Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

BA Seminar

General data

Course ID: WH-MU-I-3-SemLicL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: BA Seminar
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of Humanities
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab22a53d445564a7eb88f9834e84e678b%40thread.tacv2/conversations?groupId=f1435a73-6670-498b-98a4-1a07eb88e9c5&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 OR 4.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Zajęcia prowadzone są na platformie Teams i Moodle.

Bibliography: (in Polish)

Literatura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Wymagania wstępne:

Po zakończeniu semestru II, student aby uzyskać ocenę pozytywną musi przedstawić stan badań i I rozdział pracy.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty Kształcenia:

Student, który ukończył seminarium:

- ma świadomość specyfiki prowadzenia badań muzealniczych,

- sprawnie posługuje się terminologią z zakresu muzeologii, muzealnictwa, historii sztuki.

- ma wiedzę ogólną o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla muzeologii z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych,

- posiada szczegółową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach w zakresie nauki o sztuce oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych,

- potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie muzeologii, muzealnictwa, historii sztuki,

- Potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informacje z źródłowe, dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji,

- samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście,

- posiada umiejętność formułowania własnych opinii na temat badanego problemu

- ma świadomość znaczenia zachowania dorobku kulturowego ludzkości,

- ma świadomość własnej i wspólnej odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego jako znaków tożsamości człowieka we współczesnym zglobalizowanym świecie,

- jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego.

OPIS ECTS - 13 pkt odpowiednio w 3 semestrach (sem 1 - 3 ects, sem 2 - 5 Ects, sem 3 - 5 ects)

Udział w seminarium - w pierwszym roku 30 godz. = 1 ects, w drugim roku 60 godz.= 2 ects

Przygotowanie do seminarium - w pierwszym roku 30 godz.= 1 ects, opracowanie planu pracy, wstępnego stanu badań, przygotowanie referatu 15 godz. 1 ects, w drugim roku przygotowanie referatów/wystąpień ustnych 30 godz. = 1 ects, lektura 30 godz. = 1 ects

Konsultacje - w drugim roku: 30 godz. = 1 ests

napisanie pracy licencjackiej: 5 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student regularnie uczestniczy w zajęciach. Referuje w wyznaczonym terminie

przygotowane rozdziały pracy.

Pod koniec semestru składa gotową pracę, co jest podstawą zaliczenia.

Practical placement: (in Polish)

n/d

Classes in period "Summer semester 2019/20" (past)

Time span: 2020-02-01 - 2020-09-20
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska
Group instructors: Agnieszka Bender, Anna Wiśnicka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2020/21" (past)

Time span: 2021-02-01 - 2021-06-30
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska
Group instructors: Beata Skrzydlewska
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3abd60ec968cde42f0bdd6a4534d2ffad5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=19574c7f-ab93-4fa2-ac00-c6b677f94e4d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Zajęcia prowadzone są na platformie Teams.

Bibliography: (in Polish)

iteratura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Wymagania wstępne:

Po zakończeniu semestru II, student aby uzyskać ocenę pozytywną musi przedstawić stan badań i I rozdział pracy.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Student regularnie uczestniczy w zajęciach. Referuje w wyznaczonym terminie

przygotowane rozdziały pracy.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
BA Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Anna Wiśnicka, Joanna Zajkowska
Group instructors: Anna Wiśnicka
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3abd60ec968cde42f0bdd6a4534d2ffad5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=19574c7f-ab93-4fa2-ac00-c6b677f94e4d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Zajęcia prowadzone są na platformie Teams.

Bibliography: (in Polish)

iteratura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Wymagania wstępne:

Po zakończeniu semestru II, student aby uzyskać ocenę pozytywną musi przedstawić stan badań i I rozdział pracy.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Student regularnie uczestniczy w zajęciach. Referuje w wyznaczonym terminie

przygotowane rozdziały pracy.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (future)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Choosen plan division:


magnify
see course schedule
Type of class:
BA Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Beata Skrzydlewska, Anna Wiśnicka, Joanna Zajkowska
Group instructors: Beata Skrzydlewska
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3abd60ec968cde42f0bdd6a4534d2ffad5%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=19574c7f-ab93-4fa2-ac00-c6b677f94e4d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

Full description: (in Polish)

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Zajęcia prowadzone są na platformie Teams.

Bibliography: (in Polish)

iteratura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Wymagania wstępne:

Po zakończeniu semestru II, student aby uzyskać ocenę pozytywną musi przedstawić stan badań i I rozdział pracy.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Student regularnie uczestniczy w zajęciach. Referuje w wyznaczonym terminie

przygotowane rozdziały pracy.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)