Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology Development and Project Management

General data

Course ID: WSR-NR-D-PS1
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Methodology Development and Project Management
Name in Polish: Metodyka opracowywania i zarządzania projektami
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups: (in Polish) Obowiązkowe dla III roku - stacjonarne I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Zajęcia służyć mają zapoznaniu studentów z podstawowymi problemami związanymi z przygotowaniem (uzasadnienie potrzeby realizacji, odbiorcy/interesariusze, planowanie działań, budżetowanie, harmonogramowanie) oraz zarządzaniem projektami (realizacja projektu, zarządzanie cyklem projektu, zarządzanie personelem, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie czasem). Ćwiczenie i dyskutowanie problemów i rozwiązań realizacji projektu.

Full description: (in Polish)

Treści programowe:

Zajęcia organizacyjne: Przedstawienie się. Omówienie problematyki zajęć, celów i założeń. Prezentacja zasad zaliczenia przedmiotu.

Czym jest projekt? Inicjowanie/przygotowanie założeń projektu

Charakterystyka i właściwości działań projektowych. Po co realizować projekt? Uzasadnienie potrzeby realizacji. Dla kogo projekt – odbiorcy i interesariusze.

Przygotowanie projektu: Cele i wskaźniki ich realizacji – zadania, działania oraz produkty – harmonogram i możliwości jego prezentacji

Budżet: Przygotowania planów finansowych – zasady budżetowania – możliwe rodzaje kosztów w projektach

Ryzyko w projektach: Zasady i strategie zarządzania ryzykiem – ryzyko na różnych etapach realizacji projektu – raportowanie ryzyka

Realizacji projektu: Fazy projektu oraz zarządzanie cyklem projektu – cele projektu oraz ich realizacja – zarządzanie zespołem

Monitoring i kontrola projektu: Pojęcia monitoringu, kontroli, ewaluacji projektów – czas w projektach – raportowanie i sprawozdawczość

Podsumowanie/zaliczenie: Ocena pracy, prezentacja projektów, zaliczenie ćwiczeń

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (b.d.), Ewaluacja w projektach. Podręcznik dla wnioskodawców. Program Leonardo da Vinci. [online]

Lewis J. P. (2005), Podstawy zarządzania projektami. One Press, Gliwice.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (2006), Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego. [online]: http://www.efs.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/podrecznikzarzadzaniaprojektamimiekkimi_EFS.pdf

OGC (2009), Prince2™ – skuteczne zarządzanie projektami.

Trocki, M.; Grucza, B. (2007) Zarządzanie projektem europejskim. PWE, Warszawa.

Wysocki, R.K; McGary, R. (2005), Efektywne zarządzanie projektami. One Press, Gliwice.

Zaleśkiewicz, T. (2005) Przyjemność czy konieczność? Psychologia spostrzegania i podejmowania ryzyka, GPW, Gdańsk.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA

EK_1 - Ma elementarną wiedzę o sposobie projektowania działań, w szczególności diagnozy problemów i metod ich rozwiązywania;

EK_2 - Ma elementarną wiedzę o zasadach zarządzania działaniami projektowymi;

UMIEJĘTNOŚCI:

EK_3 - Potrafi analizować i interpretować różne zjawiska społeczne;

EK_4 - Posiada umiejętność wspierania rodziny w sytuacjach trudnych - w pracy socjalnej metodami projektowymi;

EK_5 - Umie pracować w zespole, przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizacje celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w służbie małżeństwu i rodzinie.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

EK_6 - Ma świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą małżeństwu i rodzinie i potrafi w niej współdziałać w zakresie pracy socjalnej metoda projektową;

EK_7 - Docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie;

EK_8 - Jest przygotowany do do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie - w zakresie pracy metodą projektową na rzecz tworzenia optymalnych rozwiązań dla problemów rodzin.

ECTS

udział w zajęciach 15

lektura obowiązkowa 15

przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 25

LICZBA ECTS 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

WIEDZA

student ma elementarną wiedzę o sposobie projektowania działań, w szczególności diagnozy problemów i metod ich rozwiązywania; ma elementarną wiedzę o zasadach zarządzania działaniami projektowymi;

UMIEJĘTNOŚCI:

student potrafi analizować i interpretować różne zjawiska społeczne; posiada umiejętność wspierania rodziny w sytuacjach trudnych - w pracy socjalnej metodami projektowymi; umie pracować w zespole, przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizacje celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w służbie małżeństwu i rodzinie.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

student ma świadomość roli pracy zespołowej w instytucjach zajmujących się służbą małżeństwu i rodzinie i potrafi w niej współdziałać w zakresie pracy socjalnej metoda projektową; docenia rolę współpracy międzyinstytucjonalnej w celu profesjonalizacji działań związanych ze służbą rodzinie; jest przygotowany do do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania prorodzinne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie - w zakresie pracy metodą projektową na rzecz tworzenia optymalnych rozwiązań dla problemów rodzin.

Metody realizacji i weryfikacji:

Efekty wiedzy:

Realizacja: metody dydaktyczne – mini-wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu, przygotowanie projektu

Weryfikacja: praca grupowa, przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny udział w zajęciach.

Efekty umiejętności:

Realizacja: metody dydaktyczne – ćwiczenia grupowe, praca grupowa

Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów, praca zaliczeniowa (projekt)

Efekty kompetencji społecznych:

Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja

Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)