Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSR-NR-2-SMagI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Studiów Nad Rodziną
Grupy: Seminaria magisterskie
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NRM_W02,

NRM_W14,

NRM_U04,

NRM_K03

Wymagania wstępne:

Znajomość metodyki pisania pracy dyplomowej, podstawowa wiedza o metodach badań społecznych.

Skrócony opis:

Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat.

Pełny opis:

1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej.

2. Sformułowanie tematów prac.

3. Konstrukcja struktury pracy.

4. Dobór i wykorzystanie literatury.

5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych.

6. Układ bibliografii.

7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .

8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.

9. Rodzaje badań pedagogicznych.

10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.

11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.

12. Główne metody badań pedagogicznych.

13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych.

14. Analiza wyników badań własnych.

15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.

Literatura:

- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.

- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

- A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018.

- Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

EK_1 - posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

EK_2: interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny.

Umiejętności:

EK_3 - potrafi planować i realizować zadania badawcze dotyczące pedagogiki małżeństwa i rodziny; potrafi analizować i wyznaczać problemy badawcze; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne badań.

Kompetencje społeczne:

EK_4 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie seminarium jest na ocenę.

Warunki zaliczenia:

1. w I semestrze, zaliczenie jest gdy:

a. ustalony zostanie z promotorem projekt tematu pracy

b. zgromadzona zostanie literatura przedmiotu

c. przedstawiony zostanie wstępny plan pracy

2. w II semestrze, gdy przedstawiony zostanie jeden rozdział przyszłej pracy dyplomowej

3. w III semestrze, gdy praca jest gotowa (przynajmniej w wersji roboczej).

Ocena dotyczy pracy dyplomowej.

Kryteria oceniania:

Wiedza

EK 1-2: posiada usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie; interpretuje główne nurty pedagogiki małżeństwa i rodziny.

Umiejętności:

EK 3: posiada elementarne umiejętności badawcze: wyszukuje, czyta i interpretuje teksty z zakresu nauk o rodzinie; stawia i rozwiązuje problemy badawcze; prawidłowo stosuje zasady metodologii pisania pracy naukowej.

Kompetencje społeczne:

EK 4 - dokonuje samooceny kompetencji związanych z pisaniem pracy naukowej.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Skreczko
Prowadzący grup: Adam Skreczko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Regulska
Prowadzący grup: Agnieszka Regulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS: 6 pkt

udział w seminarium - 30 godz.

przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz.

lektura literatury przedmiotu: 30 godz.

praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz.


Łącznie: 150 godz.

LICZBA ECTS: 6 pkt

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat.

Pełny opis:

1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej.

2. Sformułowanie tematów prac.

3. Konstrukcja struktury pracy.

4. Dobór i wykorzystanie literatury.

5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych.

6. Układ bibliografii.

7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .

8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.

9. Rodzaje badań pedagogicznych.

10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.

11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.

12. Główne metody badań pedagogicznych.

13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych.

14. Analiza wyników badań własnych.

15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.

Literatura:

- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.

- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

- A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018.

- Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych.

Wymagania wstępne:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Regulska
Prowadzący grup: Agnieszka Regulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS: 6 pkt

udział w seminarium - 30 godz.

przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz.

lektura literatury przedmiotu: 30 godz.

praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz.


Łącznie: 150 godz.

LICZBA ECTS: 6 pkt

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat.

Pełny opis:

1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej.

2. Sformułowanie tematów prac.

3. Konstrukcja struktury pracy.

4. Dobór i wykorzystanie literatury.

5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych.

6. Układ bibliografii.

7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .

8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.

9. Rodzaje badań pedagogicznych.

10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.

11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.

12. Główne metody badań pedagogicznych.

13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych.

14. Analiza wyników badań własnych.

15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.

Literatura:

- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.

- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

- A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018.

- Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych.

Wymagania wstępne:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 50 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Regulska
Prowadzący grup: Agnieszka Regulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS: 6 pkt

udział w seminarium - 30 godz.

przygotowanie do seminarium i prezentacja tekstów – 30 godz.

lektura literatury przedmiotu: 30 godz.

praca nad koncepcją własnych badań: 60 godz.


Łącznie: 150 godz.

LICZBA ECTS: 6 pkt

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania - przygotowanie pracy magisterskiej na ustalony temat.

Pełny opis:

1. Zasady poprawnego pisania pracy naukowej.

2. Sformułowanie tematów prac.

3. Konstrukcja struktury pracy.

4. Dobór i wykorzystanie literatury.

5. Rodzaje cytatów i przypisów, zasady zapisu bibliograficznego pozycji źródłowych.

6. Układ bibliografii.

7. Elementy wstępu i zakończenia pracy .

8. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad tokiem pisania pracy naukowej.

9. Rodzaje badań pedagogicznych.

10. Zasady opracowania koncepcji badań własnych.

11. Przedmiot i cel badań, hipotezy i problemy badawcze.

12. Główne metody badań pedagogicznych.

13. Indywidualna pomoc oraz kontrola nad opracowaniem i realizacją badań własnych.

14. Analiza wyników badań własnych.

15. Wnioski, uogólnienia i postulaty pedagogiczne.

Literatura:

- S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, Pedagogika rodziny, Toruń 2007.

- T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

- A. Regulska, Rodzina i piecza zastępcza nad dzieckiem w perspektywie zasady pomocniczości, Warszawa 2018.

- Pedagogika rodziny. Wybrane zagadnienia, A. Regulska (red.), Warszawa 2010.

- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

- Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych.

Wymagania wstępne:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)