Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Undergraduate Seminar

General data

Course ID: WSR-NRN-1-SLice
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Undergraduate Seminar
Name in Polish: Seminarium licencjackie
Organizational unit: Faculty of Family Studies
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 OR 8.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Cele przedmiotu:

Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła.

Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy.

1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej.

2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia.

3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników.

4. Sporządzanie bibliografii.

5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych.

6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy.

7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej.

Bibliography: (in Polish)

Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002

Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.

Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002.

Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000.

Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998.

Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.

J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993

S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995.

S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971.

Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

Umiejętności:

EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne.

Kompetencje społeczne:

EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;

EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego).

ECTS:

udział w seminarium - 30

przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30

prezentacja własnych badań: 45

LICZBA ECTS - 4

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metodą dydaktyczną jest: wykład konwersatoryjny: indywidualny dialog ze studentem na bazie postępów (etapów) w pisaniu przez niego pracy dyplomowej. Stawiane jest przed studentem zadanie (tj. projekt), który on sam, a następnie z pomocą wykładowcy i innych studentów - realizuje.

Weryfikacja efektów kształcenia dokonuje się natomiast na bazie oceny ciągłej, wykładowca spotykając na seminarium studenta (przy pomocy metod dydaktycznych) ma pełną świadomość tego, co zostało przez niego dokonane.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 10 hours more information
Coordinators: Mieczysław Ozorowski
Group instructors: Mieczysław Ozorowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:


udział w seminarium - 30


przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30


prezentacja własnych badań: 45


LICZBA ECTS - 4

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła.

Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy.

1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej.

2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia.

3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników.

4. Sporządzanie bibliografii.

5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych.

6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy.

7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej.

Bibliography: (in Polish)

Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002

Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.

Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002.

Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000.

Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998.

Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.

J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993

S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995.

S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971.

Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Mieczysław Ozorowski
Group instructors: Mieczysław Ozorowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
BA Seminar, 20 hours more information
Coordinators: Mieczysław Ozorowski
Group instructors: Mieczysław Ozorowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
BA Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS:


udział w seminarium - 30


przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30

redakcja pracy - 60


prezentacja własnych badań: 45


LICZBA ECTS - 6

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej.

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:

Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła.

Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy.

1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej.

2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia.

3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników.

4. Sporządzanie bibliografii.

5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych.

6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy.

7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej.

Bibliography: (in Polish)

Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002

Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000.

Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002.

Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000.

Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998.

Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.

J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993

S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995.

S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971.

Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)