Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Commercial Law

General data

Course ID: WP-PR-PH-ćw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Commercial Law
Name in Polish: Prawo handlowe
Organizational unit: Faculty of Law and Administration
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla czwartego roku Prawa
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Założenia i cele

(ogólne): Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi instytucjami prawa gospodarczego prywatnego, a zwłaszcza prawa umów gospodarczych

Założenia i cele

(szczegółowe):

- przedstawienie podstawowych pojęć prawa gospodarczego prywatnego

- zapoznanie z regulacją prawną poszczególnych rodzajów umów gospodarczych

- umiejętność zastosowania poznanej problematyki w obrocie gospodarczym

Full description: (in Polish)

1. Podstawowe pojęcia prawa gospodarczego prywatnego: przedsiębiorca, konsument, przedsiębiorstwo, spółka, działalność gospodarcza, firma,siedziba, prokura, Krajowy Rejestr Sądowy

2. Pojęcie umowy gospodarczej i jej charakter prawny. Klasyfikacja umów gospodarczych.

3. Prawo umów gospodarczych – zagadnienia ogólne: tryb zawarcia umowy, forma umowy, dodatkowe zastrzeżenia umowne, wykonanie umowy, odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy.

4. Umowy z obszaru stosunków bankowych: umowa rachunku bankowego, umowa kredytu z uwzględnieniem specyfiki kredytu konsumenckiego, umowa pożyczki bankowej

5. Umowy o korzystanie rzeczy i praw: umowa leasingu

6. Umowy o pośrednictwo w obrocie gospodarczym: umowa agencyjna, umowa factoringu, umowa forfaitingu

7. Umowa przewozu.

8. Umowa spółki cywilnej.

9. Zarys prawa upadłościowego i prawa restrukturyzacyjnego.

10. Zarząd przedsiębiorstwem w spadku.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa: 1. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2020; 2. Prawo gospodarcze prywatne, pod red. T. Mróz, M. Steca, Warszawa 2018; 3.Prawo cywilne i handlowe w zarysie, pod red. W. J. Katnera, A. Kappesa, Warszawa 2011; 4. Prawo spółek handlowych, pod red. A. Kocha, W. Napierały, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca: 1.1.System prawa prywatnego. Prawo spółek osobowych, t. 16 pod red. A. Szajkowskiego, Warszawa 2008; 2. System prawa prywatnego, Prawo spółek kapitałowych. System Prawa Prywatnego. Tom 17A i 17B, pod. red. S. Sołtysińskiego, Warszawa 2010; 3. Prawo spółek handlowych, t. 2, pod red. S. Włodyki, Warszawa 2012; 4. M. Michalski, Spółka Akcyjna, t. III, pod red. A. Kidyba, Warszawa 2010; 5. A. Kidyba, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-II, Warszawa 2013; 6. S. Sołtysiński, A. Szajkowski, A. Szumański, J. Szwaja, Kodeks spółek handlowych. Komentarz, t. I-V oraz suplement, Warszawa

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

PR_U01,

Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

PR_U02;

Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

PR_U03,

Student umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

PR_U04

Student umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

PR_U05,

Student umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

PR_U08

Student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

PR_U09,

Student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

PR_K01

Student uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

PR_K03,

Student posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

PR_K04

Student posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

PR_K05

Student posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Punkty ECTS:

Udział w ćwiczeniach: 45 godz

Przygotowanie do ćwiczeń: 45 godz

Przygotowanie do zaliczenia 30 godz.

Łączenie około 120 godz. – 4 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody oceniania:

PR_U01: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U02: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U03: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U04: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U05: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U08: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_U09: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K01: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K03: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K04: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

PR_K05: metoda oceniania: ocenianie ciągłe podczas ćwiczeń w Microsoft Teams; ocena przygotowanych i zaprezentowanych prac domowych, kolokwium pisemne w formie testu opracowanego z użyciem narzędzi platformy Moodle,

Kryteria oceniania dla poszczególnych efektów:

PR_U01,

Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 2: Student nie umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 3, 3 plus: Student student posiada jedynie podstawowe umiejętności posługiwania się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie posługiwać się regułami logicznego rozumowania oraz interpretowania współczesnych tekstów prawniczych z zakresu prawa handlowego, przede wszystkim źródeł prawa, także w kontekście konkretnych zdarzeń prawnych

PR_U02;

Na ocenę 2: Student nie potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawowe umiejętności w zakresie wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

Na ocenę 5: Student bardzo dobrzez potrafi wykorzystywać wiedzę teoretycznej z zakresu prawa handlowego do opisu, analizy i rozwiazywania konkretnych spraw prawnych

PR_U03,

Na ocenę 2: Student nie umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawowe umiejętności posługiwania się normami prawnymi prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie analizować rolę norm prawnych prawa handlowego w kształtowaniu przyczyn i przebiegu zjawisk orotu profesjonalnego

PR_U04

Na ocenę 2: Student nie umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie prognozować i modelować złożone procesy społeczne z zakresu prawa handlowego, wykorzystując w tym celu właściwe metody tworzenia, interpretacji i stosowania norm prawnych oraz nowoczesne technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze

PR_U05,

Na ocenę 2: Student nie umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

Na ocenę 4, 4 plus: Student umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze umie wiązać zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu prawa handlowego z opisywaniem, wyjaśnianiem lub oceną współczesnych oraz historycznych zjawisk gospodarczych,

PR_U08

Na ocenę 2: Student nie potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie umiejętność sporządzenia podstawowego projektu aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi sporządzić podstawowy projekt aktu normatywnego i aktu stosowania prawa, dotyczącego prawa publicznego/prywatnego/ międzynarodowego, w zakresie przedmiotów znajdujących się w programie studiów, posługując się w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

PR_U09,

Na ocenę 2:

Student nie potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

Na ocenę 3, 3 plus: Student potrafi projektować i tworzyć jedynie podstawowe wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

Na ocenę 4, 4 plus: Student potrafi projektować i tworzyć wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

Na ocenę 5: Student potrafi projektować i tworzyć bardzo dobre wystąpienia ustne w języku polskim w zakresie prawa handlowego

PR_K01

Na ocenę 2: Student nie uzupełniania i nie doskonali swojej wiedzy na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

Na ocenę 3, 3 plus: Student jedynie w podstawowym zakresie uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

Na ocenę 4, 4 plus: Student uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

Na ocenę 5: Student bardzo dobrze uzupełniania i doskonaleni swoją wiedzę na temat instytucji i norm z zakresu prawa handlowego, w tym śledzenia zmian w aktach normatywnych, orzecznictwie sadowym

PR_K03,

Na ocenę 2: Student nie posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą kompetencję pracy w grupie, współdziałania i przyjmowania w niej różnych ról oraz uczestnictwa w przygotowaniu projektów

PR_K04

Na ocenę 2: Student nie posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą kompetencję określania priorytetów w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie

PR_K05

Na ocenę 2: Student nie posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 3, 3 plus: Student posiada jedynie podstawową umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 4, 4 plus: Student posiada umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobrą umiejętność łączenia myślenia i działania prawniczego z kreatywnością w razie potrzeby nowoczesnymi technologiami informacyjnymi

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 45 hours more information
Coordinators: Marek Michalski
Group instructors: Justyna Dąbrowska, Aleksandra Gawrysiak-Zabłocka, Mariusz Stanik, Tomasz Szczurowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)