Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-2-SMagI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: |
Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRM_W02, NRM_W14, NRM_U04, NRM_K03 |
Wymagania wstępne: | Znajomość metodyki pisania pracy dyplomowej, podstawowa wiedza o metodach badań społecznych. |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat. |
Pełny opis: |
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
Literatura: |
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK_1 - posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. EK_2: interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny. Umiejętności: EK_3 - potrafi planować i realizować zadania badawcze dotyczące pedagogiki małżeństwa i rodziny; potrafi analizować i wyznaczać problemy badawcze; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne badań. Kompetencje społeczne: EK_4 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium jest na ocenę. Warunki zaliczenia: 1. w I semestrze, zaliczenie jest gdy: a. ustalony zostanie z promotorem projekt tematu pracy b. zgromadzona zostanie literatura przedmiotu c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy 2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej 3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej). Ocena dotyczy pracy dyplomowej. Kryteria oceniania: Wiedza EK 1-2: posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie; interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny. Umiejętności: EK 3: posiada elementarne umiejętności badawcze: wyszukuje, czyta i interpretuje teksty z zakresu nauk o rodzinie; stawia i rozwiązuje problemy badawcze; prawidłowo stosuje zasady metodologii pisania pracy naukowej. Kompetencje społeczne: EK 4 - dokonuje samooceny kompetencji związanych z pisaniem pracy naukowej. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Skreczko | |
Prowadzący grup: | Adam Skreczko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Regulska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Regulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 6 pkt udział w seminarium - 30 godz. przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz. lektura literatury przedmiotu: 30 godz. praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz. Łącznie: 150 godz. LICZBA ECTS: 6 pkt |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat. |
|
Pełny opis: |
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
|
Literatura: |
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. |
|
Wymagania wstępne: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Regulska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Regulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 6 pkt udział w seminarium - 30 godz. przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz. lektura literatury przedmiotu: 30 godz. praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz. Łącznie: 150 godz. LICZBA ECTS: 6 pkt |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat. |
|
Pełny opis: |
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
|
Literatura: |
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. |
|
Wymagania wstępne: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Regulska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Regulska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 6 pkt udział w seminarium - 30 godz. przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz. lektura literatury przedmiotu: 30 godz. praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz. Łącznie: 150 godz. LICZBA ECTS: 6 pkt |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat. |
|
Pełny opis: |
1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej. 2. Sformułowanie tematów prac. 3. Konstrukcja struktury pracy. 4. Dobór i wykorzystanie literatury. 5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych. 6. Układ bibliografii. 7. Elementy wstępu i zakończenia pracy . 8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej. 9. Rodzaje badań pedagogicznych. 10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych. 11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze. 12. Główne metody badań pedagogicznych. 13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych. 14. Analiza wyników badań własnych. 15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne. |
|
Literatura: |
- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007. - T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. - A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018. - Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010. - Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006. - Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. |
|
Wymagania wstępne: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.