(in Polish) Media i społeczeństwo - perswazja i propaganda
General data
Course ID: | WSE-PO-MISdw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Media i społeczeństwo - perswazja i propaganda |
Organizational unit: | Faculty of Social and Economic Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Zajęcia do wyboru Politologia II st |
Course homepage: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7db7ea9202f2412d81121ded1ed7a520%40thread.tacv2/conversations?groupId=5351748e-d210-4170-898c-91cfd1394bc3&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zagadnieniem perswazji i propagandy w przestrzeni społecznej i medialnej. W czasie zajęć poruszymy kwestie związane z budowaniem przekazu propagandy w oparciu o używanie nowomowy , kategorię "kozła ofiarnego" czy metod weryfikowania informacji (fact-checking). Głównym celem jest uwrażliwienie studentów na konieczność oddzielania faktów od opinii. |
Full description: |
(in Polish) 1. zajęcia wprowadzające; 2. rola nowomowy i języka w tworzeniu komunikatów; 3. komunikowanie społeczne 4. kreacja wroga w obrazie propagandy -> zadanie dotyczące samodzielnej analizy materiałów informacyjnych, 5. system medialny w Polsce , 6. przykłady manipulacji w przekazie medialnym --> zadanie dotyczące samodzielnego pokazania i omówienia trzech przykładów dowolnie wybranych manipulacji, 7. weryfikacja informacji, fact-checking, 8. zaliczenie przedmiotu |
Bibliography: |
(in Polish) m.in. Dezinformacja w sieci - Analiza wiarygodności kanałów informacyjnych Lipiec 2018. M. Karwat, Manipulacja w polityce czyli niezbędnik wyborcy, PWN. Portal Konkret24 M. Głowiński, Nowomowa i ciągi dalsze, Kraków 2009. J. Bralczyk, O języku propagandy i polityki, Warszawa 2007. T. Bielak, G. Ptaszek, Media.PL Badania nad mediami w Polsce, Kraków 2016. T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2019. E. D. Bernays, Propaganda, Wrocław 2020. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) P2_W02, P2_W03 P2_U02, P2_U03, P2_U04 P2_K02,P2_K03, P2_K04 Opis ECTS: Udział w ćwiczeniach: 15h Przygotowanie do ćwiczeń: 55h Konsultacje: 5h Liczba ECTS: 75h/25 = 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu odbywa się poprzez: 1. uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalna j e d n a nieobecność. Usprawiedliwienie powinno być przedłożone na pierwszych zajęciach po nieobecności pod adresem mailowym d.hejj@uksw.edu.pl; w przypadku nieobecności na więcej niż połowie zajęć – tj. 8 [ośmiu], student nie podlega klasyfikacji); 2. regularne przygotowanie do zajęć, znajomość zadanej literatury, aktywność na zajęciach – dyskusja okrągłego stołu. W przypadku ujawnienia braku przygotowania do zajęć, student ma obowiązek odrobić konkretne zajęcia w ciągu dwóch [dwóch] tygodni na dyżurze; 3. wybranie i opracowanie jednego przykładu "fake-news" oraz przedstawienie go grupie na ostatnich zajęciach (forma prezentacji). |
Practical placement: |
(in Polish) Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone poprzez platformę MS Teams. W trakcie zajęć obowiązkowe korzystanie z kamery. Możliwe wykorzystanie platformy MOODLE. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.