(in Polish) Seminarium licencjackie
General data
Course ID: | WSR-NR-1-SLice |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
6.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | education |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Znajomość metodyki pisania pracy dyplomowej, podstawowa wiedza o metodach badań społecznych. |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy licencjackiej na ustalony temat. |
Full description: |
(in Polish) 1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
Bibliography: |
(in Polish) - S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. EK_2: interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny. Umiejętności: EK_3 - potrafi planować i realizować zadania badawcze dotyczące pedagogiki małżeństwa i rodziny; potrafi analizować i wyznaczać problemy badawcze; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne badań. Kompetencje społeczne: EK_4 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie seminarium jest na ocenę. Warunki zaliczenia: 1. w I semestrze, zaliczenie jest gdy: a. ustalony zostanie z promotorem projekt tematu pracy, zgromadzona zostanie literatura przedmiotu c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy 2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej 3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej). Ocena dotyczy pracy dyplomowej. |
Practical placement: |
(in Polish) - |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W SEMLI
TH FR |
Type of class: |
BA Seminar, 30 hours, 10 places
|
|
Coordinators: | Agnieszka Regulska | |
Group instructors: | Agnieszka Regulska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
BA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: 6 pkt udział w seminarium - 30 godz. przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz. lektura literatury przedmiotu: 30 godz. praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz. Łącznie: 150 godz. LICZBA ECTS: 6 pkt |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy licencjackiej na ustalony temat. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
|
Bibliography: |
(in Polish) - S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.