Human internal needs vs. susceptibility to cyber attacks
General data
Course ID: | WM-I-U2-PSYCH |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Human internal needs vs. susceptibility to cyber attacks |
Name in Polish: | Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki |
Organizational unit: | Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (studia II stopnia) |
Course homepage: | https://wmp.uksw.edu.pl/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | communication and media studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. Przedstawienie motywacji związanych z obrazem własnej osoby. Samoaktualizacja i samorozwój. Konflikty motywacyjne. Wykorzystywanie podatności w naturze ludzkiej do przeprowadzenia cyberataku - jak się przed tym chronić. Socjotechniki wykorzystywane przez przestępców. Analiza własnych potrzeb wewnętrznych. Przedmiot jest skierowany do studentów wszystkich kierunków. |
Bibliography: |
(in Polish) - Maruszewski T., Doliński D. Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M. (2010). Emocje i motywacja [W]: J. Strelau, D.Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, T1, Wyd. GWP, Gdańsk, - Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji. Wyd. GWP, Gdańsk - Maslow A.H. (1963), Theory of Human Motivation, [w:] Sutermeister R.A. (red.), People and Productivity, McGraw-Hill Book Company, New York. - Reiss S. (2000), Who am I: The 16 Basic Desires that Motivate Our Actions and Define Our Personality, Tarcher/Putnam, New York. - Aronson E. (2002), Człowiek – istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Konwersatorium: Student ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach. Student zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące. Student potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów. Student wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest: 1. Wypełnienie dokumentacji projektowej. 2. Obecność na 80% zajęć 3. Wypełnienie Pretestu i zaliczenie Posttestu |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO KON
KON
KON
TU KON
W KON
TH FR SA KON
KON
KON
KON
KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours, 10 places
|
|
Coordinators: | Mirosław Kurkowski | |
Group instructors: | Anna Di Giusto, Melania Orzechowska, Maciej Orzechowski | |
Course homepage: | https://wmp.uksw.edu.pl/ | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 1 ECTS odpowiada nakładowi 25h pracy studenta, zgodnie z programem studiów oraz pracą własną. |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. |
|
Full description: |
(in Polish) Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. Przedstawienie motywacji związanych z obrazem własnej osoby. Samoaktualizacja i samorozwój. Konflikty motywacyjne. Wykorzystywanie podatności w naturze ludzkiej do przeprowadzenia cyberataku - jak się przed tym chronić. Socjotechniki wykorzystywane przez przestępców. Analiza własnych potrzeb wewnętrznych. Przedmiot jest skierowany do studentów wszystkich kierunków. |
|
Bibliography: |
(in Polish) - Maruszewski T., Doliński D. Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M. (2010). Emocje i motywacja [W]: J. Strelau, D.Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, T1, Wyd. GWP, Gdańsk, - Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji. Wyd. GWP, Gdańsk - Maslow A.H. (1963), Theory of Human Motivation, [w:] Sutermeister R.A. (red.), People and Productivity, McGraw-Hill Book Company, New York. - Reiss S. (2000), Who am I: The 16 Basic Desires that Motivate Our Actions and Define Our Personality, Tarcher/Putnam, New York. - Aronson E. (2002), Człowiek – istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO WAR
TU W TH FR SA WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
SU WAR
|
Type of class: |
Workshops, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Orzechowski | |
Group instructors: | Mirosław Kurkowski, Maciej Orzechowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.