Media content analysis - audiovisual media
General data
Course ID: | WT-DKS-DMAZW |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | Media content analysis - audiovisual media |
Name in Polish: | Analiza zawartości mediów - media audiowizualne |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | DK2_W15, DK2_W18, DK2_U06, DK2_U14, DK2_K02 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wiedza na temat mediów i instytucji medialnych obecnych na rynku polskim. |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot łączy rozumienie funkcjonowania instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi, wymaganiami, którym muszą sprostać studenci dziennikarstwa na rynku pracy, umiejętność krytycznej interpretacji przekazów medialnych w kontekście ich uwarunkowań kulturowych, formy, przekazu i kontekstu powstania. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przybliżenie instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi w Polsce, w szczególności KRRiT, FINA oraz organizacji pozarządowych. Ważna jest ich strona programowa, ale także instytucjonalny charakter pracy zatrudnionych w nich osób. Przybliżone będą charakterystyczne struktury pracy tj. macierzowa i możliwości prowadzenia w niej pracy projektowej. Kolejnym celem jest analiza obecnego ryku pracy z perspektywy studentów dziennikarstwa. Rozwój krytycznego myślenia, kulturalnego dyskutowania opierającego się o rzeczowe i konstruktywne argumenty będzie opierał się na podstawie analizy prezentowanych materiałów audiowizualnych z dziedziny mediów, technologii i kultury. |
Bibliography: |
(in Polish) Klimczyk J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Toruń 2012. Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010. Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019. Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK 1 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi EK 2 - posiada rozszerzoną wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji EK 3 - dobrze potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Dogłębnie analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki EK 4 - posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji EK 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium 10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym. EK nr 1 na ocenę 2 – nie ma wiedzy na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę na ocenę 3 - ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę na ocenę 4 - ma rozwiniętą wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę EK nr 2 na ocenę 2 – nie posiada wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji na ocenę 3 – posiada podstawową wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji na ocenę 4 - posiada rozwiniętą wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji EK nr 3 na ocenę 2 – nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Nie potrafi analizować ich genezy, powiązań oraz nie przewiduje skutków na ocenę 3 – w stopniu podstawowym potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki na ocenę 4 – potrafi dokonać obserwacji i wielopłaszczyznowej interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnością dokonywania dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki EK nr 4 na ocenę 2 – nie posiada umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji na ocenę 3 – posiada podstawowe umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji na ocenę 4 – posiada dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnościami w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji EK nr 5 na ocenę 2 – nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, nie dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób na ocenę 3 – ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, w ograniczony sposób rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje podstawowej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, próbuje także inspirować i organizować proces uczenia innych osób na ocenę 4 – ma dobrze rozwinięty poziom swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje poprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza główne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także ogólnie inspirować i organizować proces uczenia innych osób na ocenę 5 – ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Mateusz Kot | |
Group instructors: | Mateusz Kot | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium 10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Ewa Czaczkowska | |
Group instructors: | Ewa Czaczkowska, Piotr Łuczuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.