(in Polish) Pedagogika ogólna
General data
Course ID: | WSR-NRN-1-PeOx |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika ogólna |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | education |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki. |
Short description: |
(in Polish) Wykład obejmuje następujące zagadnienia : podstawowa terminologia, przedmiot pedagogiki, różne formy definiowania i składniki wychowania, metody pedagogiczne, ważniejsze zagadnienia i problemy pedagogiki i wychowania, kontrowersyjne nurty pedagogiczne, |
Full description: |
(in Polish) 1. Podstawowe terminy pedagogiki. 2. Pojęcie wychowania i jego cechy. 3. Kategorie opieki. 4. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania. 5. Wartości źródłem wychowania. 6. Cele wychowania. 7. Metody wychowania. 8. Dziedziny wychowania 9. Podstawowe środowiska wychowawcze. |
Bibliography: |
(in Polish) A. de Tchorzewski, Pedagogika ogólna. Wielopostaciowość - Rudymenta - Meandry - Dylematy, Kraków 2019. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2020. M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2009. A. Regulska, Rola wartości moralnych w procesie wychowania, „Studia nad Rodziną” 2013, nr 32, rok XVII. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK1: ma podstawową wiedzę na temat źródeł, zależności i uwarunkowań wiedzy pedagogicznej; zna terminologię, podstawowe pojęcia i metody pracy pedagoga EK 2: zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu pedagogiki ogólnej, a także jej miejsca wśród innych subdyscyplin pedagogicznych i relacji z innymi naukami; EK 3: potrafi w stopniu zaawansowanym konceptualizować problemy z zakresu pedagogiki ogólnej wykorzystując terminologię naukową i poznane teorie pedagogiczne; EK 4: potrafi w stopniu zaawansowanym konceptualizować problemy z zakresu pedagogiki ogólnej wykorzystując właściwą terminologię oraz poznane teorie nauk o rodzinie; ECTS liczba ECTS - 3 (1 ECTS = 25/30 godz.) wykłady - 30 godz. przygotowanie do zajęć, lektury - 25 godz. przygotowanie do egzaminu - 35 godz. suma godzin – 80 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Do zaliczenia wykładu wymagane jest: 1. obecność - dopuszczalne są 3 nieusprawiedliwione nieobecności; 2. zaliczenie pisemne treści programowych - egzamin. Zaliczenie przedmiotu na ocenę - egzamin pisemny. 100-95 pkt – ocena 5,0 94-84 pkt – ocena 4,5 83-73 pkt – ocena 4,0 72-62 pkt – ocena 3,5 61-52 pkt - ocena 3,0 51 pkt i poniżej – ocena 2,0 Oceny niedostateczna (2) - (student) nie zna terminologii pedagogicznej; nie rozumie jej specyficznego charakteru; nie potrafi analizować problemów pedagogicznych ani dyskutować ich; dostateczna (3) - zna częściowo terminologię pedagogiczną; rozumie jej specyfikę w dostatecznym stopniu; jest zdolny do analizy i dyskusji niektórych problemów wychowawczych i pedagogicznych; dobra (4) - zna terminologię pedagogiczną, rozumie jej specyfikę etyki, potrafi analizować i dyskutować problemy wychowawcze i pedagogiczne, potrafi łączyć teorię z praktyką; bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specyfikę problemów pedagogicznych; zna bardzo dobrze filozoficzne, społeczne i kulturowe podstawy pedagogiki; potrafi analizować problemy pedagogiczne w rożnych aspektach życia; posiada umiejętność krytycznego myślenia i analizowania kontrowersyjnych problemów wychowawczych i pedagogicznych. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
|
Type of class: |
Lectures, 18 hours
|
|
Coordinators: | Agnieszka Regulska | |
Group instructors: | Agnieszka Regulska, Adam Skreczko | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS liczba ECTS - 3 (1 ECTS = 25/30 godz.) wykłady - 30 godz. przygotowanie do zajęć, lektury - 25 godz. przygotowanie do egzaminu - 35 godz. suma godzin – 80 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Podstawowe terminy pedagogiki. 2. Pojęcie wychowania i jego cechy. 3. Kategorie opieki. 4. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania. 5. Wartości źródłem wychowania. 6. Cele wychowania. 7. Metody wychowania. 8. Dziedziny wychowania 9. Podstawowe środowiska wychowawcze. |
|
Bibliography: |
(in Polish) A. de Tchorzewski, Pedagogika ogólna. Wielopostaciowość - Rudymenta - Meandry - Dylematy, Kraków 2019. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2020. M. Łobocki, Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2009. A. Regulska, Rola wartości moralnych w procesie wychowania, „Studia nad Rodziną” 2013, nr 32, rok XVII. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) - |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.