Information technology
General data
Course ID: | WNHS-AZD-TI |
Erasmus code / ISCED: |
08.3
|
Course title: | Information technology |
Name in Polish: | Technologie informacyjne |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Podstawowe umiejętności dotyczące pracy z komputerem opanowane w trakcie nauki w szkole średniej. |
Short description: |
(in Polish) Technologie informacyjne jako część nauk pomocniczych historii. Zajęcia mają na celu zapoznanie i wyrobienie u studenta umiejętności korzystania narzędzi technologii teleinformatycznych, jako pomocy jego nauce, pracy badawczej. |
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny zajęć: 1. Zajęcia organizacyjne: omówienie tematyki zajęć i warunków zaliczenia. 2. Portale edukacyjne w internecie. 3. Archiwista w sieci- fora i portale historyczne. 4. Multimedialne encyklopedie. 5. Dostęp do źródeł za pośrednictwem sieci 6. Biblioteki cyfrowe. 7. Archiwa w sieci. Dostęp do źródeł za pośrednictwem sieci. 8. Muzea w sieci. 9. Wykorzystanie materiałów z internetu. 10. Publikowanie w sieci. 11. Prawo autorskie. 12. Edytor tekstu word. 13. Prezentacje multimedialne, cz. 1 14. Prezentacje multimedialne, cz. 2 15. Omówienie prac zaliczeniowych. Wystawianie ocen |
Bibliography: |
(in Polish) B. Boryczka, Praktyczny przewodnik po Internecie dla bibliotekarzy, Bydgoszcz 2003. Elektroniczne publikacje w bibliotekach, pod red. Mari Kocójowa, Kraków 2002 Gliński Wiesław, Rybiński Henryk, Tworzenie i udostępnianie baz danych w sieci WWW, Warszawa 2004 Informacja elektroniczna a prawo autorskie, pod red. Stanisław Czajka, Warszawa 2000 Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie, pod red. Marcin Drzewiecki, Warszawa 2003. Niezgoda M, Haber L.H. Społeczeństwo informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne, Kraków 2006 Sikorski W., ECDL. Podstawy technik informatycznych i komunikacyjnych, Warszawa 2009 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) AZD1_U03 - Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów AZD1_U11 - Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informację z zakresu archiwistyki, z wykorzystaniem różnych źródeł i metod (w tym także archiwalnych baz danych) oraz formułować na tej podstawie własne opinie AZD1_U12 - Potrafi porozumiewać się ze z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, multimedialnych, ze specjalistami z nauk humanistycznych Ponadto student: EK 1: Posiada na poziomie operacyjnym wiedzę o warsztacie naukowym archiwisty, w tym na temat: najważniejszych czasopism naukowych, a także zna repertoria bibliograficzne, inwentarze archiwalne i biblioteczne, oraz informatyczne zbiory danych. EK 2: Posiada wiedzę na temat archiwalnych baz danych EK 3: Posiada elementarną wiedzę z zakresu metodologii archiwistyki EK 4: Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów z zakresu archiwistyki EK 5: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, a także rozumie potrzebę ciągłego samokształcenia Punkty 2 ECTS: 1. Udział w zajęciach. 2. Przygotowanie do zajęć, wykonanie prezentacja power-point oraz zadań w edytorze tekstu. Konsultacje na temat zagadnień poruszanych na zajęciach odbywają się na dyżurze (raz w tygodniu jedna godzina). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunki dla osiągnięcia określonej oceny: na ocenę 2 (ndst.): EK 1: student nie posiada na poziomie operacyjnym wiedzy o warsztacie naukowym archiwisty, w tym na temat: najważniejszych czasopism naukowych, a także nie zna repertoriów bibliograficznych, inwentarzy archiwalnych i bibliotecznych oraz informatycznych zbiorów danych. EK 2: Student nie posiada wiedzy na temat archiwalnych baz danych EK 3: Student nie posiada elementarnej wiedzy z zakresu metodologii archiwistyki EK 4: Student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów z zakresu archiwistyki na ocenę 3 (dst.): EK 1: student ma w stopniu podstawowym na poziomie operacyjnym wiedzę o warsztacie naukowym archiwisty, w tym na temat: najważniejszych czasopism naukowych, a także zna w stopniu podstawowym repertoria bibliograficzne, inwentarze archiwalne i biblioteczne oraz informatyczne zbiory danych. EK 2: Student ma w stopniu podstawowym wiedzę na temat archiwalnych baz danych EK 3: Student ma w stopniu podstawowym wiedzę z zakresu metodologii archiwistyki EK 4: Student w stopniu podstawowym potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów z zakresu archiwistyki na ocenę 4 (bd.): EK 1: student ma w stopniu dobrym na poziomie operacyjnym wiedzę o warsztacie naukowym archiwisty, w tym na temat: najważniejszych czasopism naukowych, a także zna w stopniu dobrym repertoria bibliograficzne, inwentarze archiwalne i biblioteczne oraz informatyczne zbiory danych. EK 2: Student ma w stopniu dobrym wiedzę na temat archiwalnych baz danych EK 3: Student ma w stopniu dobrym wiedzę z zakresu metodologii archiwistyki EK 4: Student w stopniu dobrym potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów z zakresu archiwistyki na ocenę 5 (bdb.): EK 1: student ma w stopniu bardzo dobrym na poziomie operacyjnym wiedzę o warsztacie naukowym archiwisty, w tym na temat: najważniejszych czasopism naukowych, a także zna w stopniu bardzo dobrym repertoria bibliograficzne, inwentarze archiwalne i biblioteczne oraz informatyczne zbiory danych. EK 2: Student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę na temat archiwalnych baz danych EK 3: Student ma w stopniu bardzo dobrym wiedzę z zakresu metodologii archiwistyki EK 4: Student w stopniu bardzo dobrym potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować oraz uogólniać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów z zakresu archiwistyki |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Katarzyna Paduch | |
Group instructors: | Katarzyna Paduch | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Technologie informacyjne jako część nauk pomocniczych historii. Zajęcia mają na celu zapoznanie i wyrobienie u studenta umiejętności korzystania narzędzi technologii teleinformatycznych, jako pomocy jego nauce, pracy badawczej. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Znajomość korzystania z internetu. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH ZP
FR |
Type of class: | ||
Coordinators: | Marcin Skoczeń | |
Group instructors: | Marcin Skoczeń | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
(in Polish) Zajęcia praktyczne - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 23 places
|
|
Coordinators: | Helena Linn | |
Group instructors: | Helena Linn | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Technologie informacyjne jako część nauk pomocniczych historii. Zajęcia mają na celu zapoznanie i wyrobienie u studenta umiejętności korzystania narzędzi technologii teleinformatycznych, jako pomocy jego nauce, pracy badawczej. |
|
Full description: |
(in Polish) Zakres tematyczny zajęć: 1. Zajęcia organizacyjne: omówienie tematyki zajęć i warunków zaliczenia. 2. Portale edukacyjne w internecie. 3. Archiwista w sieci- fora i portale historyczne. 4. Multimedialne encyklopedie. 5. Dostęp do źródeł za pośrednictwem sieci 6. Biblioteki cyfrowe. 7. Archiwa w sieci. Dostęp do źródeł za pośrednictwem sieci. 8. Muzea w sieci. 9. Wykorzystanie materiałów z internetu. 10. Publikowanie w sieci. 11. Prawo autorskie. 12. Edytor tekstu word. 13. Prezentacje multimedialne, cz. 1 14. Prezentacje multimedialne, cz. 2 15. Omówienie prac zaliczeniowych. Wystawianie ocen |
|
Bibliography: |
(in Polish) B. Boryczka, Praktyczny przewodnik po Internecie dla bibliotekarzy, Bydgoszcz 2003. Elektroniczne publikacje w bibliotekach, pod red. Mari Kocójowa, Kraków 2002 Gliński Wiesław, Rybiński Henryk, Tworzenie i udostępnianie baz danych w sieci WWW, Warszawa 2004 Informacja elektroniczna a prawo autorskie, pod red. Stanisław Czajka, Warszawa 2000 Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie, pod red. Marcin Drzewiecki, Warszawa 2003. Niezgoda M, Haber L.H. Społeczeństwo informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne, Kraków 2006 Sikorski W., ECDL. Podstawy technik informatycznych i komunikacyjnych, Warszawa 2009 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.