The Economics of Family Life
General data
Course ID: | WSR-NR-Z-EKR |
Erasmus code / ISCED: |
14.9
|
Course title: | The Economics of Family Life |
Name in Polish: | Ekonomika życia rodzinnego |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla I roku - niestacjonarne II stopnia (in Polish) Przedmioty dla II roku - niestacjonarne II stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu ekonomicznych aspektów funkcjonowania rodzin, z uwzględnieniem perspektywy makro- i mikroekonomicznej; wyposażenie studentów w umiejętności: opisu, analizy i oceny sytuacji ekonomicznej zbiorowości rodzin w Polsce oraz pojedynczej rodziny, rozumienia związku sytuacji demograficznej z uwarunkowaniami materialnymi życia rodzinnego oraz dostrzegania zagrożeń związanych z polaryzacją w alokacji kosztów i korzyści wychowywania dzieci; nabycie przez studentów umiejętności formułowania strategii finansowej rodziny dostosowanej do specyfiki i fazy cyklu życia rodziny. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: 1. Rodzina jako podmiot gospodarujący 2. Bezpieczeństwo ekonomiczne rodzin 3. Alokacja konsumpcji w czasie 4. Dobór usług finansowych do potrzeb rodziny |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa przedmiotu: 1. Kośny M., Determinanty bezpieczeństwa ekonomicznego rodzin, UE we Wrocławiu, Wrocław 2013 2. Kłopocka A., Popytowe uwarunkowania rozwoju bankowości detalicznej w Polsce w: Współczesna bankowość detaliczna, red. Anna Szelągowska, Cedewu, Warszawa 2010 3. Bogacka-Kisiel E. (red.), Finanse osobiste: zachowania - produkty - strategie, PWN, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca i inne źródła: 1. Bywalec Cz., Ekonomika i finanse gospodarstw domowych, PWN, Warszawa 2009 2. Warunki życia rodzin w Polsce, GUS, Warszawa 2014 3. Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - Potrafi wskazać makro- i mikroekonomiczne uwarunkowania bezpieczeństwa rodzin EK_2 - Zna narzędzia stosowane do: analizy i oceny sytuacji ekonomicznej rodzin EK_3 - Posiada wiedzę na temat instrumentów finansowych odpowiadających na potrzeby rodzin Umiejętności: EK_4 - Rozumie związek sytuacji demograficznej z uwarunkowaniami materialnymi życia rodzinnego EK_5 - Dostrzega zagrożenia związane z polaryzacją w alokacji kosztów i korzyści wychowywania dzieci EK_6 - Potrafi formułować strategie finansowe rodziny dostosowane do specyfiki i fazy cyklu życia rodziny. EK_7 - Dostrzega zagrożenia wynikające z nadmiernego zadłużenia rodziny Kompetencje społeczne EK_8 - Potrafi formułować podstawowe opinie (sądy) na temat dylematów ekonomicznych rodzin w zmieniającym się otoczeniu EK_9 - Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę z zakresu ekonomiki życia rodzinnego w drodze studiowania zróżnicowanych materiałów źródłowych ECTS: Udział w wykładach - 9 godzin Przygotowanie się do zajęć, zapoznanie z lekturami - 15 godzin Przygotowanie się do egzaminu, przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 25 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 Kolokwium końcowe weryfikuje poziom realizacji efektów. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przedmiot zakończony jest kolokwium pisemnym składającym się z odpowiedzi na trzy tzw. otwarte pytania z zakresu materiału omawianego na wykładzie lub zawartego w literaturze przedmiotu. Alternatywnie chętni studenci mogą uzyskać zaliczenie przedmiotu na podstawie samodzielnej analizy zadanych zagadnień. Szczegółowe zasady zaliczenia przedmiotu (z podaniem przykładowych pytań egzaminacyjnych) zostaną omówione na pierwszych zajęciach. Metody realizacji i weryfikacji: Efekty wiedzy: Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu Weryfikacja: przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny udział w zajęciach Efekty umiejętności: Realizacja: metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych: Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.