Historical research in English-speaking world
General data
Course ID: | WNHS-HI-TranANG |
Erasmus code / ISCED: |
08.3
|
Course title: | Historical research in English-speaking world |
Name in Polish: | Translatorium z j. angielskiego |
Organizational unit: | Faculty of Historical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wymagania wstępne:Znajomość języka na poziomie przynajmniej średniozaawansowanym B1. |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: Pogłębienie znajomości języka pod kątem słownictwa oraz kształcenie sprawności przekładu tekstów źródłowych Wymagania wstępne:Znajomość języka na poziomie przynajmniej średniozaawansowanym B1. |
Full description: |
(in Polish) 1. Narzędzia pomocne przy lekturze anglojęzycznych tekstów naukowych 2. Elektroniczne repozytoria i ich wykorzystywanie 3. "Social media" jako przestrzeń eksploracji przy realizacji kwerendy naukowej 4. Anglojęzyczny artykuł naukowy: struktura, cechy, metodologia 5. Proofreading - czym jest i do czego służy 6. Program Erasmus i inne międzynarodowe programy wymiany akademickiej 7. Czasopisma popularyzatorskie w świecie anglojęzycznym 8. Różne rodzaju piśmiennictwa naukowego 9. Naukowe konferencje i seminaria międzynarodowe 10. Granty badawcze 11. Peer-assessment jako metoda pracy grupowej (5 zajęć) |
Bibliography: |
(in Polish) S. Bailey, Academic Writing. A Handbook for International Students, Routledge 2015. B. Dźwigała, Constantine, Helena and Heraclius in the Latin Kingdom of Jerusalem, Journal of Ecclesiastical History 72 (1)/ 2021, s. 18-35. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge As a result of this course student: -Knows basic English historical vocabulary -Translates scientific text in accordance with translation rules Skills As a result of this course student: -Translates historical texts and sources from English -Edits polish translation (make the revision) Competences As a result of this course student: -Understands that English is fundamental for researches and scientific work |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Dla EK1(zna podstawowe angielskie słownictwo historyczne) Na ocenę niedostateczną (2) – nie zna podstawowego słownictwa historycznego Na ocenę dostateczną (3) – zna podstawowe terminy historyczne z ponad połowy omawianych na zajęciach tekstów Na ocenę dobrą (4) – zna terminy historyczne występujące w omawianych na zajęciach tekstach i prezentacjach Na ocenę bardzo dobrą (5)- posiada szeroki zakres słownictwa z dziedziny, który wykracza poza omawiane na zajęciach teksty Dla EK2 (tłumaczy teksty naukowe zgodnie z zasadami translatoryki) Na ocenę niedostateczną (2) – nie potrafi przetłumaczyć tekstów opracowywanych wspólnie na zajęciach z uwzględnieniem zasad tłumaczenia tekstów źródłowych i naukowych Na ocenę dostateczną (3) –potrafi przetłumaczyć teksty opracowywane wspólnie na zajęciach z uwzględnieniem zasad tłumaczenia tekstów źródłowych i naukowych Na ocenę dobrą (4) – potrafi samodzielnie i z poszanowaniem zasad translatoryki przetłumaczyć prostsze źródła i opracowania Na ocenę bardzo dobrą (5)- potrafi samodzielnie i z poszanowaniem zasad translatoryki przetłumaczyć dowolne źródła i opracowania Dla EK3 (dokonuje tłumaczenia angielskich tekstów specjalistycznych i źródłowych) Na ocenę niedostateczną (2) – nie potrafi przetłumaczyć tekstów opracowywanych wspólnie na zajęciach Na ocenę dostateczną (3) – potrafi przetłumaczyć teksty opracowywane wspólnie na zajęciach Na ocenę dobrą (4) – potrafi samodzielnie przetłumaczyć prostsze źródła i opracowania Na ocenę bardzo dobrą (5)- potrafi samodzielnie i z poszanowaniem zasad translatoryki przetłumaczyć dowolne źródła i opracowania Dla EK4 (redaguje tłumaczenia w języku polskim) Na ocenę niedostateczną (2) – nie potrafi zredagować tekstu zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii języka polskiego Na ocenę dostateczną (3) – potrafi zredagować tekstu zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii języka polskiego Na ocenę dobrą (4) – potrafi zredagować tekstu zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii języka polskiego, dba o styl oraz precyzję i słownictwa Na ocenę bardzo dobrą (5) - potrafi zredagować tekstu zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii języka polskiego, dba o styl oraz precyzję i słownictwa; biegle wykorzystuje słownictwo specyficzne dla historyków Dla EK5 (ma świadomość przydatności języka angielskiego w pracy naukowej) Na ocenę niedostateczną (2) – nie ma świadomość przydatności języka angielskiego w pracy naukowej Na ocenę dostateczną (3) – ma świadomość przydatności języka angielskiego w pracy naukowej przypadku braku materiałów w języku polskim Na ocenę dobrą (4) – ma świadomość przydatności języka angielskiego w pracy naukowej, widzi potrzebę badania źródeł w języku oryginalnym oraz dostępu do najważniejszych opracowań światowych Na ocenę bardzo dobrą (5)- ma świadomość przydatności języka angielskiego w pracy naukowej, widzi potrzebę badania źródeł w języku oryginalnym oraz dostępu do pełnego wachlarza opracowań światowych Na ocenę końcową składa się aktywna praca na zajęciach, w tym przygotowanie prezentacji oraz praca zaliczeniowa , która potwierdzi nabyte przez studenta umiejętności. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Bartłomiej Dźwigała | |
Group instructors: | Bartłomiej Dźwigała | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia wprowadzają uczestnika w świat anglojęzycznej wymiany naukowej, dają podstawy do sprawnego poruszania się w Internecie w ramach aktywności naukowej. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Narzędzia pomocne przy lekturze anglojęzycznych tekstów naukowych 2. Elektroniczne repozytoria i ich wykorzystywanie 3. "Social media" jako przestrzeń eksploracji przy realizacji kwerendy naukowej 4. Anglojęzyczny artykuł naukowy: struktura, cechy, metodologia 5. Proofreading - czym jest i do czego służy 6. Program Erasmus i inne międzynarodowe programy wymiany akademickiej 7. Czasopisma popularyzatorskie w świecie anglojęzycznym 8. Różne rodzaju piśmiennictwa naukowego 9. Naukowe konferencje i seminaria międzynarodowe 10. Granty badawcze 11. Peer-assessment jako metoda pracy grupowej |
|
Bibliography: |
(in Polish) Materiały dostarczone przez prowadzącego oraz: S. Bailey, Academic Writing. A Handbook for International Students, Routledge 2015. B. Dźwigała, Constantine, Helena and Heraclius in the Latin Kingdom of Jerusalem, Journal of Ecclesiastical History 72 (1)/ 2021, s. 18-35. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 40 places
|
|
Coordinators: | Bartłomiej Dźwigała | |
Group instructors: | Bartłomiej Dźwigała | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia wprowadzają uczestnika w świat anglojęzycznej wymiany naukowej, dają podstawy do sprawnego poruszania się w Internecie w ramach aktywności naukowej. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Narzędzia pomocne przy lekturze anglojęzycznych tekstów naukowych 2. Elektroniczne repozytoria i ich wykorzystywanie 3. "Social media" jako przestrzeń eksploracji przy realizacji kwerendy naukowej 4. Anglojęzyczny artykuł naukowy: struktura, cechy, metodologia 5. Proofreading - czym jest i do czego służy 6. Program Erasmus i inne międzynarodowe programy wymiany akademickiej 7. Czasopisma popularyzatorskie w świecie anglojęzycznym 8. Różne rodzaju piśmiennictwa naukowego 9. Naukowe konferencje i seminaria międzynarodowe 10. Granty badawcze 11. Peer-assessment jako metoda pracy grupowej |
|
Bibliography: |
(in Polish) Materiały dostarczone przez prowadzącego oraz: S. Bailey, Academic Writing. A Handbook for International Students, Routledge 2015. B. Dźwigała, Constantine, Helena and Heraclius in the Latin Kingdom of Jerusalem, Journal of Ecclesiastical History 72 (1)/ 2021, s. 18-35. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Bartłomiej Dźwigała | |
Group instructors: | Bartłomiej Dźwigała | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Udział w zajęciach:30 godz. Przygotowanie do zajęć 20 godz. Przygotowanie prezentacji 15 godz. Konsultacje: 10 godz. Przygotowanie pracy zaliczeniowej:25 godz. Razem: 100 godzin czyli 4 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia wprowadzają uczestnika w świat anglojęzycznej wymiany naukowej, dają podstawy do sprawnego poruszania się w Internecie w ramach aktywności naukowej. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Narzędzia pomocne przy lekturze anglojęzycznych tekstów naukowych 2. Elektroniczne repozytoria i ich wykorzystywanie 3. "Social media" jako przestrzeń eksploracji przy realizacji kwerendy naukowej 4. Anglojęzyczny artykuł naukowy: struktura, cechy, metodologia 5. Proofreading - czym jest i do czego służy 6. Program Erasmus i inne międzynarodowe programy wymiany akademickiej 7. Czasopisma popularyzatorskie w świecie anglojęzycznym 8. Różne rodzaju piśmiennictwa naukowego 9. Naukowe konferencje i seminaria międzynarodowe 10. Granty badawcze 11. Peer-assessment jako metoda pracy grupowej (5 zajęć) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Materiały dostarczone przez prowadzącego oraz: S. Bailey, Academic Writing. A Handbook for International Students, Routledge 2015. B. Dźwigała, Constantine, Helena and Heraclius in the Latin Kingdom of Jerusalem, Journal of Ecclesiastical History 72 (1)/ 2021, s. 18-35. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.