Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium licencjackie

General data

Course ID: WH-FPZ-I-3-SemLicenc
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 4.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Pozytywna ocena z pracy pisemnej z wybranej epoki historycznoliterackiej.

Full description: (in Polish)

1. Zapoznanie się z warsztatem pisania pracy licencjackiej;

2. Kwerendy bibliogaficzne;

3. Przygotowanie bibliografii;

4. Edycja tekstu naukowego;

5. Wykorzystanie źródeł naukowych i zasady cytowania;

6. Zasady powadzenia wywodu naukowego;

7. Wybór tematu pracy licencjackiej;

8. Ustalenie celu badania naukowego; prezentacja hipotezy badawczej

9. Podstawy metodologii badań historycznoliterackich;

10.Wybór metody analizy materiału badawczego;

11. Formułowanie wniosków.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:

-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;

- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu

przygotowywanej pracy licencjackiej;

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by

przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego

dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych

uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;

- umie przygotować typowe prace pisemne w języku

polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem

podstawowych ujęć teoretycznych i informacji

pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie

dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;

- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze

w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu

społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym

Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS:

30 godzin - udział w zajęciach;

50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej;

10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia.

Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:

-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;

- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu

przygotowywanej pracy licencjackiej;

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by

przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego

dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych

uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;

- umie przygotować typowe prace pisemne w języku

polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem

podstawowych ujęć teoretycznych i informacji

pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie

dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;

- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze

w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu

społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska, Joanna Zajkowska
Group instructors: Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Nazwy osobowe. Przezwiska jako antroponimy. Ćwiczenia nad materiałem wybranym z felietonów.

Opracowanie warszawskich cech gwarowych. Zdrobnienia. Specyfika gwary miejskiej. Zapożyczenia na tle historyczno-kulturowym.

Full description: (in Polish)

Język a kultura na wsi i w miastach.

2. Kształtowanie się języka dzieci i młodzieży.

3. Zagadnienia onomastyczne.

4. Nazewnictwo miejskie a kultura. Gwara warszawska i gwary środowiskowe.

5. Język polski do 1939 roku.

6. Język polski po 1945 roku,

7. Pionowe ruchy ludności w czasie okupacji jako początek demokratyzacji języka polskiego.

Bibliography: (in Polish)

Dąbrowska-Kamińska A., 2011, Nazwy osobowe w powieściach warszawskich: Cafe „Pod Minogą” Stefana Wiecheckiego i „Zły” Leopolda Tyrmanda [w:] Pogranicze w języku i kulturze, pod red. Haliny Karaś, Łomżyńskie Towarzystwo Naukowe, s. 201-217.

Grabias S., 1981, O ekspresywności języka. Ekspresja a słowotwórstwo, Wyd. Lubelskie.

Wieczorkiewicz B., 1966, Gwara warszawska dawniej i dziś, PIW, Warszawa.

Wieczorkiewicz B., 1966, Słownik gwary warszawskiej XIX w., Warszawa.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)