Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Pedagogika ogólna

General data

Course ID: WSR-NRN-1-PeOx
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Pedagogika ogólna
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki.

Short description: (in Polish)

Wykład obejmuje następujące zagadnienia : podstawowa terminologia, przedmiot pedagogiki, różne formy definiowania i składniki wychowania, metody pedagogiczne, ważniejsze zagadnienia i problemy pedagogiki i wychowania, kontrowersyjne nurty pedagogiczne,

Full description: (in Polish)

1. Podstawowe terminy pedagogiki.

2. Pojęcie wychowania i jego cechy.

3. Kategorie opieki.

4. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania.

5. Wartości źródłem wychowania.

6. Cele wychowania.

7. Metody wychowania.

8. Dziedziny wychowania

9. Podstawowe środowiska wychowawcze.

Bibliography: (in Polish)

A. de Tchorzewski, Pedagogika ogólna. Wielopostaciowość - Rudymenta - Meandry - Dylematy, Kraków 2019.

B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2020.

M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2009.

A. Regulska, Rola wartości moralnych w procesie wychowania, „Studia nad Rodziną” 2013, nr 32, rok XVII.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK1: ma podstawową wiedzę na temat źródeł, zależności i uwarunkowań wiedzy pedagogicznej; zna terminologię, podstawowe pojęcia i metody pracy pedagoga

EK 2: zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu pedagogiki ogólnej, a także jej miejsca wśród innych subdyscyplin

pedagogicznych i relacji z innymi naukami;

EK 3: potrafi w stopniu zaawansowanym konceptualizować problemy z zakresu pedagogiki ogólnej wykorzystując terminologię naukową i

poznane teorie pedagogiczne;

EK 4: potrafi w stopniu zaawansowanym konceptualizować problemy z zakresu pedagogiki ogólnej wykorzystując właściwą terminologię oraz poznane teorie nauk o rodzinie;

ECTS

liczba ECTS - 3 (1 ECTS = 25/30 godz.)

wykłady - 30 godz.

przygotowanie do zajęć, lektury - 25 godz.

przygotowanie do egzaminu - 35 godz.

suma godzin – 80

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

Do zaliczenia wykładu wymagane jest:

1. obecność - dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności;

2. zaliczenie pisemne treści programowych - egzamin.

Zaliczenie przedmiotu na ocenę - egzamin pisemny.

100-95 pkt – ocena 5,0

94-84 pkt – ocena 4,5

83-73 pkt – ocena 4,0

72-62 pkt – ocena 3,5

61-52 pkt - ocena 3,0

51 pkt i poniżej – ocena 2,0

Oceny

niedostateczna (2) - (student) nie zna terminologii pedagogicznej; nie rozumie jej specyficznego charakteru; nie potrafi analizować problemów pedagogicznych ani dyskutować ich;

dostateczna (3) - zna częściowo terminologię pedagogiczną; rozumie jej specyfikę w dostatecznym stopniu; jest zdolny do analizy i dyskusji niektórych problemów wychowawczych i pedagogicznych;

dobra (4) - zna terminologię pedagogiczną, rozumie jej specyfikę etyki, potrafi analizować i dyskutować problemy wychowawcze i pedagogiczne, potrafi łączyć teorię z praktyką;

bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specyfikę problemów pedagogicznych; zna bardzo dobrze filozoficzne, społeczne i kulturowe podstawy pedagogiki; potrafi analizować problemy pedagogiczne w rożnych aspektach życia; posiada umiejętność krytycznego myślenia i analizowania kontrowersyjnych problemów wychowawczych i pedagogicznych.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 18 hours more information
Coordinators: Agnieszka Regulska
Group instructors: Agnieszka Regulska, Adam Skreczko
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS


liczba ECTS - 3 (1 ECTS = 25/30 godz.)


wykłady - 30 godz.


przygotowanie do zajęć, lektury - 25 godz.


przygotowanie do egzaminu - 35 godz.


suma godzin – 80

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Full description: (in Polish)

1. Podstawowe terminy pedagogiki.

2. Pojęcie wychowania i jego cechy.

3. Kategorie opieki.

4. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania.

5. Wartości źródłem wychowania.

6. Cele wychowania.

7. Metody wychowania.

8. Dziedziny wychowania

9. Podstawowe środowiska wychowawcze.

Bibliography: (in Polish)

A. de Tchorzewski, Pedagogika ogólna. Wielopostaciowość - Rudymenta - Meandry - Dylematy, Kraków 2019.

B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2020.

M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2009.

A. Regulska, Rola wartości moralnych w procesie wychowania, „Studia nad Rodziną” 2013, nr 32, rok XVII.

Wymagania wstępne: (in Polish)

-

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)