(in Polish) Problemy edytorskie dzieł literackich
General data
Course ID: | WH-FP-M-I-2-ProEdyt |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Problemy edytorskie dzieł literackich |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | literary studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Nie dotyczy. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia o charakterze warsztatowym. Poświęcone są problematyce związanej z edycją naukową dzieł literackich, ze szczególnym uwzględnieniem opus posthumum, czyli dzieł brulionowych, pozostawionych przez autorów w rękopisach, nie wydanych za ich życia. Studenci będą zapoznawać się z wybranymi edycjami dzieł literackich oraz analizować zastosowane w nich rozwiązania edytorskie. Główną metodą dydaktyczną jest praca indywidualna (bądź w zespole) na przygotowywanym materiale, dyskusja moderowana, burza mózgów, a także elementy wykładu podawczego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EW_1 - definiuje czym jest edycja naukowa oraz edycja krytyczna dzieła literackiego; EW_2 - omawia poszczególne elementy edycji naukowej dzieła literackiego; EW_3 - wyjaśnia problemy edytorskie związane z wydaniem wybranych dzieł literackich; EU_1 - potrafi przygotować poszczególne elementy edycji krytycznej; EU_2 - dobiera metody opracowania tekstu dzieła literackiego do rodzaju edycji UK_1 - pracuje w grupie i w zespole; UK_2 - uczestniczy w dyskusji, prezentuje swoje stanowisko |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia: - nie bierze czynnego udziału w zajęciach; - nie zna terminologii oraz zasad postępowania stosowanych w edytorstwie naukowym; - nie rozumie problematyki związanej z edycją dzieł; - nie wykazuje chęci rozwijania swoich kompetencji edytorskich i nie wykorzystuje wiedzy zdobytej podczas zajęć; - nie wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - nie potrafi pracować w grupie lub w zespole; - otrzymał ocenę niedostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie oddał pracy. Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który: - sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach; - zna w stopniu dostatecznym terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł literackich; - potrafi z pomocą prowadzącego rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie; - posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu opracowania edycji naukowej tekstu literackiego; - otrzymał ocenę dostateczną z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach; - zna dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich; - rozumie problematykę związaną z edycją dzieł; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie i w zespole; - otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, samodzielnie poszerza swoją wiedzę; - zna bardzo dobrze terminologię oraz zasady postępowania stosowane w edytorstwie naukowym w odniesieniu do tekstów literackich; - bardzo dobrze rozumie problematykę związaną z edycją dzieł; - potrafi samodzielnie rozwijać swoje kompetencje edytorskie, wykorzystując wiedzę zdobytą podczas zajęć; - bardzo dobrze wie, czym są dzieła „brulionowe” i jaka problematyka edytorska się z tym wiąże; - potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach); - otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z pracy zaliczeniowej (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu). |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marta Piotrowska, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Marta Piotrowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.