(in Polish) Seminarium magisterskie
General data
Course ID: | WSR-NRN-2-Smr |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Faculty of Family Studies |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
6.00
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak |
Short description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy magisterskiej. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. 1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej. 2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia. 3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników. 4. Sporządzanie bibliografii. 5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych. 6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy. 7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002 Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993 S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995. S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971. Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Umiejętności: EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne. Kompetencje społeczne: EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk; EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie semestru na podstawie następujących kryteriów: 1. uczestnictwo w seminariach 2. prezentacja tematu, planu pracy, literatury źródłowej, fragmentów tekstów, wyników badań związanych z tematem pracy magisterskiej 3. wykonanie zadań zaplanowanych na każdy semestr: - opracowanie tematu pracy, zebranie literatury przedmiotu, opracowanie planu pracy; semestr pierwszy - opracowanie koncepcji i minimum jednego rozdziału pracy magisterskiej – semestr drugi - zakończona redakcja wszystkich rozdziałów pracy – semestr trzeci. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SEM_MGR
|
Type of class: |
MA Seminar, 10 hours, 10 places
|
|
Coordinators: | Mieczysław Ozorowski | |
Group instructors: | Mieczysław Ozorowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
MA Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS: 6 =150 udział w seminarium - 30 przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 przygotowanie prezentacji własnych badań: 40 Redakcja pracy 50 LICZBA ECTS - 6 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej. |
|
Full description: |
(in Polish) Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002 Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.