzenie materiałów ze specjalną szatą graficzną 12) Wykorzystanie Indesign/inskape w tworzeniu materiałów 13) Korekta materiałów dydaktycznych 14) Recenzja 15) Test |
|
Literatura: |
W ramach tego kursu materiały zostają zapewnione przez profesora. Materiały są zróżnicowane oraz zawierają ćwiczenia i rozdziały z podręczników dedykowanych dla różnych grup wiekowych i poziomów zaawansowania językowego, a także materiałów dostępnych online do ich ewentualnej adaptacji pod inne języki. Materiały będą udostępniane zarówno w wersji papierowej jak i cyfrowej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.