Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Prakseologia mediów

General data

Course ID: WT-DKS-DMPRA
Erasmus code / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Journalism and reporting The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Prakseologia mediów
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

communication and media studies

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) 1. Podstawowa znajomość teorii komunikowania.

2. Zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami społeczno-politycznymi.

3. Zainteresowanie działalnością krajowych i międzynarodowych instytucji medialnych.

4. Umiejętności analityczne (łączenie teorii z praktyką).

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.

Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.

Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000.

Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers.

Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS.

Literatura uzupełniająca:

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne).

Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007.

Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999.

Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

DK2_W15 - student przyswaja wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji medialnych oraz zarządzania nimi.

DK2_W16 - student przyswaja pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z

komunikacją, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.

DK2_U10 - student diagnozuje, analizuje kondycję warsztatu mediów audiowizualnych, nowych mediów i mediów społecznościowych oraz

tworzenia i odbioru przekazu medialnego.

DK2_U14 - student komunikuje kompetentnie w grupach oraz małych i średnich instytucjach medialnych, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji.

DK2_U15 - student komunikuje skutecznie, stosownie, kompetentnie w komunikacji w obszarze marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.

DK2_U16 - student biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych.

DK2_K04 - student ma głębokie przekonanie o sensie, wartości i potrzebie

podejmowania działań komunikacyjnych w środowisku społecznym;

jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje

aktywność, podejmuje trud i odznacza się daleko posuniętą

wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań

profesjonalnych w zakresie komunikacji społecznej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składa się:

- ocena z projektu końcowego - 50%

- ocena z pisemnej wersji projektu końcowego: 30%

- aktywny udział w przygotowaniu do zajęć - 20%

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie do egzaminu: 20 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz.

Konsultacje: 5 godz.

SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.

Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.

Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000.

Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers.

Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS.

Literatura uzupełniająca:

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne).

Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007.

Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999.

Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie do egzaminu: 20 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz.

Konsultacje: 5 godz.

SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.

Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.

Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000.

Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers.

Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS.

Literatura uzupełniająca:

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne).

Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007.

Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999.

Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: Małgorzata Laskowska
Group instructors: Małgorzata Laskowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w wykładzie: 30 godz.

Przygotowanie do egzaminu: 20 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz.

Konsultacje: 5 godz.

SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. (1ECTS)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prakseologii mediów - skutecznego oddziaływania mediów i odnoszenie jej do bieżących wydarzeń oraz trendów medialnych i komunikacyjnych.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu oddziaływania mediów. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z rolą komunikowania w w życiu społecznym na podstawie wybranych klasyków nauk o komunikacji społecznej i mediach.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.

Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.

Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000.

Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers.

Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS.

Literatura uzupełniająca:

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne).

Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007.

Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999.

Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)