Practical Italian Language Acquisition - Vocabulary
General data
Course ID: | WH-FW-I-1-PNJWSlow |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Practical Italian Language Acquisition - Vocabulary |
Name in Polish: | Praktyczna nauka języka włoskiego - słownictwo |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
Course homepage: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=37232 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Kurs języka włoskiego od podstaw. Celem kursu jest poznanie i utrwalenie słownictwa odpowiadającego poziomom A1-A2 oraz ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim. |
Full description: |
(in Polish) Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - i mestieri e le proffessioni/zawody - il tempo atmosferico/pogoda - la colazione al bar/włoskie śniadanie - i mezzi di trasporto/środki transportu; - la casa/opis domu/mieszkania; - il caffe'/kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - podstawowe wyrażenia idiomatyczne - Pasqua/Wielkanoc we Włoszech - In citta'/poruszanie się z mapą po mieście - Alla stazione ferroviaria/Na dworcu kolejowym - All'aeroporto/ Na lotnisku |
Bibliography: |
(in Polish) Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: - zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10) - potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej A2 oraz drugim językiem obcym na poziomie co najmniej A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW1_U01) - ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej krytycznej oceny (FW1_K01) OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) METODY OCENIANIA Aktywność na zajęciach Kartkówki na każdych zajęciach z materiału z ostatnich zajęć. Kartkówek nie można poprawiać. Średnia z kartkówek ma wpływ na ocenę końcową. 2 testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Testów nie można poprawiać. Jeśli student z jakiegoś powodu nie mógł napisać testu lub go nie zaliczył istnieje możliwość drugiego terminu na ostatnich zajęciach w semestrze. Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru. KRYTERIA OCENIANIA: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). Metody dydaktyczne WIEDZA Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów. UMIEJĘTNOŚCI Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. KOMPETENCJE Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej. Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów. Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR CW
|
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Piotr Białecki, Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO CW
CW
CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Student: - zna miejsce i znaczenie nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych oraz specyfikę metodologiczną przedmiotu badań językoznawczych (FW1_W10) - potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej A2 oraz drugim językiem obcym na poziomie co najmniej A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW1_U01) - ciągłego pogłębiania swojej wiedzy oraz do jej krytycznej oceny (FW1_K01) OPIS ECTS: 1 punkt (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Kurs języka włoskiego od podstaw. Celem kursu jest poznanie i utrwalenie słownictwa odpowiadającego poziomom A1-A2 oraz ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim. |
|
Full description: |
(in Polish) Kurs obejmuje ćwiczenie wypowiedzi ustnych w języku włoskim oraz ćwiczenia leksykalne w zakresie następujących tematów: - i mestieri e le proffessioni/zawody - il tempo atmosferico/pogoda - la colazione al bar/włoskie śniadanie - i mezzi di trasporto/środki transportu; - la casa/opis domu/mieszkania; - il caffe'/kawiarnia; rodzaje kaw, kawiarka (elementy kultury Włoch) - la colazione all'italiana - podstawowe wyrażenia idiomatyczne - Pasqua/Wielkanoc we Włoszech - In citta'/poruszanie się z mapą po mieście - Alla stazione ferroviaria/Na dworcu kolejowym - All'aeroporto/ Na lotnisku |
|
Bibliography: |
(in Polish) Bailini S., Consonno S., Ricette per parlare, Alma Edizioni 2002 Bertoni S., Nocchi S., Le parole italiane, Alma Edizioni 2004 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 L. Guglielmino , E. Paterna, Una parola tira l'altra 1 e 2, Guerra Edizioni, 2007 Federico Benedetti, Język włoski dla początkujących - zeszyt ćwiczeń, Nowela ASSIMIL 2020 Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) METODY OCENIANIA Aktywność na zajęciach Kartkówki na każdych zajęciach z materiału z ostatnich zajęć. Kartkówek nie można poprawiać. Średnia z kartkówek ma wpływ na ocenę końcową. 2 testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prace domowe ecc. Testów nie można poprawiać. Jeśli student z jakiegoś powodu nie mógł napisać testu lub go nie zaliczył istnieje możliwość drugiego terminu na ostatnich zajęciach w semestrze. Dopuszczane są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w ciągu semestru. KRYTERIA OCENIANIA: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (FW1_W10). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (FW1_U04). Metody dydaktyczne WIEDZA Prowadzący wprowadza nowe zagadnienia za pomocą opowiadania i metod ćwiczeniowo-praktycznych. Stosowane są także zróżnicowane metody eksponujące. Nabyta przez Studenta wiedza weryfikowana jest za pomocą ćwiczeń i projektów. UMIEJĘTNOŚCI Umiejętności Studentów rozwijane są podczas ćwiczeń w parach i niewielkich grupach. Metoda ćwiczeniowa sprzyja rozwojowi zainteresowań poznawczych. Metoda projektu pozwala na rozwój umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji oraz wpływa na kształtowanie umiejętności pracy w zespole. KOMPETENCJE Student wzmacnia swoje kompetencje poprzez liczne ćwiczenia i zadania praktyczne, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy teoretycznej. Weryfikacja efektów kształcenia dokonywana jest na podstawie kartkówek i testów. Ocenie ciągłej podlega również aktywność Studenta podczas zajęć, przygotowanie do zajęć oraz umiejętność wypowiedzi. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Group instructors: | Agnieszka Ciarkowska-Nguyen | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.