Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Contemporary concepts of early school pedagogy

General data

Course ID: WNP-PEZ-KPWCZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Contemporary concepts of early school pedagogy
Name in Polish: Współczesne koncepcje pedagogiki wczesnoszkolnej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta pogłębionej wiedzy o współczesnych podstawach teoretycznych pedagogiki wczesnoszkolnej oraz jej powiązań z działalnością praktyczną; zdobycie umiejętności interpretowania procesów i zjawisk zachodzących na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, prezentowania własnych poglądów pedagogicznych z uwzględnieniem perspektyw teoretycznych i badawczych pedagogiki wczesnoszkolnej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1: Student zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne.

EK 2: Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej pedagogiki wczesnoszkolnej, potrafi omówić jej dyskursy i założenia wybranych koncepcji edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym ; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice wczesnoszkolnej.

Umiejętności:

EK 3: Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat edukacji elementarnej oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, pojawiających się w szkole.

EK 4: Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w zakresie edukacji elementarnej.

Kompetencje społeczne:

EK 5: Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra dzieci

EK 6: Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka,

OPIS ECTS:

Godziny kontaktowe: konwersatorium 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, czytanie i analiza lektury 30 godz.

Przygotowanie referatu/prezentacji - 10 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Liczba punktów ECTS: 2 (60 godz.)

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 34 places more information
Coordinators: Ewa Kulawska
Group instructors: Ewa Kulawska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)