(in Polish) Podstawy prawne mediacji i negocjacji
General data
Course ID: | WSR-NRN-2-PPMNx |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Podstawy prawne mediacji i negocjacji |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | family studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć omówione zostaną prawne aspekty instytucji mediacji oraz procesu negocjacji. |
Full description: |
(in Polish) 1. Strategie negocjacji 2. Przebieg negocjacji 3. Zasady i techniki negocjacji 4. Etyka w negocjacjach 5. Zarządzanie konfliktem 6. Bariery negocjacyjne 7. Alternatywne metody rozwiązywania sporów - wprowadzenie do mediacji 8. Mediator a negocjator 9. Zasady mediacji 10. Etapy mediacji 11. Mediacje w polskim systemie prawnym 12. Koszty mediacji 13. Etyka w mediacji 14. Rola mediatora 15. Plan mediacji |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014. R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013. E. Bieńkowska. Poradnik mediatora Wydawnictwo Zrzeszenia Prawników Polskich, Warszawa 1999. M. Tabernacka, Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Warszawa 2018. A. Gójska, Mediacje rodzinne, Warszawa 2014. R. A. Rządca, P. Wujec, Negocjacje, Warszawa 2001. W. Ury, Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Warszawa 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Ek 1 student posiada uszczegółowioną wiedzę o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń Ek 2 student ma uporządkowaną wiedzę prawną o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy Umiejętności: Ek 3 student potrafi integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania analizowania i interpretowania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań Ek 4 student potrafi nawiązać i utrzymać współpracę z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; angażuje się w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego Kompetencje społeczne: Ek 5 student jest przygotowany do pełnienia roli specjalisty do pracy z rodziną, pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych, mediatora, coacha rodzinnego, nauczyciela wychowania do życia w rodzinie, kuratora społecznego Liczba ECTS: 2 udział w zajęciach: 30 godz. przygotowanie do kolokwium pisemnego: 15 godz. lektura literatury przedmiotu: 15 godz. Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS [1 ECTS = 30/25 godz.] |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody: Efekty wiedzy (EK 1-2): metoda dydaktyczna – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu weryfikacja: kolokwium pisemne, przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny w nich udział Efekty umiejętności (EK 3-4): metody dydaktyczne – praca z tekstem, praca grupowa weryfikacja - kolokwium pisemne, obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych (EK 5): metody dydaktyczne – dyskusja, analiza tekstów weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas ćwiczeń, bieżąca informacja zwrotna Kryteria oceniania: Do zaliczenia wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności; 2. Zaliczenie przedmiotu na ocenę Ocena 3 (dst) Wiedza: Student nie posiada pełnej, uszczegółowionej wiedzy o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, nie posiada w pełni pogłębionej wiedzy dotyczącej psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń Student nie ma pełnej, uporządkowanej wiedzy prawnej o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy Umiejętności: Student nie potrafi w pełni integrować wiedzy teoretycznej z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania analizowania i interpretowania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań Student nie potrafi w pełni nawiązać i utrzymać współpracy z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; nie angażuje się w pełni w formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego Kompetencje społeczne: Student nie jest w pełni przygotowany do pełnienia roli specjalisty do pracy z rodziną, pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych, mediatora, coacha rodzinnego, nauczyciela wychowania do życia w rodzinie, kuratora społecznego Ocena 4 (db) Wiedza: Student posiada uszczegółowioną wiedzę o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń Student ma pełną, uporządkowaną wiedzę prawną o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy Umiejętności: Student potrafi integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania analizowania i interpretowania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań Student potrafi nawiązać i utrzymać współpracę z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; angażuje się w formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego Kompetencje społeczne: Student jest przygotowany do pełnienia roli specjalisty do pracy z rodziną, pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych, mediatora, coacha rodzinnego, nauczyciela wychowania do życia w rodzinie, kuratora społecznego Ocena 5 (bdb) Wiedza: Student posiada pełną, uszczegółowioną wiedzę o rodzajach więzi rodzinnych i społecznych oraz o rządzących nimi prawidłowościach, posiada w pełni pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych procesów i mechanizmów komunikowania, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, mediacji i coachingu w małżeństwie i rodzinie, ich prawidłowości i zakłóceń Student ma pełną, uporządkowaną wiedzę prawną o pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, w tym szczególnie o bezpieczeństwie i higienie pracy Umiejętności: Student potrafi w pełni integrować wiedzę teoretyczną z zakresu nauk o rodzinie w celu rozpoznawania analizowania i interpretowania problemów małżeńskich i rodzinnych, wychowawczych i opiekuńczych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań Student potrafi w pełni nawiązać i utrzymać współpracę z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej, religijnej na rzecz małżeństwa i rodziny; angażuje się w pełni w formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego Kompetencje społeczne: Student jest w pełni przygotowany do pełnienia roli specjalisty do pracy z rodziną, pracownika poradni małżeńskich i rodzinnych, mediatora, coacha rodzinnego, nauczyciela wychowania do życia w rodzinie, kuratora społecznego |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA CW
|
Type of class: |
Classes, 18 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Piotr Czekalski | |
Group instructors: | Piotr Czekalski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.