(in Polish) Prakseologia mediów
General data
Course ID: | WT-DKS-DMPRA |
Erasmus code / ISCED: |
15.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Prakseologia mediów |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | communication and media studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) 1. Podstawowa znajomość teorii komunikowania. 2. Zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami społeczno-politycznymi. 3. Zainteresowanie działalnością krajowych i międzynarodowych instytucji medialnych. 4. Umiejętności analityczne (łączenie teorii z praktyką). |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) DK2_W15 - student przyswaja wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji medialnych oraz zarządzania nimi. DK2_W16 - student przyswaja pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z komunikacją, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy. DK2_U10 - student diagnozuje, analizuje kondycję warsztatu mediów audiowizualnych, nowych mediów i mediów społecznościowych oraz tworzenia i odbioru przekazu medialnego. DK2_U14 - student komunikuje kompetentnie w grupach oraz małych i średnich instytucjach medialnych, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji. DK2_U15 - student komunikuje skutecznie, stosownie, kompetentnie w komunikacji w obszarze marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy. DK2_U16 - student biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych. DK2_K04 - student ma głębokie przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań komunikacyjnych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się daleko posuniętą wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie komunikacji społecznej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się: - ocena z projektu końcowego - 50% - ocena z pisemnej wersji projektu końcowego: 30% - aktywny udział w przygotowaniu do zajęć - 20% |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Laskowska | |
Group instructors: | Małgorzata Laskowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 20 godz. Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz. Konsultacje: 5 godz. SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Laskowska | |
Group instructors: | Małgorzata Laskowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 20 godz. Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz. Konsultacje: 5 godz. SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Laskowska | |
Group instructors: | Małgorzata Laskowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 20 godz. Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz. Konsultacje: 5 godz. SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013. Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000. Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers. Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS. Literatura uzupełniająca: Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne). Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007. Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999. Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.