Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Family assistant - organization and work methodology

General data

Course ID: WSR-NR-1-AR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Family assistant - organization and work methodology
Name in Polish: Asystent rodziny - organizacja i metodyka pracy
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups: (in Polish) Fakultatywne na II roku - stacjonarne I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przedmiot dotyczy metod i organizacji pracy asystenta rodziny w systemie pomocy społecznej rodzinie.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

1. Asystent rodziny w systemie pomocy społecznej.

2. Struktura i organizacja systemu pomocy społecznej w Polsce.

3. Główne założenia pracy i zadania asystenta rodziny.

4. Plan pracy z rodziną - struktura dokumentu.

5. Założenia metodyczne dotyczące planu pracy z rodziną.

6. Analiza sytuacji rodziny (sfera ekonomiczno-socjalna, sfera opiekuńczo-wychowawcza, sfera społeczna).

7. Rodzaje działań podejmowanych przez asystenta w pracy z rodziną.

8. Wybrane modele pracy asystenta z rodziną.

9. Metody pracy (etap I. Nawiązanie kontaktu, podjęcie decyzji o współpracy, tworzenie relacji).

10. Metody pracy (etap II. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny).

11. Zasoby rodziny; wzmacnianie roli i funkcji rodziny.

12. Środowisko pracy asystenta - rodziny z wieloma problemami; analiza przyczyn trudnej sytuacji rodziny.

13. Działania asystenta z zakresu pracy socjalno-wychowawczej.

14. Działania asystenta skierowane na dzieci w rodzinie.

15. Pomoc asystenta w problemach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie.

Bibliography: (in Polish)

I. Podstawowa

- Asystent rodzinny. Nowy zawód i nowa usługa w systemie wspierania rodzin. Od opieki do wsparcia, (red.) A. Żukiewicz, Wyd. Impuls, Kraków 2011.

- Dunajska A., Dunajska D., Klein B., Asystentura w pomocy społecznej, Wyd. Verlag Dashofer, Warszawa 2011.

- Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

II. Uzupełniająca

- A. Regulska, Asystentura jako forma pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej, w: Młode pokolenie wobec zagrożeń współczesnego świata, red. E. Gładysz, Warszawa 2014.

- A. Regulska, Przeciwdziałanie niewydolności opiekuńczo-wychowawczej rodziców w zadaniach asystenta rodziny, „Studia nad Rodziną”, Nr 35, 2014.

- Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887).

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1 – student charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą organizacji i metodyki pracy asystenta rodziny oraz wskazuje podstawowe formy wsparcia rodziny;

EK 2 – student ma podstawową wiedzę o organizacji i metodyce wykonywania zadań asystenta rodziny, o normach i procedurach stosowanych przez asystenta w pracy z rodziną;

Umiejętności:

EK 3 – student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczo-opiekuńczych typowych dla pracy asystenta rodziny, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań w kontekście zastosowania przez asystenta wsparcia rodziny w sytuacjach trudnych i konfliktowych;

EK 4 – posiada umiejętność wykorzystania przez asystenta rodziny różnych form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, potrafi identyfikować placówki pomocy społecznej, rozumie i potrafi stosować prawo dotyczące opieki i pomocy rodzinie w zakresie zadań asystenta;

Kompetencje społeczne:

EK 5 – student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań asystenta rodziny i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny.

EK 6 – student jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego, ma świadomość odpowiedzialności w pracy asystenta rodziny za podejmowane działania pomocowe na rzecz małżeństwa i rodziny.

ECTS:

Liczba ECTS: 3

udział w wykładach: 30 godz.

napisanie pracy semestralnej: 15 godz.

przygotowanie do kolokwium pisemnego: 25 godz.

lektura literatury przedmiotu: 20 godz.

Suma godzin: 90 godz. = 3 ECTS

[1 ECTS = 30/25 godz.]

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody:

Efekty wiedzy (EK 1-2):

metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

weryfikacja: kolokwium pisemne, praca semestralna, przygotowanie do kolejnych wykładów oraz aktywny w nich udział

Efekty umiejętności (EK 3-4):

metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, case study, praca z tekstem

weryfikacja - kolokwium pisemne, praca semestralna, obserwacja aktywności studentów

Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6):

metody dydaktyczne – dyskusja, case study, analiza tekstów

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeń, bieżąca informacja zwrotna

Kryteria oceniania:

Do zaliczenia wymagane jest:

1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności;

2. napisanie i prezentacja pracy semestralnej;

3. zaliczenie pisemne treści programowych - kolokwium pisemne.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę.

Kryteria oceniania:

Ocena 2 (ndst)

– Wiedza (EK 1-2): student nie potrafi scharakteryzować podstawowej wiedzy dotyczącej organizacji i metodyki pracy asystenta rodziny oraz nie potrafi wskazać podstawowych form wsparcia rodziny; student nie posiada podstawowej wiedzy o normach i procedurach stosowanych przez asystenta w pracy z rodziną;

- Umiejętności (EK 3-4): student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczo-opiekuńczych typowych dla pracy asystenta rodziny; nie posiada umiejętności wykorzystania przez asystenta rodziny różnych form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, nie potrafi identyfikować placówek pomocy społecznej, nie rozumie i nie potrafi stosować prawa dotyczącego opieki i pomocy rodzinie w zakresie zadań asystenta;

- Kompetencje społeczne (EK 5-6): student nie posiada świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań asystenta rodziny i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student nie jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego, nie posiada świadomości odpowiedzialności w pracy asystenta rodziny za podejmowane działania pomocowe na rzecz małżeństwa i rodziny.

Ocena 3 (dst)

– Wiedza (EK 1-2): student w ograniczonym stopniu charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą organizacji i metodyki pracy asystenta rodziny oraz w ograniczonym stopniu wskazuje podstawowe formy wsparcia rodziny; student nie w pełni wyjaśnia normy i procedury stosowane przez asystenta w pracy z rodziną;

- Umiejętności (EK 3-4): student częściowo wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczo-opiekuńczych typowych dla pracy asystenta rodziny; częściowo wykazuje umiejętność wykorzystania przez asystenta rodziny różnych form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, niekompletnie identyfikuje placówki pomocy społecznej, w ograniczonym stopniu rozumie i stosuje prawo dotyczące opieki i pomocy rodzinie w zakresie zadań asystenta;

- Kompetencje społeczne (EK 5-6): student w ograniczonym stopniu posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, w niepełnym zakresie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań asystenta rodziny i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student w niepełnym zakresie jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego, w ograniczonym stopniu posiada świadomość odpowiedzialności w pracy asystenta rodziny za podejmowane działania pomocowe na rzecz małżeństwa i rodziny.

Ocena 4 (db)

– Wiedza (EK 1-2): student poprawnie charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą organizacji i metodyki pracy asystenta rodziny oraz poprawnie wskazuje podstawowe formy wsparcia rodziny; potrafi wskazać i ogólnie omówić najważniejsze (min. 50%) normy i procedury stosowane przez asystenta w pracy z rodziną;

- Umiejętności (EK 3-4): student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczo-opiekuńczych typowych dla pracy asystenta rodziny; wykazuje umiejętność wykorzystania przez asystenta rodziny różnych form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, w większości prawidłowo identyfikuje placówki pomocy społecznej, w większości rozumie i stosuje prawo dotyczące opieki i pomocy rodzinie w zakresie zadań asystenta;

- Kompetencje społeczne (EK 5-6): student posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, w ogólnym zakresie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań asystenta rodziny i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student ogólnym zakresie jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego, w podstawowym stopniu posiada świadomość odpowiedzialności w pracy asystenta rodziny za podejmowane działania pomocowe na rzecz małżeństwa i rodziny. Ponadto angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach.

Ocena 5 (bdb)

- Wiedza (EK 1-2): student dokładnie charakteryzuje podstawową wiedzę dotyczącą organizacji i metodyki pracy asystenta rodziny oraz potrafi wskazać podstawowe formy wsparcia rodziny; potrafi wskazać i szczegółowo omówić najważniejsze (min. 80%) normy i procedury stosowane przez asystenta w pracy z rodziną;

- Umiejętności (EK 3-4): student całkowicie poprawnie wykorzystuje wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczo-opiekuńczych typowych dla pracy asystenta rodziny; wykazuje bardzo dobrą umiejętność wykorzystania przez asystenta rodziny różnych form instytucjonalnej pomocy małżeństwu i rodzinie, prawidłowo identyfikuje placówki pomocy społecznej, całkowicie poprawnie rozumie i stosuje prawo dotyczące opieki i pomocy rodzinie w zakresie zadań asystenta;

- Kompetencje społeczne (EK 5-6): student posiada pełną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zwłaszcza w kontekście zadań asystenta rodziny i potrzeby profesjonalizacji działań związanych ze wsparciem rodziny; student w pełnym zakresie jest przygotowany do pełnienia roli asystenta rodzinnego, posiada pełną świadomość odpowiedzialności w pracy asystenta rodziny za podejmowane działania pomocowe na rzecz małżeństwa i rodziny. Ponadto bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułuje własne logiczne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.

Practical placement: (in Polish)

-

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Agnieszka Regulska
Group instructors: Agnieszka Regulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot dotyczy metod i organizacji pracy asystenta rodziny w systemie pomocy społecznej rodzinie.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

1. Asystent rodziny w systemie pomocy społecznej.

2. Struktura i organizacja systemu pomocy społecznej w Polsce.

3. Główne założenia pracy i zadania asystenta rodziny.

4. Plan pracy z rodziną - struktura dokumentu.

5. Założenia metodyczne dotyczące planu pracy z rodziną.

6. Analiza sytuacji rodziny (sfera ekonomiczno-socjalna, sfera opiekuńczo-wychowawcza, sfera społeczna).

7. Rodzaje działań podejmowanych przez asystenta w pracy z rodziną.

8. Wybrane modele pracy asystenta z rodziną.

9. Metody pracy (etap I. Nawiązanie kontaktu, podjęcie decyzji o współpracy, tworzenie relacji).

10. Metody pracy (etap II. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny).

11. Zasoby rodziny; wzmacnianie roli i funkcji rodziny.

12. Środowisko pracy asystenta - rodziny z wieloma problemami; analiza przyczyn trudnej sytuacji rodziny.

13. Działania asystenta z zakresu pracy socjalno-wychowawczej.

14. Działania asystenta skierowane na dzieci w rodzinie.

15. Pomoc asystenta w problemach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie.

Bibliography: (in Polish)

I. Podstawowa

- Asystent rodzinny. Nowy zawód i nowa usługa w systemie wspierania rodzin. Od opieki do wsparcia, (red.) A. Żukiewicz, Wyd. Impuls, Kraków 2011.

- Dunajska A., Dunajska D., Klein B., Asystentura w pomocy społecznej, Wyd. Verlag Dashofer, Warszawa 2011.

- Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

II. Uzupełniająca

- A. Regulska, Asystentura jako forma pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej, w: Młode pokolenie wobec zagrożeń współczesnego świata, red. E. Gładysz, Warszawa 2014.

- A. Regulska, Przeciwdziałanie niewydolności opiekuńczo-wychowawczej rodziców w zadaniach asystenta rodziny, „Studia nad Rodziną”, Nr 35, 2014.

- Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887).

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Agnieszka Regulska
Group instructors: Agnieszka Regulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:

Liczba ECTS: 3

udział w wykładach: 30 godz.

napisanie pracy semestralnej: 15 godz.

przygotowanie do kolokwium pisemnego: 25 godz.

lektura literatury przedmiotu: 20 godz.


Suma godzin: 90 godz. = 3 ECTS

[1 ECTS = 30/25 godz.]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot dotyczy metod i organizacji pracy asystenta rodziny w systemie pomocy społecznej rodzinie.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

1. Asystent rodziny w systemie pomocy społecznej.

2. Struktura i organizacja systemu pomocy społecznej w Polsce.

3. Główne założenia pracy i zadania asystenta rodziny.

4. Plan pracy z rodziną - struktura dokumentu.

5. Założenia metodyczne dotyczące planu pracy z rodziną.

6. Analiza sytuacji rodziny (sfera ekonomiczno-socjalna, sfera opiekuńczo-wychowawcza, sfera społeczna).

7. Rodzaje działań podejmowanych przez asystenta w pracy z rodziną.

8. Wybrane modele pracy asystenta z rodziną.

9. Metody pracy (etap I. Nawiązanie kontaktu, podjęcie decyzji o współpracy, tworzenie relacji).

10. Metody pracy (etap II. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny).

11. Zasoby rodziny; wzmacnianie roli i funkcji rodziny.

12. Środowisko pracy asystenta - rodziny z wieloma problemami; analiza przyczyn trudnej sytuacji rodziny.

13. Działania asystenta z zakresu pracy socjalno-wychowawczej.

14. Działania asystenta skierowane na dzieci w rodzinie.

15. Pomoc asystenta w problemach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie.

Bibliography: (in Polish)

I. Podstawowa

- Asystent rodzinny. Nowy zawód i nowa usługa w systemie wspierania rodzin. Od opieki do wsparcia, (red.) A. Żukiewicz, Wyd. Impuls, Kraków 2011.

- Dunajska A., Dunajska D., Klein B., Asystentura w pomocy społecznej, Wyd. Verlag Dashofer, Warszawa 2011.

- Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

II. Uzupełniająca

- A. Regulska, Asystentura jako forma pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej, w: Młode pokolenie wobec zagrożeń współczesnego świata, red. E. Gładysz, Warszawa 2014.

- A. Regulska, Przeciwdziałanie niewydolności opiekuńczo-wychowawczej rodziców w zadaniach asystenta rodziny, „Studia nad Rodziną”, Nr 35, 2014.

- Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887).

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Agnieszka Regulska
Group instructors: Agnieszka Regulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:

Liczba ECTS: 3

udział w wykładach: 30 godz.

napisanie pracy semestralnej: 15 godz.

przygotowanie do kolokwium pisemnego: 25 godz.

lektura literatury przedmiotu: 20 godz.


Suma godzin: 90 godz. = 3 ECTS

[1 ECTS = 30/25 godz.]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot dotyczy metod i organizacji pracy asystenta rodziny w systemie pomocy społecznej rodzinie.

Full description: (in Polish)

Zakres tematów:

1. Asystent rodziny w systemie pomocy społecznej.

2. Struktura i organizacja systemu pomocy społecznej w Polsce.

3. Główne założenia pracy i zadania asystenta rodziny.

4. Plan pracy z rodziną - struktura dokumentu.

5. Założenia metodyczne dotyczące planu pracy z rodziną.

6. Analiza sytuacji rodziny (sfera ekonomiczno-socjalna, sfera opiekuńczo-wychowawcza, sfera społeczna).

7. Rodzaje działań podejmowanych przez asystenta w pracy z rodziną.

8. Wybrane modele pracy asystenta z rodziną.

9. Metody pracy (etap I. Nawiązanie kontaktu, podjęcie decyzji o współpracy, tworzenie relacji).

10. Metody pracy (etap II. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny).

11. Zasoby rodziny; wzmacnianie roli i funkcji rodziny.

12. Środowisko pracy asystenta - rodziny z wieloma problemami; analiza przyczyn trudnej sytuacji rodziny.

13. Działania asystenta z zakresu pracy socjalno-wychowawczej.

14. Działania asystenta skierowane na dzieci w rodzinie.

15. Pomoc asystenta w problemach opiekuńczo-wychowawczych w rodzinie.

Bibliography: (in Polish)

I. Podstawowa

- Asystent rodzinny. Nowy zawód i nowa usługa w systemie wspierania rodzin. Od opieki do wsparcia, (red.) A. Żukiewicz, Wyd. Impuls, Kraków 2011.

- Dunajska A., Dunajska D., Klein B., Asystentura w pomocy społecznej, Wyd. Verlag Dashofer, Warszawa 2011.

- Krasiejko I., Metodyka działania asystenta rodziny: podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

II. Uzupełniająca

- A. Regulska, Asystentura jako forma pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej, w: Młode pokolenie wobec zagrożeń współczesnego świata, red. E. Gładysz, Warszawa 2014.

- A. Regulska, Przeciwdziałanie niewydolności opiekuńczo-wychowawczej rodziców w zadaniach asystenta rodziny, „Studia nad Rodziną”, Nr 35, 2014.

- Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny, Wyd. Śląsk, Katowice 2011.

- Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887).

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)