Methodology Development and Project Management
General data
Course ID: | WSR-NR-D-PS1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | Methodology Development and Project Management |
Name in Polish: | Metodyka opracowywania i zarządzania projektami |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: |
(in Polish) Obowiązkowe dla III roku - stacjonarne I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia służyć mają zapoznaniu studentów z podstawowymi problemami związanymi z przygotowaniem (uzasadnienie potrzeby realizacji, odbiorcy/interesariusze, planowanie działań, budżetowanie, harmonogramowanie) oraz zarządzaniem projektami (realizacja projektu, zarządzanie cyklem projektu, zarządzanie personelem, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie czasem). Ćwiczenie i dyskutowanie problemów i rozwiązań realizacji projektu. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: Zajęcia organizacyjne: Przedstawienie się. Omówienie problematyki zajęć, celów i założeń. Prezentacja zasad zaliczenia przedmiotu. Czym jest projekt? Inicjowanie/przygotowanie założeń projektu Charakterystyka i właściwości działań projektowych. Po co realizować projekt? Uzasadnienie potrzeby realizacji. Dla kogo projekt – odbiorcy i interesariusze. Przygotowanie projektu: Cele i wskaźniki ich realizacji – zadania, działania oraz produkty – harmonogram i możliwości jego prezentacji Budżet: Przygotowania planów finansowych – zasady budżetowania – możliwe rodzaje kosztów w projektach Ryzyko w projektach: Zasady i strategie zarządzania ryzykiem – ryzyko na różnych etapach realizacji projektu – raportowanie ryzyka Realizacji projektu: Fazy projektu oraz zarządzanie cyklem projektu – cele projektu oraz ich realizacja – zarządzanie zespołem Monitoring i kontrola projektu: Pojęcia monitoringu, kontroli, ewaluacji projektów – czas w projektach – raportowanie i sprawozdawczość Podsumowanie/zaliczenie: Ocena pracy, prezentacja projektów, zaliczenie ćwiczeń |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (b.d.), Ewaluacja w projektach. Podręcznik dla wnioskodawców. Program Leonardo da Vinci. [online] Lewis J. P. (2005), Podstawy zarządzania projektami. One Press, Gliwice. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (2006), Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego. [online]: http://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/podrecznikzarzadzaniaprojektamimiekkimi_EFS.pdf OGC (2009), Prince2™ – skuteczne zarządzanie projektami. Trocki, M.; Grucza, B. (2007) Zarządzanie projektem europejskim. PWE, Warszawa. Wysocki, R.K; McGary, R. (2005), Efektywne zarządzanie projektami. One Press, Gliwice. Zaleśkiewicz, T. (2005) Przyjemność czy konieczność? Psychologia spostrzegania i podejmowania ryzyka, GPW, Gdańsk. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA EK_1 - Ma elementarną wiedzę o sposobie projektowania działań, w szczególności diagnozy problemów i metod ich rozwiązywania; EK_2 - Ma elementarną wiedzę o zasadach zarządzania działaniami projektowymi; UMIEJĘTNOŚCI: EK_3 - Potrafi analizować i interpretować różne zjawiska społeczne; EK_4 - Posiada umiejętność wspierania rodziny w sytuacjach trudnych - w pracy socjalnej metodami projektowymi; EK_5 - Umie pracować w zespole, przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizacje celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w służbie małżeństwu i rodzinie. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: EK_6 - Ma świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą małżeństwu i rodzinie i potrafi w niej współdziałać w zakresie pracy socjalnej metoda projektową; EK_7 - Docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; EK_8 - Jest przygotowany do do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie - w zakresie pracy metodą projektową na rzecz tworzenia optymalnych rozwiązań dla problemów rodzin. ECTS udział w zajęciach 15 lektura obowiązkowa 15 przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 25 LICZBA ECTS 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) WIEDZA student ma elementarną wiedzę o sposobie projektowania działań, w szczególności diagnozy problemów i metod ich rozwiązywania; ma elementarną wiedzę o zasadach zarządzania działaniami projektowymi; UMIEJĘTNOŚCI: student potrafi analizować i interpretować różne zjawiska społeczne; posiada umiejętność wspierania rodziny w sytuacjach trudnych - w pracy socjalnej metodami projektowymi; umie pracować w zespole, przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizacje celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w służbie małżeństwu i rodzinie. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student ma świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą małżeństwu i rodzinie i potrafi w niej współdziałać w zakresie pracy socjalnej metoda projektową; docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; jest przygotowany do do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie - w zakresie pracy metodą projektową na rzecz tworzenia optymalnych rozwiązań dla problemów rodzin. Metody realizacji i weryfikacji: Efekty wiedzy: Realizacja: metody dydaktyczne – mini-wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu, przygotowanie projektu Weryfikacja: praca grupowa, przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny udział w zajęciach. Efekty umiejętności: Realizacja: metody dydaktyczne – ćwiczenia grupowe, praca grupowa Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów, praca zaliczeniowa (projekt) Efekty kompetencji społecznych: Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.