(in Polish) Seminarium licencjackie
General data
Course ID: | WH-FPZ-I-3-SemLicenc |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.50
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Pozytywna ocena z pracy pisemnej z wybranej epoki historycznoliterackiej. |
Full description: |
(in Polish) 1. Zapoznanie się z warsztatem pisania pracy licencjackiej; 2. Kwerendy bibliogaficzne; 3. Przygotowanie bibliografii; 4. Edycja tekstu naukowego; 5. Wykorzystanie źródeł naukowych i zasady cytowania; 6. Zasady powadzenia wywodu naukowego; 7. Wybór tematu pracy licencjackiej; 8. Ustalenie celu badania naukowego; prezentacja hipotezy badawczej 9. Podstawy metodologii badań historycznoliterackich; 10.Wybór metody analizy materiału badawczego; 11. Formułowanie wniosków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS: 30 godzin - udział w zajęciach; 50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej; 10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia. Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli: -zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej; - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym; - umie przygotować typowe prace pisemne w języku polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i informacji pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy; - ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SEMLI
SEMLI
|
Type of class: |
BA Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Nazwy osobowe. Przezwiska jako antroponimy. Ćwiczenia nad materiałem wybranym z felietonów. Opracowanie warszawskich cech gwarowych. Zdrobnienia. Specyfika gwary miejskiej. Zapożyczenia na tle historyczno-kulturowym. |
|
Full description: |
(in Polish) Język a kultura na wsi i w miastach. 2. Kształtowanie się języka dzieci i młodzieży. 3. Zagadnienia onomastyczne. 4. Nazewnictwo miejskie a kultura. Gwara warszawska i gwary środowiskowe. 5. Język polski do 1939 roku. 6. Język polski po 1945 roku, 7. Pionowe ruchy ludności w czasie okupacji jako początek demokratyzacji języka polskiego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Dąbrowska-Kamińska A., 2011, Nazwy osobowe w powieściach warszawskich: Cafe „Pod Minogą” Stefana Wiecheckiego i „Zły” Leopolda Tyrmanda [w:] Pogranicze w języku i kulturze, pod red. Haliny Karaś, Łomżyńskie Towarzystwo Naukowe, s. 201-217. Grabias S., 1981, O ekspresywności języka. Ekspresja a słowotwórstwo, Wyd. Lubelskie. Wieczorkiewicz B., 1966, Gwara warszawska dawniej i dziś, PIW, Warszawa. Wieczorkiewicz B., 1966, Słownik gwary warszawskiej XIX w., Warszawa. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.