Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Media content analysis - audiovisual media

General data

Course ID: WT-DKS-DMAZW
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Media content analysis - audiovisual media
Name in Polish: Analiza zawartości mediów - media audiowizualne
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

DK2_W15, DK2_W18, DK2_U06,

DK2_U14, DK2_K02

Preliminary Requirements:

(in Polish) Wiedza na temat mediów i instytucji medialnych obecnych na rynku polskim.

Short description: (in Polish)

Przedmiot łączy rozumienie funkcjonowania instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi, wymaganiami, którym muszą sprostać studenci dziennikarstwa na rynku pracy, umiejętność krytycznej interpretacji przekazów medialnych w kontekście ich uwarunkowań kulturowych, formy, przekazu i kontekstu powstania.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przybliżenie instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi w Polsce, w szczególności KRRiT, FINA oraz organizacji pozarządowych. Ważna jest ich strona programowa, ale także instytucjonalny charakter pracy zatrudnionych w nich osób. Przybliżone będą charakterystyczne struktury pracy tj. macierzowa i możliwości prowadzenia w niej pracy projektowej. Kolejnym celem jest analiza obecnego ryku pracy z perspektywy studentów dziennikarstwa. Rozwój krytycznego myślenia, kulturalnego dyskutowania opierającego się o rzeczowe i konstruktywne argumenty będzie opierał się na podstawie analizy prezentowanych materiałów audiowizualnych z dziedziny mediów, technologii i kultury.

Bibliography: (in Polish)

Klimczyk J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Toruń 2012.

Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010.

Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019.

Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EK 1 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi

EK 2 - posiada rozszerzoną wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji

EK 3 - dobrze potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Dogłębnie analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki

EK 4 - posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji

EK 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób

Nakład pracy studenta/studentki

30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach

20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium

10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych

60 godz. – razem

2 punkty ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym.

EK nr 1

na ocenę 2 – nie ma wiedzy na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę

na ocenę 3 - ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę

na ocenę 4 - ma rozwiniętą wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę

na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę

EK nr 2

na ocenę 2 – nie posiada wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji

na ocenę 3 – posiada podstawową wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji

na ocenę 4 - posiada rozwiniętą wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji

na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji

EK nr 3

na ocenę 2 – nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Nie potrafi analizować ich genezy, powiązań oraz nie przewiduje skutków

na ocenę 3 – w stopniu podstawowym potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki

na ocenę 4 – potrafi dokonać obserwacji i wielopłaszczyznowej interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki

na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnością dokonywania dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki

EK nr 4

na ocenę 2 – nie posiada umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji

na ocenę 3 – posiada podstawowe umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji

na ocenę 4 – posiada dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji

na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnościami w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji

EK nr 5

na ocenę 2 – nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, nie dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób

na ocenę 3 – ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, w ograniczony sposób rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje podstawowej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, próbuje także inspirować i organizować proces uczenia innych osób

na ocenę 4 – ma dobrze rozwinięty poziom swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje poprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza główne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także ogólnie inspirować i organizować proces uczenia innych osób

na ocenę 5 – ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Mateusz Kot
Group instructors: Mateusz Kot
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studenta/studentki

30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach

20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium

10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych

60 godz. – razem

2 punkty ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Ewa Czaczkowska
Group instructors: Ewa Czaczkowska, Piotr Łuczuk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)