Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Family Prophylaxis

General data

Course ID: WSR-NR-Z-PFR
Erasmus code / ISCED: 14.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Family Prophylaxis
Name in Polish: Profilaktyka rodzinna
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla I roku - niestacjonarne II stopnia
(in Polish) Przedmioty dla II roku - niestacjonarne II stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) NRM_W06; NRM_W08; NRM_U10; NRM_K04; NRM_K06

Short description: (in Polish)

Celem działalności profilaktycznej jest zapobieganie negatywnym stanom rzeczy zarówno tym, które dopiero mają zaistnieć, jak i tym, które w postaci zalążkowej już istnieją. Każda odmiana profilaktyki zapobiega negatywnym stanom, które dotyczą różnych sfer życia społecznego, dlatego ogólnie mówi się o profilaktyce społecznej.

Full description: (in Polish)

Profilaktyka - jest to nauka zajmująca się niepożądanym zachowaniom wychowanków.

Profilaktyka uzależnień - dotyczy sposobów zapobiegania różnego rodzaju uzależnień tj.: alkoholizm, narkomania, uzależnienie od Internetu, gier komputerowych, telefonów komórkowych, przemocy, agresji itp.

Bibliography: (in Polish)

Podstawowa

Ceremak T, Czas uzdrowić swoje ciało, Warszawa 1996; Gaś Z., Profilaktyka uzależnień, Warszawa 1993; Cekiera. Cz., Psychoprofilakyka uzależnień oraz terapia i resocjalizacja osób uzależnionych, Lublin 1998; Cekiera Cz., Toksykomania: narkomania, lekomania, alkoholizm, nikotynizm, Warszawa 1995; Cierpiałkowska. L, Ziarko M., Psychologia uzależnień-alkoholizm, Warszawa 2010; Cierpiałkowska L., Oblicza współczesnych uzależnień, Poznań; B. Kałdon., Profilaktyka alkoholowa w szkole, Stalowa Wola 2003; Kałdon B.,Pedagog szkolny wobec narkotyzowania się młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, Częstochowa 2008.

Uzupełniająca

Brown. St., Leczenie alkoholików Warszawa 1990; Pstrąg. D; Wybrane zagadnienia z profilaktyki uzależnień, Rzeszów 2000; Strojnowski. J, Warszawa Warszawa 1985.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

EK_1 - student posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę odnośnie różnych środowisk wychowawczych ich specyfice a także procesach w nich zachodzących.

EK_2 - rozumie zasady i normy etyczne w pracy wychowawczej , resocjalizacyjnej oraz terapeutycznej.

Umiejętności

EK_3 - ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, wyszukiwania, przetwarzania informacji na temat działań profilaktyczno-terapeutycznych przy użyciu różnych źródeł.

EK_4 - potrafi określić rolę konkretnych instytucji i osób w procesie profilaktycznym i terapeutycznym.

Kompetencje społeczne

EK_5 - student jest otwarty na akceptowanie człowieka, przy jednoczesnym podejmowaniu działań ukierunkowanych na stosowania zasady indywidualizacji w pracy wychowawczej i terapeutycznej.

ECTS:

a) udział w zajęciach - 12 godzin

b) przygotowanie referatu, eseju - 45 godzin

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza

na zaliczenie student posiada wiedzę o środowiskach wychowawczych ich specyfice i procesach w nich zachodzących w tym oddziaływań terapeutycznych wobec osób uzależnionych.

Umiejętności

na zaliczenie student potrafi całkowicie poprawnie analizować, diagnozować, przetwarzać informacje odnośnie działań profilaktyczno-erapeutycznych przy użyciu różnych źródeł, określić rolę konkretnych instytucji i osób w procesie profilaktyczno-terapeutycznym oraz pracować w zespole i przyjąć rolę lidera

Kompetencje

student w pełni jest kompetentny, gdy potrafi prawidłowo i kompleksowo otworzyć się na drugiego człowieka, przy jednoczesnym podejmowaniu działań ukierunkowanych na stosowanie zasady indywidualizacji w praktyce wychowawczej i terapeutycznej.

Na zaliczenie przedmiotu składa się:

1. opanowanie materiału nauczania oraz praca własna studenta,

2. obecność na zajęciach.

Metody realizacji i weryfikacji:

Efekty wiedzy:

Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny i konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu

weryfikacja: aktywny udział w zajęciach

Efekty umiejętności:

Realizacja: metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny, lektura literatury przedmiotu

weryfikacja - obserwacja aktywności studentów

Efekty kompetencji społecznych:

Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja, lektura literatury przedmiotu

weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)