Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Sustainable agriculture

General data

Course ID: WSE-EK-ZR-ROL
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (9998) Sustainable development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Sustainable agriculture
Name in Polish: Zrównoważone rolnictwo (ZR-2)
Organizational unit: Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60726f0136bb40988980684ba913b0c6%40thread.tacv2/conversations?groupId=a088302f-3815-4bf4-a5eb-47e173871f01&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

economics and finance

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak wymagań wstępnych.

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z koncepcją zrównoważonego rozwoju, istotą polityki wobec wsi i rolnictwa nakierowaną na wspieranie zrównoważonego rozwoju oraz rolą rolnictwa w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

Full description: (in Polish)

1. Zajęcia organizacyjne.

2. Geneza i istota koncepcji zrównoważonego rozwoju.

3. Etyczny wymiar zrównoważonego rozwoju.

4. Operacjonalizacja zrównoważonego rozwoju jako w ramach polityki rozwojowej.

5. Specyfika rolnictwa jako sektora gospodarki i implikacje dla polityki rolnej.

6. Istota rolnictwa wielofunkcyjnego.

7. Znaczenie Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej we wspieraniu zrównoważonego rozwoju rolnictwa.

8. Rekapitulacja.

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA PODSTAWOWA:

1. H. Rogall, Ekonomia zrównoważonego rozwoju – teoria i praktyka. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2010. (rozdziały 1, 2, 4, 5, 7, 8)

2. J. Wilkin (red.), Wielofunkcyjność rolnictwa – kierunki badań, podstawy metodologiczne i implikacje praktyczne. IRWiR PAN, Warszawa 2010.

3. A. Sadłowski, Przyczyny i ograniczenia interwencjonizmu państwowego w rolnictwie. "Zeszyty Naukowe PWSZ w Płocku. Nauki Ekonomiczne" 27/2018, 167-185. https://czasopisma.mazowiecka.edu.pl/index.php/ne/article/view/529

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1. A. Graczyk, A.M. Graczyk, Wprowadzanie mechanizmów rynkowych w ochronie środowiska. PWE, Warszawa 2011.

2. J.S. Zegar, Kwestia długookresowej strategii zrównoważonego rozwoju rolnictwa w Polsce. "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" 367(2)/2021, 16-30. https://doi.org/10.30858/zer/138346

3. M. Adamowicz, Procesy rozwojowe rolnictwa w kontekście wyzwań globalizacji i nowych ujęć koncepcji zrównoważonego rozwoju. "Zagadnienia Ekonomiki Rolnej" 366(1)/2021, 24-45. https://doi.org/10.30858/zer/132395

4. A. Sadłowski, W. Wrzaszcz, K. Smędzik-Ambroży, A. Matras-Bolibok, A. Budzyńska, M. Angowski, S. Mann, Direct Payments and Sustainable Agricultural Development – The Example of Poland. "Sustainability" 13/2021, 1-20. https://doi.org/10.3390/su132313090

5. A. Czyżewski, J. Staniszewski, Dylematy operacjonalizacji paradygmatu zrównoważonego rozwoju rolnictwa z wykorzystaniem pojęcia ekoefektywności. "Problemy Rolnictwa Światowego" 18(33)2/2018, 44-56. https://prs.sggw.edu.pl/article/view/2721/2383

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EFEKTY UCZENIA SIĘ:

W1. Student wyjaśnia teoretyczne aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarowania w rolnictwie.

W2. Student rozpoznaje charakterystyczne cechy rolnictwa jako sektora gospodarki narodowej oraz wyjaśnia ich implikacje dla polityki rolnej.

W3. Student wyjaśnia rolę Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju ONZ (zero głodu, odpowiedzialna konsumpcja i produkcja, działania w dziedzinie klimatu).

OPIS NAKŁADU PRACY STUDENTA:

- uczestnictwo w zajęciach: 15h (0,5 pkt. ECTS)

- studiowanie literatury: 30h (1 pkt. ECTS)

- przygotowanie do testu: 15h (0,5 pkt. ECTS)

Łącznie: 60h (2 pkt. ECTS)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

KRYTERIA OCENIANIA W ODNIESIENIU DO POSZCZEGÓLNYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

Ad W1:

- na ocenę dostateczną (3) student wyjaśnia istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju;

- na ocenę dobrą (4) student wyjaśnia istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju i omawia triadę celów zrównoważonego rozwoju;

- na ocenę bardzo dobrą (5) student wyjaśnia istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju, tłumaczy triadę celów zrównoważonego rozwoju oraz ilustruje omawiane zagadnienia przykładem stosowania tej koncepcji w odniesieniu do rolnictwa.

Ad W2:

- na ocenę dostateczną (3) student omawia dwie cechy charakterystyczne rolnictwa jako sektora gospodarki narodowej i ich implikacje dla polityki rolnej;

- na ocenę dobrą (4) student omawia trzy cechy charakterystyczne rolnictwa jako sektora gospodarki narodowej i ich implikacje dla polityki rolnej;

- na ocenę bardzo dobrą (5) student omawia przynajmniej cztery cechy charakterystyczne rolnictwa jako sektora gospodarki narodowej i ich implikacje dla polityki rolnej.

Ad W3:

- na ocenę dostateczną (3) student wyjaśnia rolę Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej w osiąganiu jednego celu zrównoważonego rozwoju ONZ;

- na ocenę dobrą (4) student wyjaśnia rolę Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej w osiąganiu dwóch celów zrównoważonego rozwoju ONZ;

- na ocenę bardzo dobrą (5) student wyjaśnia rolę Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej w osiąganiu trzech celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

METODY DYDAKTYCZNE: wykład konwencjonalny z prezentacją multimedialną, dyskusja.

TRYB ZAJĘĆ: nauczanie stacjonarne.

SPOSÓB WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: egzamin pisemny – test jednokrotnego wyboru (10 pytań po 3 pkt.) i 2 pytania otwarte (po 10 pkt.); do zdobycia maksymalnie 50 pkt.

Liczba punktów – Ocena

0-25 – ndst.

26-30 – dost.

31-35 – dost. plus

36-40 – db.

41-45 – db. plus

46-50 – bdb.

OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH: nieobowiązkowa.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Adrian Sadłowski
Group instructors: Adrian Sadłowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)