Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Seminarium licencjackie

General data

Course ID: WSR-NR-1-SLice
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Znajomość metodyki pisania pracy dyplomowej, podstawowa wiedza o metodach badań społecznych.

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy licencjackiej na ustalony temat.

Full description: (in Polish)

1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej.

2. Sformułowanie tematów prac.

3. Konstrukcja struktury pracy.

4. Dobór i wykorzystanie literatury.

5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych.

6. Układ bibliografii.

7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .

8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.

9. Rodzaje badań pedagogicznych.

10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.

11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.

12. Główne metody badań pedagogicznych.

13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych.

14. Analiza wyników badań własnych.

15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.

Bibliography: (in Polish)

- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.

- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

- A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK_1 - posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

EK_2: interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny.

Umiejętności:

EK_3 - potrafi planować i realizować zadania badawcze dotyczące pedagogiki małżeństwa i rodziny; potrafi analizować i wyznaczać problemy badawcze; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne badań.

Kompetencje społeczne:

EK_4 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie seminarium jest na ocenę.

Warunki zaliczenia:

1. w I semestrze, zaliczenie jest gdy:

a. ustalony zostanie z promotorem projekt tematu pracy, zgromadzona zostanie literatura przedmiotu

c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy

2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej

3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej).

Ocena dotyczy pracy dyplomowej.

Practical placement: (in Polish)

-

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 30 hours, 10 places more information
Coordinators: Agnieszka Regulska
Group instructors: Agnieszka Regulska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS: 6 pkt

udział w seminarium - 30 godz.

przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz. lektura literatury przedmiotu: 30 godz.

praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz.

Łącznie: 150 godz. LICZBA ECTS: 6 pkt

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania -

przygotowanie pracy licencjackiej na ustalony temat.

Full description: (in Polish)

1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac.

3. Konstrukcja struktury pracy.

4. Dobór i wykorzystanie literatury.

5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii.

7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .

8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.

9. Rodzaje badań pedagogicznych.

10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.

11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.

12. Główne metody badań pedagogicznych.

13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych.

15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.

Bibliography: (in Polish)

- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.

- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

- A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)