Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Ethnography with Elements of Methodology

General data

Course ID: WH-MU-I-2-EtnoMet-Z
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Ethnography with Elements of Methodology
Name in Polish: Etnografia z elementami metodologii
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3azbLuyS0doxrjQfmJGkZ64TxEIUlKjylK0ASyeaLfDHw1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=da3abdff-265b-430b-b06c-adf7cc6d0248&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 2.50 OR 3.00 OR 2.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

culture and religion studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza z historii i muzealnictwa.

Short description: (in Polish)

Etnografia z elementami metodologii – zajęcia poświęcone podstawowym zagadnieniom etnografii (etnologii) – antropologii kulturowej, jak również metodologii dyscypliny oraz technikom badawczym.

Full description: (in Polish)

Etnografia z elementami metodologii – zagadnienia szczegółowe: modele nauki a problemy teoretyczno-metodologiczne etnografii / etnologii / antropologii kulturowej oraz nauk o przeszłości i nauk o człowieku (np. socjologii); etnografia / etnologia / antropologia kulturowa a badania interdyscyplinarne; historia badań etnograficznych; podstawowe terminy, zakres badań, szkoły, kierunki; metody badawcze – badania terenowe; etnografia i ekspozycja wyników badań – muzeum, skansen – muzealnictwo etnograficzne; badania etnograficzne na terenie Polski i Europy; badania etnograficzne – perspektywa pozaeuropejska; postmodernizm: upadek wielkich narracji, kryzys reprezentacji, interpretacja, antropologia dialogiczna, antropologia refleksyjna; sztuka ludowa w Polsce; folklorystyka; etnografia współczesnych zjawisk kulturowych; etnografia – analiza wybranych badań i wyników.

1. Zagadnienia wprowadzające

2. Modele nauki a problemy teoretyczno-metodologiczne etnografii / etnologii / antropologii kulturowej oraz nauk o przeszłości i nauk o człowieku (np. socjologii)

3. Etnografia / etnologia / antropologia kulturowa a badania interdyscyplinarne

4. Historia badań etnograficznych.

5. Podstawowe terminy, zakres badań, szkoły, kierunki.

6. Metody badawcze – badania terenowe.

7. Etnografia i ekspozycja wyników badań – muzeum, skansen – muzealnictwo etnograficzne

8. Badania etnograficzne na terenie Polski i Europy

9. Badania etnograficzne – perspektywa pozaeuropejska

10. Postmodernizm: upadek wielkich narracji, kryzys reprezentacji, interpretacja, antropologia dialogiczna, antropologia refleksyjna.

11. Sztuka ludowa w Polsce

12. Folklorystyka

13. Etnografia współczesnych zjawisk kulturowych

14. Etnografia – analiza wybranych badań i wyników

15. Podsumowanie

Integralnym elementem zajęć jest również zapoznawanie uczestników z materiałami audio-video on-line, jak i udział w wybranych inicjatywach, związanych tematycznie z zajęciami (np. webinaria, konferencje itp.).

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA LITERATURA:

1. Prokopek M., Etnografia. Materialna kultura ludowa Polski na tle porównawczym, Warszawa 2018.

2. Staszczak Z. (red.), Słownik etnologiczny. Terminy ogólne, PWN, Warszawa – Poznań 1987.

3. Kultura ludowa. Teorie- praktyki- polityki, red. B. Fatyga, R. Michalski, Warszawa 2014 (on-line: http://ozkultura.pl/files/kultura_ludowa.pdf - wybrane rozdziały bezpośrednio związane z tematyką zajęć).

4. Nowicka E., Świat człowieka – świat kultury, Warszawa 1991.

5. Wiedza o kulturze. Część 1. Antropologia kultury zagadnienia i wybór tekstów, Wstęp i red. Andrzej Mencwel, Opracowali: Grzegorz Godlewski, Leszek Kolankiewicz, Andrzej Mencwel, Mirosław Pęczak, Warszawa 2005 - https://www.academia.edu/5415446/Antropologia_kultury_Zagadnienia_i_wyb%C3%B3r_tekst%C3%B3w_Opracowali_Wst%C4%99p_i_redakcja

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA (DO WYBORU):

1. L. Stomma, Antropologia kultury wsi polskiej XIX wieku oraz wybrane eseje, Łódź 2002.

2. Olszewska-Dyoniziak B., Człowiek – Kultura – Osobowość. Wstęp do klasycznej antropologii kulturowej, Wrocław 2001.

3. Wojciech B. J., Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje, Poznań 1998.

4. Encyklopedia antropologii społeczno-kulturowej, red. A. Barnarda, J. Spencera, red. nauk. wyd. pol. W. J. Burszta, Warszawa 2008.

5. Buchowski M., Magia i rytuał, Warszawa 1993.

6. Amerykańska antropologia postmodernistyczna, Buchowski M. (red.), Warszawa 1999.

7. Korduba P., Ludowość na sprzedaż. Polskie wzornictwo inspirowane rękodziełem ludowym, Warszawa 2013.

8. Barańska K., Muzeum etnograficzne. Misje, struktury, strategie, Kraków 2004.

9. Kuniecki D., Raport o muzeach etnograficznych i skansenach, 2014 - https://www.nck.pl/upload/attachments/317193/Raport%20o%20muzeach%20etnograficznych%20i%20skansenach.pdf

* Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Muz1_W03

Zna i rozumie metodologię badań w zakresie muzealnictwa artystycznego, w tym posiada wiedzę na temat rozwoju kultury artystycznej w powiązaniu z rozwojem muzealnictwa w Polsce i na świecie.

Muz1_U11

Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w zakresie nauk o kulturze i religii w pracy muzealnika.

Muz1_K01

Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy muzeologicznej i rozumie konieczność ciągłego samokształcenia i konsultacji specjalistycznych w działalności muzealnej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Osiągnięcie efektów kształcenia - student potrafi:

- niedostateczny/2 - brak podstawowej wiedzy w zakresie oczekiwanych efektów kształcenia.

- dostateczny/3 - posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie oczekiwanych efektów kształcenia / poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami, zna definicje oraz podstawową terminologię

- dobry/4 – posiadanie wiedzy w odniesieniu do oczekiwanych efektów kształcenia / poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami, zna definicje oraz podstawową terminologię, a także potrafi zestawiać informacje i dokonywać podsumowania określone zagadnienia

- bardzo dobry/5 - posiadanie wiedzy w odniesieniu do oczekiwanych efektów kształcenia, poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami, zna definicje oraz podstawową terminologię, a także potrafi zestawiać informacje i dokonywać podsumowania określone zagadnienia / samodzielnie dobiera elementy niezbędne do rozwiązania zadanego problemu

Próg otrzymania oceny pozytywnej z egzaminu powyżej 50%

2/niedostateczny – mniej/równe 50%

Obecność obowiązkowa (dopuszczalna ilość nieobecności - 2). Sytuacje szczególne do rozpatrzenia i wyjaśnienia przez prowadzącego.

Elementy składowe zaliczenia końcowego (waga poszczególnych składowych) – system zaliczania:

I element - obecność i aktywny udział:

- ćwiczenia praktyczne (zaliczanie ciągłe)

II element:

- referaty

- stolik ekspercki

- zaliczenie końcowe (pisemne/test)

Zajęcia w trybie e-learningowym:-

- platforma Moodle

- platforma MS Teams

- Umail

Udział w wykładach, warsztatach, szkoleniach itp. on-line organizowanymi poza UKSW (terminy i szczegóły zostaną określone podczas zajęć).

Metody dydaktyczne (podstawowe):

- ćwiczeniowa (ćwiczebna) oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy

- Referatu

- Studium przypadku (studium przykładowe) / Metoda stolików eksperckich

Referaty:

- przygotowanie referatu (wraz z materiałami - prezentacja) do zajęć na bazie literatury: podstawowej, uzupełniającej oraz dodatkowej (zebranej przez studentkę/ta);

- referat około 45 minutowy;

- obowiązuje terminowe (zgodnie z ustalonym harmonogramem) prezentowanie referatu;

- prezentowane przykłady powinny posiadać ilustracje (forma elektroniczna)

Proponowany schemat - składowe referatu:

- plan

- wprowadzenie (podstawowe zagadnienia i terminy)

- zasadnicza treść

- literatura

- materiały dodatkowe

Classes in period "Winter semester 2019/20" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska
Group instructors: Beata Skrzydlewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia koncentrują się wokół kwestii związanych z etnografią. Zakres zajęć obejmuje zagadnienia związane z kulturą ludową i małomiasteczkową.

Ważnym aspektem, jest zwrócenie uwagi na całokształt kultury ludowej z uwzględnieniem różnorodności grup etnograficznych na terenie Polski.

Jednym z istotnych narzędzi, które powinien nabyć student, jest umiejętność pozyskiwania danych, od informatorów, opowiadających o swoim naturalnym środowisku.

Full description: (in Polish)

Zajęcia koncentrują się wokół kwestii związanych z etnografią. Zakres zajęć obejmuje zagadnienia związane z kulturą ludową i małomiasteczkową.

Ważnym aspektem, jest zwrócenie uwagi na całokształt kultury ludowej z uwzględnieniem różnorodności grup etnograficznych na terenie Polski.

Jednym z istotnych narzędzi, które powinien nabyć student, jest umiejętność pozyskiwania danych, od informatorów, opowiadających o swoim naturalnym środowisku.

1. Pierwsi badacze kultury ludowej: Artur Hazelius, Oskar Kolberg, Adam Chętnik, Teodora i Izydor Gulgowscy.

1. Kultura ludowa Polski

2. Skanseny, historia i działalność tego typu placówek w Europie.

3. Muzea etnograficzne i skansenowskie w Polsce: Sanok, Warszawa, Kraków, Lublin,

4. Muzea misyjne: w Chludowie, Czerwińsku nad Wisłą, w Kodniu, Pieniężnie, Górnej Grupie.

5. Metody pozyskiwania danych: wywiad, obserwacja uczestnicząca, notatki terenowe.

Bibliography: (in Polish)

A. Kutrzebianka, O etnografii i etnologii, Kraków 1948.

J. Jastrzebski, Skansen Kurpiowski im. Adama Chętnika w Nowogrodzie, Łomża 2007.

J. Czajkowski, Muzea na wolnym powietrzu w Europie, Rzeszów-Sanok 1984.

Polska-kraj folkloru?, pod red. J. Kordjak, Warszawa 2016.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Zajęcia mają charakter ćwiczeniowy. Student, jest gotowy do dyskusji na tematy poruszane podczas zajęć, przygotowuje zlecone przez wykładowcę zadania, zarówno indywidualnie, jak i grupowo.

Classes in period "Winter semester 2020/21" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Etnografia z elementami metodologii – zajęcia poświęcone podstawowym zagadnieniom etnografii (etnologii) – antropologii kulturowej, jak również metodologii dyscypliny oraz technikom badawczym.

Zajęcia w trybie e-learningowym:-

- platforma Moodle

- platforma MS Teams

- Umail

Full description: (in Polish)

Etnografia z elementami metodologii – zagadnienia szczegółowe: modele nauki a problemy teoretyczno-metodologiczne etnografii / etnologii / antropologii kulturowej oraz nauk o przeszłości i nauk o człowieku (np. socjologii); etnografia / etnologia / antropologia kulturowa a badania interdyscyplinarne; historia badań etnograficznych; podstawowe terminy, zakres badań, szkoły, kierunki; metody badawcze – badania terenowe; etnografia i ekspozycja wyników badań – muzeum, skansen – muzealnictwo etnograficzne; badania etnograficzne na terenie Polski i Europy; badania etnograficzne – perspektywa pozaeuropejska; postmodernizm: upadek wielkich narracji, kryzys reprezentacji, interpretacja, antropologia dialogiczna, antropologia refleksyjna; sztuka ludowa w Polsce; folklorystyka; etnografia współczesnych zjawisk kulturowych; etnografia – analiza wybranych badań i wyników.

1. Zagadnienia wprowadzające

2. Modele nauki a problemy teoretyczno-metodologiczne etnografii / etnologii / antropologii kulturowej oraz nauk o przeszłości i nauk o człowieku (np. socjologii)

3. Etnografia / etnologia / antropologia kulturowa a badania interdyscyplinarne

4. Historia badań etnograficznych.

5. Podstawowe terminy, zakres badań, szkoły, kierunki.

6. Metody badawcze – badania terenowe.

7. Etnografia i ekspozycja wyników badań – muzeum, skansen – muzealnictwo etnograficzne

8. Badania etnograficzne na terenie Polski i Europy

9. Badania etnograficzne – perspektywa pozaeuropejska

10. Postmodernizm: upadek wielkich narracji, kryzys reprezentacji, interpretacja, antropologia dialogiczna, antropologia refleksyjna.

11. Sztuka ludowa w Polsce

12. Folklorystyka

13. Etnografia współczesnych zjawisk kulturowych

14. Etnografia – analiza wybranych badań i wyników

15. Podsumowanie

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA LITERATURA:

1. Prokopek M., Etnografia. Materialna kultura ludowa Polski na tle porównawczym, Warszawa 2018.

2. Staszczak Z. (red.), Słownik etnologiczny. Terminy ogólne, PWN, Warszawa – Poznań 1987.

3. Kultura ludowa. Teorie- praktyki- polityki, red. B. Fatyga, R. Michalski, Warszawa 2014 (on-line: http://ozkultura.pl/files/kultura_ludowa.pdf - wybrane rozdziały bezpośrednio związane z tematyką zajęć).

4. Nowicka E., Świat człowieka – świat kultury, Warszawa 1991.

5. Wiedza o kulturze. Część 1. Antropologia kultury zagadnienia i wybór tekstów, Wstęp i red. Andrzej Mencwel, Opracowali: Grzegorz Godlewski, Leszek Kolankiewicz, Andrzej Mencwel, Mirosław Pęczak, Warszawa 2005 - https://www.academia.edu/5415446/Antropologia_kultury_Zagadnienia_i_wyb%C3%B3r_tekst%C3%B3w_Opracowali_Wst%C4%99p_i_redakcja

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA (DO WYBORU):

1. L. Stomma, Antropologia kultury wsi polskiej XIX wieku oraz wybrane eseje, Łódź 2002.

2. Olszewska-Dyoniziak B., Człowiek – Kultura – Osobowość. Wstęp do klasycznej antropologii kulturowej, Wrocław 2001.

3. Wojciech B. J., Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje, Poznań 1998.

4. Encyklopedia antropologii społeczno-kulturowej, red. A. Barnarda, J. Spencera, red. nauk. wyd. pol. W. J. Burszta, Warszawa 2008.

5. Buchowski M., Magia i rytuał, Warszawa 1993.

6. Amerykańska antropologia postmodernistyczna, Buchowski M. (red.), Warszawa 1999.

7. Korduba P., Ludowość na sprzedaż. Polskie wzornictwo inspirowane rękodziełem ludowym, Warszawa 2013.

8. Barańska K., Muzeum etnograficzne. Misje, struktury, strategie, Kraków 2004.

9. Kuniecki D., Raport o muzeach etnograficznych i skansenach, 2014 - https://www.nck.pl/upload/attachments/317193/Raport%20o%20muzeach%20etnograficznych%20i%20skansenach.pdf

* Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Podstawowa wiedzy o społeczeństwie i przeszłości (historii), muzealnictwa / muzeologii.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3azbLuyS0doxrjQfmJGkZ64TxEIUlKjylK0ASyeaLfDHw1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=da3abdff-265b-430b-b06c-adf7cc6d0248&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Etnografia z elementami metodologii – zajęcia poświęcone podstawowym zagadnieniom etnografii (etnologii) – antropologii kulturowej, jak również metodologii dyscypliny oraz technikom badawczym.

Full description: (in Polish)

Etnografia z elementami metodologii – zagadnienia szczegółowe: modele nauki a problemy teoretyczno-metodologiczne etnografii / etnologii / antropologii kulturowej oraz nauk o przeszłości i nauk o człowieku (np. socjologii); etnografia / etnologia / antropologia kulturowa a badania interdyscyplinarne; historia badań etnograficznych; podstawowe terminy, zakres badań, szkoły, kierunki; metody badawcze – badania terenowe; etnografia i ekspozycja wyników badań – muzeum, skansen – muzealnictwo etnograficzne; badania etnograficzne na terenie Polski i Europy; badania etnograficzne – perspektywa pozaeuropejska; postmodernizm: upadek wielkich narracji, kryzys reprezentacji, interpretacja, antropologia dialogiczna, antropologia refleksyjna; sztuka ludowa w Polsce; folklorystyka; etnografia współczesnych zjawisk kulturowych; etnografia – analiza wybranych badań i wyników.

1. Zagadnienia wprowadzające

2. Modele nauki a problemy teoretyczno-metodologiczne etnografii / etnologii / antropologii kulturowej oraz nauk o przeszłości i nauk o człowieku (np. socjologii)

3. Etnografia / etnologia / antropologia kulturowa a badania interdyscyplinarne

4. Historia badań etnograficznych.

5. Podstawowe terminy, zakres badań, szkoły, kierunki.

6. Metody badawcze – badania terenowe.

7. Etnografia i ekspozycja wyników badań – muzeum, skansen – muzealnictwo etnograficzne

8. Badania etnograficzne na terenie Polski i Europy

9. Badania etnograficzne – perspektywa pozaeuropejska

10. Postmodernizm: upadek wielkich narracji, kryzys reprezentacji, interpretacja, antropologia dialogiczna, antropologia refleksyjna.

11. Sztuka ludowa w Polsce

12. Folklorystyka

13. Etnografia współczesnych zjawisk kulturowych

14. Etnografia – analiza wybranych badań i wyników

15. Podsumowanie

Integralnym elementem zajęć jest również zapoznawanie uczestników z materiałami audio-video on-line, jak i udział w wybranych inicjatywach, związanych tematycznie z zajęciami (np. webinaria, konferencje itp.).

Bibliography: (in Polish)

PODSTAWOWA LITERATURA:

1. Prokopek M., Etnografia. Materialna kultura ludowa Polski na tle porównawczym, Warszawa 2018.

2. Staszczak Z. (red.), Słownik etnologiczny. Terminy ogólne, PWN, Warszawa – Poznań 1987.

3. Kultura ludowa. Teorie- praktyki- polityki, red. B. Fatyga, R. Michalski, Warszawa 2014 (on-line: http://ozkultura.pl/files/kultura_ludowa.pdf - wybrane rozdziały bezpośrednio związane z tematyką zajęć).

4. Nowicka E., Świat człowieka – świat kultury, Warszawa 1991.

5. Wiedza o kulturze. Część 1. Antropologia kultury zagadnienia i wybór tekstów, Wstęp i red. Andrzej Mencwel, Opracowali: Grzegorz Godlewski, Leszek Kolankiewicz, Andrzej Mencwel, Mirosław Pęczak, Warszawa 2005 - https://www.academia.edu/5415446/Antropologia_kultury_Zagadnienia_i_wyb%C3%B3r_tekst%C3%B3w_Opracowali_Wst%C4%99p_i_redakcja

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA (DO WYBORU):

1. L. Stomma, Antropologia kultury wsi polskiej XIX wieku oraz wybrane eseje, Łódź 2002.

2. Olszewska-Dyoniziak B., Człowiek – Kultura – Osobowość. Wstęp do klasycznej antropologii kulturowej, Wrocław 2001.

3. Wojciech B. J., Antropologia kultury. Tematy, teorie, interpretacje, Poznań 1998.

4. Encyklopedia antropologii społeczno-kulturowej, red. A. Barnarda, J. Spencera, red. nauk. wyd. pol. W. J. Burszta, Warszawa 2008.

5. Buchowski M., Magia i rytuał, Warszawa 1993.

6. Amerykańska antropologia postmodernistyczna, Buchowski M. (red.), Warszawa 1999.

7. Korduba P., Ludowość na sprzedaż. Polskie wzornictwo inspirowane rękodziełem ludowym, Warszawa 2013.

8. Barańska K., Muzeum etnograficzne. Misje, struktury, strategie, Kraków 2004.

9. Kuniecki D., Raport o muzeach etnograficznych i skansenach, 2014 - https://www.nck.pl/upload/attachments/317193/Raport%20o%20muzeach%20etnograficznych%20i%20skansenach.pdf

* Dodatkowa literatura rozszerzająca wiedzę w zakresie poszczególnych tematów zostanie podana na zajęciach.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (in progress)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Joanna Zajkowska, Rafał Zapłata
Group instructors: Rafał Zapłata
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Praca w bezpośrednim kontakcie / udział bezpośredni 30 godz. – uczestnictwo w zajęciach, konsultacje, zaliczenie zajęć itp..

Praca własna / 60 godzin – samodzielne przygotowanie się do zaliczenia, samodzielna lektura, przygotowanie i prezentacja pracy, przygotowanie się do zajęć.

Suma godzin: 90 = 2 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 30 godz.


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)